Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-06@11:20:17 GMT

راهکار نوروزی سفر ریلی به تبریز!

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۷۴۰۹

راهکار نوروزی سفر ریلی به تبریز!

برای خرید بلیط قطار تبریز می توانید از طریق سامانه های آنلاین به واسطه آژانس های معتبر و یا به صورت حضوری با مراجعه به دفاتر این آژانس ها اقدام به تهیه بلیط های مسافرتی خطوط راه آهن تبریز کنید.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، تبریز بزرگترین قطب اقتصادی منطقه آذربایجان ایران است که حدود 2 میلیون نفر جمعیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در زمان شاهان مختلف پایتخت ایران بوده و در 1500 میلادی، یعنی اوج شکوه صفویان به عنوان پنجمین شهر پر جمعیت جهان شناخته می شد. تبریز لقب های زیادی دارد؛ در سال 2018 به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی انتخاب شد، از آن به عنوان دومین قطب پزشکی ایران یاد می شود، به شهر شکلاتی و خودروسازی معروف است و از مهمترین شهرهای مهاجر پذیر ایران شناخته می شود.

آب و هوای تبریز استپی (نیمه خشک) و همراه با تابستان هایی گرم و خشک و زمستان هایی سرد می باشد. اماکن تفریحی و گردشگری زیادی در این شهر وجود دارند و از نظر حمل و نقل دارای چندین بزرگراه، فرودگاه، راه آهن و ترمینال مسافربری است. از سال 1394 نیز فاز نخست مترو تبریز هم افتتاح شد تا از نظر سیستم حمل و نقل با یکی از کاملترین شهرهای ایران طرف باشیم.

مجموعه این موارد باعث شده تور تبریز همواره و در فصول مختلف هوادارن خاصی داشته باشد که البته برخی از آنها برای سفر به تبریز از وسیله نقلیه شخصی، هواپیما و بلیط قطار تبریز استفاده می کنند. از بین گزینه های موجود، راه آهن قطار تبریز یکی از اقتصادی ترین و بهترین گزینه ها است. خطی که اولین بار سال 1291 شمسی در محور تبریز-جلفا در مرز ترکیه شروع شد و در ادامه در سال 1317 شمسی، به تهران رسید.

در حال حاضر علاوه بر خط راه آهن تهران به تبریز، خط مشهد-تبریز و مسیر ریلی تبریز به جلفا، از خطوط ریلی پر سفر در راه آهن تبریز محسوب می شوند که برای خرید بلیط آنها می توانید از انواع قطارهایی که در این خطوط در حرکت هستند استفاده کنید. از ویژگی های برجسته راه آهن تبریز، حمل و نقل کالا به ترکیه و اروپا است که از طریق محور تبریز-رازی و سپس تبریز-جلفا (جمهوری خودمختار جلفا) انجام می شود.

چه طوری بلیط قطار تبریز بخریم؟

برای خرید بلیط قطار تبریز می توانید از طریق سامانه های آنلاین به واسطه آژانس های معتبر و یا به صورت حضوری با مراجعه به دفاتر این آژانس ها اقدام به تهیه بلیط های مسافرتی خطوط راه آهن تبریز کنید.

ایستگاه راه آهن تبریز قطارهای متفاوتی به مسیرهای مختلف دارد که شامل: قطار 3 ستاره 6 تخته میلاد، 3 ستاره 4 تخته طوس، 3 ستاره 4 تخته شهاب، 3 ستاره 4 تخته خلیج، 3 ستاره سهند و ... است که برخی از آنها را در زیر معرفی می کنیم.

قطارهای چهار تخته

این قطارها با نام های غزال، سیمرغ، سبز، توس، البرز، شهاب، خلیج فارس، الوند، امید، سریر، سپهر و سیمرغ نوین دسته بندی شده اند و همه کوپه های آن به صورت 2 تخت در پایین و 2 تخت در بالا (روبروی هم) طراحی شده اند. قطارهای 4 تخته شامل سه کلاسِ 3، 4 و 5 ستاره هستند و در تجهیزات فنی داخل واگن ها، سن واگن و موارد دیگر تفاوت دارند.

قطار های شش تخته

این قطارها در دو دسته 2 و 3 ستاره تعریف می شوند که شامل تفاوت هایی در تجهیزات فنی داخل واگن ها، سن واگن و غیره هستند. کوپه ها در این مدل از قطارها به صورت دو ردیف 6 نفره روبروی هم هستند و هر واگن دارای دو عدد سرویس بهداشتی، سرویس مهماندار و سیستم تهویه است. قطارهای نسیم، زاگرس و شمیم قطارهای 2 ستاره و میلاد و پارسی در کلاس3 ستاره رده بندی می شوند.

قطارهای سالنی

این مدل از قطارها، طیف گسترده ای از مسافرین را پوشش می دهند و چیدمان و طراحی واگن ها بر مبنای هواپیما و اتوبوس است. در کلاس 4 ستاره شامل قطارهای تندروی پردیس و صبا هستیم و در رده واگن های دو طبقه صبا شاهد امکانات استاندارد مورد تایید راه آهن جمهوری اسلامی ایران هستیم.

قطار خلیج فارس

این قطار یکی از قطارهای درجه 2 اقتصادی است که به دلیل عایق بندی مناسبش در فصول مختلف سال آرامش و فضای خوبی را برای مسافرین به همراه دارد.

قطار سهند رعد

این قطار بهترین انتخاب برای سفری آرام و کم هزینه است و توانسته فضای مناسبی برای استراحت مسافرانش فراهم کند. همه واگن های این قطار به سرویس بهداشتی مجهز شده و به دلیل عایق بندی مناسب، صدا و دمای آن در بهترین حالت خودش قرار دارد که نتیجه آن احساس امنیت خاطر و آرامش مسافر در طول مسیر است.

از دیگر امکانات مهم این قطار می توانیم به سرویس خواب، سرویس تهویه هوا، سیستم صوتی و تصویری، عایق کاری، شیشه دوجداره و پریز برق 220 ولتی و .... اشاره کنیم.

 

بعد از رسیدن به تبریز کجا اقامت کنیم؟

از مهمترین سوالاتی که ممکن است پس از سفر به تبریز در ذهنتان شکل بگیرد این است که در کدامیک از هتل های تبریز اقامت کنیم؟ در این قسمت چند هتل منتخب را به شما معرفی می کنیم که امیدواریم مورد رضایت شما قرار بگیرد.

هتل 5 ستاره: شهریار و هتل لاله پارک تبریز

اگر هدفتان دسترسی سریع به مرکز شهر، ادارات دولتی، خرید از بازار سنتی و دسترسی به پارک ائل گلی است و به جای شیک و تر تمیزی فکر می کنید، هتل 5 ستاره شهریار تبریز انتخاب مناسبی است. اگر هم مراکز گردشگری برایتان مهم هست و به جای شیک و با کیفیتی فکر می کنید، پیشنهاد ما هتل لاله پارک تبریز است.

هتل 4 ستاره: گسترش تبریز

با انتخاب هتل 4 ستاره گسترش تبریز دسترسی خوبی به مراکز تاریخی، گردشگری، ادارات دولتی، مقبره الشعرا و مراکز خرید مختلفی مثل مجتمع تجاری بلور و پاساژ نسیم پیدا می کنید. این هتل سال 1395 ساخته شده و دارای 145 واحد اقامتی است.

هتل 3 ستاره: هتل کاسپین، هتل آزادی و هتل فرید تبریز

هتل کاسپین فاصله کمی تا مسجد کبود، خانه مشروطه و بازار تبریز دارد و به دلیل نزدیکی به بیمارستان کودکان از موقعیت ویژه ای برخوردار است. دومین هتل مناسب، هتل آزادی است که در چند قدمی بازار تاریخی و قدیمی تبریز است و باغ گلستان، به عنوان یکی از باغ های قدیمی تبریز در چند قدمی این هتل قرار دارد. اگر هم جهت تفریح به تبریز سفر کرده اید و به هتلی اقتصادی فکر می کنید میتوانید از هتل فرید تبریز استفاده کنید. هتل فرید فاصله کمی به کلیسای ارامنه، کلیسای مریم مقدس و دیگر کلیساهای شهر تبریز دارد و از این نظر مناسب افراد مسیحی است. در کنار این ها، اگر به هتل های کم هزینه تری فکر می کنید، می توانیم به هتل آپارتمان ارس، هتل سهند و هتل آپارتمان صائب تبریز هم اشاره کنیم که قیمت های بسیار مناسبی برای اقامت دارند.

امیدواریم با مطالعه این مطلب، علاوه بر کسب اطلاعات کامل و مناسب جهت خرید بلیط قطار تبریز، بتوانید هتل های مناسبی را برای اقامت خودتان انتخاب کنید و سفر خوبی را تجربه کنید.

منبع:eligasht.com

اطلاعات تماس الی گشت:

تلفن: 0218540

ایمیل:  info@eligasht.com

آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سفر بلیط قطار تبریز بلیط قطار تبریز راه آهن تبریز فکر می کنید خرید بلیط آژانس ها واگن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۷۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاری شدن سیل در روستای نوروزی خوشاب 

دریافت 7 MB

تصویربردار: علی اکبر ملکی

کد خبر 6096524

دیگر خبرها

  • قطار پنج ستاره به شبکه ریلی همدان اضافه می‌شود
  • قطار ترانزیتی روسیه به مقصد هندوستان وارد کشور شد
  • قطار ترانزیتی روسیه به مقصد هندوستان، از مرز ریلی اینچه برون وارد کشور شد
  • فاجعه بزرگ در حمل و نقل ریلی استان یزد/ قطار سریع‌السیر یزد حذف شد
  • فاجعه در حمل و نقل ریلی یزد
  • با رویای ریلی هیتلر آشنا شوید؛ قطار عجیب نازی ها که هیچگاه ساخته نشد!+ فیلم
  • جاری شدن سیل در روستای نوروزی خوشاب 
  • خروج قطار افغانستان_ترکیه از مرز شمتیق+فیلم
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است؛ عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است / عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن