Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالهاشم حسن‌نیا مدیرعامل سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به وضعیت مرز‌های زمینی ایران با کشورهای همسایه اظهارداشت: تا به این لحظه مرز زمینی با سه کشور عراق، ترکیه و ترکمنستان بسته شد‌ه‌است اما مرز افغانستان با ایران باز است و مشکلی برای تردد ناوگان باری وجود ندارد.

وی تاکید کرد: این موضوعات از سوی نهادها و وزارتخانه‌های متولی در حال پیگیری است و تا چند روز آینده وضعیت مرزهای زمینی با این کشورها مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی با اشاره به ایجاد صف کامیون‌ها در مرز عراق گفت: برخی از کامیون‌ها از دو الی چهار روز گذشته وارد مرز ایران و عراق شده‌اند و درباره حل این مشکل در حال مذاکره با کشور عراق هستیم. سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، سازمان و نهاد بهره‌بردار است و این رایزنی‌ها بین دو کشور باید از طریق مجراهای دیگری انجام شود.  ‌

حسن‌نیا تاکید کرد: این موضوع فقط ایران را دچار مشکل نکرده‌ بلکه تجار عراقی که این محموله‌ها را خریداری کرده‌اند هم امروز با مشکل مواجه هستند و انسداد مرز مشکل متقابل برای هر دو کشور است.

مدیرعامل سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای درباره بارهای کامیون‌های معطل مانده در مرز عراق اظهار داشت: این کامیون‌ها حاوی بارهای مختلفی هستند که البته عمده آنها صنعتی و مشتقات نفتی است.

وی همچنین درباره چک پزشکی رانندگانی که چند روز در پشت مرز عراق معطل بوده‌اند، گفت: طرف مقابل باید این تصمیمات را اتخاذ کنند و در مبادی کشورهای خود چک‌های پزشکی را در نظر بگیرند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: اگر بسته ماندن مرزهای ایران و عراق طولانی شود، کامیون‌ها از مرز عراق به محل مبدا بارگیری بازگردانده می‌شوند. البته با توجه به اینکه ترکیه اعلام کرده مرز خود با ایران را بسته است به شرکت‌های حمل و نقل بار اعلام کرده‌ایم که از تردد به سمت مرز ترکیه فعلا خودداری کنند.  

حسن‌نیا در پاسخ به این سوال که برای اسکان و ساماندهی رانندگانی که در مرز ایران و عراق معطل مانده‌اند چه تدابیری دیده‌ شده است، گفت: این اولین بار نیست که رانندگان در این مسیر خواب چند روزه دارند و تجربه انتظار پشت مرز را دارند البته همانطور که گفته شد اگر تا سه روز آینده مذاکرات برای بازگشایی مرز به نتیجه نرسد، دستور بازگشت آنها را خواهیم داد.     

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران و عراق ترکمنستان ترکیه عراق وزیر راه و شهرسازی ایران و عراق کامیون ها حمل و نقل مرز عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۶۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آقای استاندار؛حل مشکل آزادراه زنجان_تبریز کار یک مدیرکل نیست

استاندار زنجان که در جلسه شورای اداری استان زنجان از سرپرست جدید اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خواسته بود مشکلات آزادراه زنجان - تبریز را حل کند، باید به وی متذکر شد که این مشکلات با ورود مسئولان کشوری قابل حل است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان ،‌ محسن افشارچی استاندار زنجان در حاشیه جلسه شورای اداری استان زنجان خطاب به سرپرست جدید اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: مأموریت جدی شما این است که هرچه سریعتر تکلیف مالکیت و همینطور وضعیت آسفالت آزادراه زنجان - تبریز را مشخص کنید.

حال سوال از استاندار زنجان این است که موضوعی که سال‌های سال است که تکلیفش مشخص نشده و در چند سال اخیر حتی با ورود مقامات عالی رتبه کشوری، موضوع مالکیت آزادراه زنجان - تبریز مشخص نشده است،‌ چطور انتظار می‌رود یک مدیرکل استانی آن را حل کند؟

طی چند سال اخیر، مقامات کشوری بسیار تلاش کردند که مالکیت این آزادراه را از شرکت ملی آزادراه به سیستم دولتی منتقل کنند ولی با این که کشمکش‌های زیادی وجود داشته ولی فعلاً این موضوع محقق نشده است؛ حتی نهادهای نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل کشور نیز به این موضوع ورود کرده است.

ناگفته نماند که آبان ماه سال گذشته ، ابوالفضل خمسه بازرس‌کل استان زنجان به خبرنگار تسنیم گفته بود که اگر با همین وضعیت فعلی شرکت ملی آزادراه، مالکیت آزادراه زنجان - تبریز را به دولت بدهد ، قطعاً دولت با ضرر بیش از 3 هزار میلیارد تومانی مواجه می‌شود چرا که شرکت ملی آزادراه‌ها نخست باید وضعیت (آسفالت و سیستم روشنایی) این آزادراه را بهبود ببخشد و سپس به دولت واگذار کند.

از سوی دیگر آسفالت آزادراه زنجان - تبریز سال‌های سال است که وضعیت خوبی ندارد و دست‌‍اندازهای زیادی دارد به طوری که رانندگان و مسافران گلایه‌های زیادی از این وضعیت دارند. رانندگان معتقد هستند که دادستان زنجان باید به‌عنوان مدعی‌العموم به این موضوع ورود کند. از سوی دیگر روکش آسفالت این آزادراه به مبالغ کلان ملی نیاز دارد و بودجه‌های استانی،‌ روکش همچین آزادراه بزرگی امکان‌پذیر نیست.

با تمام این تفاسیر، معلوم نیست استاندار زنجان چطور از یک مدیرکل جدید همچین انتظارات سنگینی دارد و مشخص است که گره مشکلات فوق‌الذکر باید توسط مسئولان عالی رتبه کشوری بازگشایی شود و حتی خود استاندار هم به تنهایی توانایی حل این مشکلات را ندارد.

گلایه رانندگان از وضعیت بد آزادراه زنجان - تبریز + فیلم

به گزارش تسنیم،‌ اصغر اسماعیلی مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان زنجان بود که 19 فروردین ماه با حکم داریوش امانی معاون وزیر راه ، به عنوان سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان منصوب شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ببینید | ️جبلی: در آینده نزدیک تکلیف حق پخش ورزش مشخص خواهد شد‌
  • جبلی: در آینده نزدیک تکلیف حق پخش ورزش مشخص خواهد شد +فیلم
  • تکلیف کمیسیون‌های فدراسیون دوومیدانی مشخص شد
  • تایلند 3 عراق 2: صعود به جام جهانی با بازگشت شیرین
  • حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد | تکلیف کاپیتان و دو نفر با هم مشخص می‌شود
  • تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
  • مدیرعامل بانک شهر تکلیف درویش را مشخص کرد
  • آقای استاندار؛حل مشکل آزادراه زنجان_تبریز کار یک مدیرکل نیست
  • مدیر یووه: تکلیف آلگری را آخر فصل مشخص می‌کنیم
  • تکلیف حضور هواداران در بازی پرسپولیس- آلومینیوم مشخص شد | توضیح در مورد حکم محرومیت