Web Analytics Made Easy - Statcounter

زارع با تصریح اینکه همه توان خود را برای مقابله با کروناویروس به کار گرفته ایم، گفت: دو مورد جدید ابتلای قطعی به کروناویروس در استان گزارش شده و دو نفر دیگری که پیشتر بستری بودند، پس از مداوا در بیمارستان و بهبودی، به خانه بازگشته اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان، «ارسلان زارع» یکشنبه شب(۴ اسفند) در نشست مقابله با گسترش کرونا ویروس گیلان که آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت نیز حضور داشت اظهار کرد: مبنای عمل ما در مقابله با ویروس کرونا، دستاوردها و رویکردهای علمی بوده و همه دستورالعمل ها کارشناسی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار گیلان تصریح کرد: به سبب اهمیت موضوع شیوع ویروس کرونا در گیلان از هفته‌های گذشته جلسه شورای پدافند غیرعامل، قرارگاه زیستی و مدیریت بحران با یکدیگر ادغام شدند و اکنون هریک از زیر مجموعه‌ها، وظایف مشخصی را برعهده دارند.

 

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی موظفند بر حسب وظیفه قانونی خود و بر مبنای دستورالعمل ملی عمل کنند، افزود: شیوع این ویروس تنها مرتبط با گیلان نیست، بلکه در سراسر کشور نمونه‌هایی از آن مشاهده شده و کارشناسان خبره بر روی بیماری و شیوه درمان آن پژوهش و تحقیق می‌کنند.

 

زارع با تاکید بر اینکه هر ۲۴ ساعت گزارش عملکردی از اقدامات صورت گرفته جهت کنترل و پیشگیری از شیوع این ویروس باید ارائه شود؛ گفت: بسیار خوشحال می‌شوم نقص‌ها، کمبودها و مشکلات به بنده گزارش شود تا بتوانیم از اختلالات، پیشگیری کرده و در صورت کوتاهی، برخورد کنیم.

 

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: همواره به موضوع آموزش، افزایش سطح آگاهی مردم و تلاش برای پیشگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا تاکید دارم که در تحقق این مهم، رسانه ملی نقش موثری ایفا می‌کند.

 

وی بر لزوم آگاهی‌بخشی از سوی رسانه ملی در همه بخش‌ها نسبت به شیوع ویروس کرونا تاکید و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه رعایت مسائل بهداشتی اهمیت بالایی در کاهش خطر ابتلا به این بیماری دارد، باید اطلاع‌رسانی را تقویت کنیم.

 

زارع تنویر افکار عمومی و آشنایی مردم با این ویروس را در کاهش نگرانی آنها به میزان قابل توجهی موثر خواند و از صدا و سیما خواست در برنامه‌های پر بیننده، نسبت به روشنگری در خصوص این ویروس و ارائه راهکارهای لازم جهت حفظ سلامتی اقدام کند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خواست با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، در جهت افزایش سطح پیشگیری از ویروس در صنوف، مراقبت های بهداشتی را انجام دهند.

 

زارع اظهار داشت: به سبب اینکه در شرایط خاصی در مقابله با ویروس قرار داریم؛ نهادهای نظارتی، قضایی، دیوان محاسبات و بازرسی نهایت همکاری را با دستگاه‌های دولتی برای ترک تشریفات یا خرید اقلام مورد نیاز داشته باشند.

 

وی از مدیران استانی خواست با بررسی شرایط موجود نسبت به ساماندهی کارکنان و یا اعمال تدابیری همچون شیفت بندی کارکنان، اجرای دورکاری و یا موافقت با تاخیر حضور آنان، اقدام کنند.

 

نماینده عالی دولت در گیلان از سازمان صمت استان خواست تا موضوع تولید مواد ضدعفونی کننده، ملزومات بهداشتی و صابون را مورد پیگیری قرار دهد و با همکاری اتاق اصناف برای تولید و صادرات به گونه‌ای عمل کنند که در بازار کمبودی وجود نداشته باشد.

 

وی افزود: به منظور اعمال اقدامات پیشگیرانه، از فردا حضور و غیاب کارکنان بدون ثبت اثر انگشت و با استفاده از شیوه‌های جایگزین صورت گیرد.

 

زارع با تاکید بر لزوم افزایش بهره‌وری تصریح کرد: باید با تقویت همدلی و هم افزایی بیشتر، شیوع ویروس کرونا را تحت کنترل قرار دهیم و اقدامات خود را اثربخش کنیم.

 

استاندار گیلان اضافه کرد: باید آرامش اجتماعی را حفظ کنیم و جامعه از هرگونه تنش و استرس دور باشد و امروز مهمترین مسئله استان پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا است و آمادگی مراکز برای پذیرش افزایش یابد.

 

وی ادامه داد: به‌منظور تسریع در عملیات مقابله با کروناویروس، بر اساس مصوبه امشب، دستورالعمل‌های دانشگاه علوم پزشکی به دستگاه‌های اجرایی به‌منزله مصوبه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران و حکم قانون است.

 

زارع در خاتمه سخنانش یادآور شد: پس از نمونه‌برداری از بیماران مشکوک و بر اساس گزارش وزارت بهداشت۲ مورد جدید ابتلای قطعی به کروناویروس در استان گزارش شده و ۲ نفر دیگری که پیشتر بستری بودند، پس از مداوا در بیمارستان و بهبودی، به خانه بازگشتند.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: ستاد بحران گیلان کرونا در گیلان تجهیز بیمارستان ها ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۷۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار ناصر فرشید، صبح سه شنبه در جمع اولیا ومربیان مدرسه شهید هندوزاده گفت: حضور شما در این جلسه نشان از آن است که به آینده فرزندانتان اهمیت می دهید.
فرمانده انتظامی استان، انتخاب صحیح دوست، رعایت اصول خود مراقبتی و اخلاقی در فاصله بین مدرسه و منزل، گزارش موارد مشکوک و خاص به مربیان و اولیا را از راه های مفید در زمینه پیشگیری از حوادث ناگوار و در برخی موارد غیر قابل جبران برای دانش آموزان دانست.

سردار فرشید اضافه کرد: کارشناسان معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه های استان این آمادگی را برای آموزش اقشار مختلف در حوزه های پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی دارند.

وی، با مقایسه وضعیت تحصیل در زمان گذشته با حال حاضر و امکانات فراوان برای دانش آموزان کنونی تصریح کرد: کسب آگاهی و خود مراقبتی در حوزه استفاده از برنامه های فضای مجازی از جمله موضوعات مورد تاکید پلیس است که از گرفتار شدن و فریب خوردن افراد از سوی افراد سودجو، برداشت های اینترنتی غیرمجاز، هتک حرمت و خدشه به حیثیت افراد جلوگیری می کند.

فرمانده انتظامی استان کرمان همچنین بر رعایت اصول خودمراقبتی از سوی همه شهروندان به منظور پیشگیری از وقوع انواع سرقت تاکید و افزود: از جمله موضوعات مورد تاکید پلیس در شرایط کنونی، نظارت جدی والدین بر معاشرت های فرزندان، نحوه رفتار و پوشش آنان و رعایت اصول ایمنی و امنیتی در حوزه پیشگیری از وقوع سرقت و دیگر جرائم است که جا دارد از همکاری خوب والدین و عموم شهروندان قدردانی کنیم.

کد خبر 6093280

دیگر خبرها

  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • حمایت چهره نزدیک مصباح یزدی از گشت ارشاد و طرح نور
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • گیاه جوانی در طب سنتی هند
  • ۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر انجام شد
  • خاخام صهیونیست: ما جلوی موشک‌های ایران را گرفتیم!
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار