Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری رسمی سوریه از ناکام گذاشته شدن حمله رژیم صهیونیستی به دمشق و رهگیری اکثر موشک‌های شلیک شده از سوی جنگنده‌های این رژیم توسط پدافند هوایی سوریه در نیمه شب یکشنبه در آسمان حومه دمشق خبر داد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری سانا به نقل از یک منبع نظامی اعلام کرد، در ساعت ۲۳:۲۵ شب یکشنبه به وقت محلی، پدافند هوایی ارتش سوریه، موشک‌های شلیک شده توسط جنگنده‌های این رژیم از فراز بلندی‌های اشغالی جولان به حومه دمشق را پیش از رسیدن به اهدافشان رهگیری و بیشتر آنها را منهدم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع افزود: موشک‌های دشمن به هیچ یک از فرودگاه‌های سوریه اصابت نکرده است.

در همین راستا، آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که جنگنده‌های این رژیم اهداف متعلق به جنبش جهاد اسلامی فلسطین در جنوب دمشق را هدف قرار داده است.

وی همچنین ادعا کرد: مواضعی که در این حمله هدف قرار گرفتند پناهگاه مهمی برای جهاد اسلامی به شمار می‌روند. جهاد اسلامی در این اماکن فرایند توسعه وسایل جنگی را بررسی می‌کند و ده‌ها کیلوگرم مواد از نوع AP در این مکان تولید شده که به عنوان سوخت موشک استفاده می‌شود.

در همین حال، جنبش جهاد اسلامی به شهادت رسیدن یکی از فرماندهان خود در حملات جنگنده‌های اسرائیل به حومه دمشق را تکذیب کرد.

یک منبع در جنبش جهاد اسلامی در این باره گفت: آنچه در رسانه‌های اسرائیلی درباره ترور اکرم العجوری، معاون زیاد نخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در حملات اسرائیل به دمشق منتشر شده است، صحت ندارد.

با این حال، گردان‌های سرایا القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو تن از نیروهای این گردان‌ها با نام‌های "زیاد احمد منصور" ۲۳ ساله و "سلیم احمد سلیم" ۲۴ ساله در جریان تجاوز رژیم صهیونیستی به حومه دمشق به شهادت رسیدند.

در همین راستا، حازم قاسم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس در سخنانی در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به مواضع مقاومت در دمشق اظهار کرد: هدف قرار دادن مواضع مقاومت در دمشق تأیید می‌کند که ذهنیت تهاجمی رژیم اشغالگر تمامی تشکیلات امت را هدف قرار می‌دهد.

وی در ادامه بر لزوم اتحاد و یکپارچه‌سازی تلاش‌های امت اسلامی به منظور مقابله با طرح توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حمله اسرائیل به سوریه جنبش جهاد اسلامی فلسطین رژیم صهیونیستی جنبش جهاد اسلامی حومه دمشق هدف قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۷۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به فلسطینیان نزدیک یک مدرسه در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه، چهار نفر شهید و شمار زیادی زخمی شدند.

حمله هوایی صهیونیست‌ها به خانه‌ای در شرق رفح در جنوب نوار غزه هم، دو شهید و شمار زیادی زخمی بر جا گذاشت.

همچنین، هواپیما‌های جنگی رژیم صهیونیستی به چادر‌های محل اسکان آوارگان فلسطینی در شهرک "الزوایده" در مرکز نوار غزه حمله کردند که بر اثر آن، شمار زیادی شهید یا زخمی شدند.

حملات هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به "بیت لاهیا" در شمال نوار غزه نیز ادامه یافت. محله "الزیتون" در جنوب شهر غزه هم هدف حملات هوایی و توپخانه‌ای اشغالگران بود.
در کرانه باختری، نظامیان صهیونیست به شهرکی در شمال ”الخلیل“ یورش بردند و یک جوان فلسطینی را بازداشت کردند.

اشغالگران همچنین به شهرک ”عناتا“ در شمال قدس اشغالی و شهرک ”کفر نعمه“ در غرب رام الله حمله کردند. نظامیان صهیونیست به اردوگاه عسکر در شرق نابلس هم یورش بردند و یک جوان فلسطینی را بازداشت کردند.

دیگر خبرها

  • وزرای دفاع عضو شانگهای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند
  • رئیسی: خون شهدای حمله تروریستی دمشق موجب ذلت رژیم صهیونیستی شد
  • جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد
  • حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟
  • حماس: تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم
  • سابقه گسترده همکاری‌های اردن با رژیم صهیونیستی
  • ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری