Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم تهران در مخالفت با کلیات لایحه بودجه 99 گفت: منابع اعتباری شرکت‌های دولتی در بودجه آتی چند درصد رشد کرده است و گویا قرار است درب به همان روال قبل بچرخد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز(دوشنبه 5 اسفند 98) در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات بودجه سال 99 گفت: ما در سال‌های گذشته بارها گفتیم که باید بودجه تصحیح شود ولی کسی توجهی به آن نکرد؛ اگر بخواهیم واقعیت‌های اقتصادی خود را در نظر بگیریم بودجه‌ای متفاوت از بودجه مصوب کمیسیون تلفیق خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اصلاح ساختاری بودجه توسط مجلس انجام نشده و این موضوع مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی سران قواست. این در حالی است که بخشی از ایرادات مردم به مجلس به دلیل آن است که مجلس کاره‌ای نیست و موضوعات در جاهای دیگر تصویب می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: در انتخابات اخیر مجلس یازدهم، نفر اول لیست تهران به اندازه رای من در انتخابات مجلس دهم رای آورده است که نشاندهنده آن است که مردم معتقدند مجلس در راس امور نبوده و کاره‌ای نیست.

کواکبیان گفت:‌وضعیت اقتصادی کشورمان بعد از برجام خوب شده بود ولی حالا دچار مشکل شده‌ایم. این در حالی است که لوایح مربوط به FATF یک سال است در مجمع تشخیص مصلحت نظام معطل مانده است.

وی با اشاره به تصمیم اخیر FATF علیه ایران گفت: در چند روز اخیر نرخ سکه و ارز بالا رفته و تصمیم اخیر FATF بر اقتصادمان نشانه‌های خود را آشکار کرده است. لذا کسانی که مسبب وضعیت اقتصادی کشورمان و تصمیم‌گیر اخیر FATF هستند خودشان باید بودجه بنویسند.

نماینده مردم تهران در مجلس  افزود: 200 هزار میلیارد تومان مالیات طبق بودجه 99 در نظر گرفته شده در حالی که صاحبان کارخانجات مواد اولیه نداشته و قرار است مالیات از طبقات ضعیف ومتوسط جامعه گرفته شود. لذا ما نگران این فشار بر مردم هستیم.

کواکبیان افزود:‌اکر مجلس به کلیات لایحه بودجه 99 رای ندهد اتفاقی رخ نمی‌دهد و ما می‌توانیم با بودجه یک دوازدهم کشور را اداره کنیم ضمن اینکه مجلس انقلابی بعد هم بودجه 99 را بررسی خواهد کرد.

وی در پایان گفت:بر اساس آمار بودجه 99 منابع اعتباری شرکت‌های دولتی چند درصد رشد داشته و گویا قرار است درب بر همان روال قبلی بچرخد. در حالی که باید این بودجه را کاهش می‌دادیم.

علی لاریجانی در پاسخ به اظهارات کواکبیان گفت: آقای کواکبیان اشتباه نکنید. چرا که تا مجلس آینده شکل بگیرد مرداد ماه فرا خواهد رسید و باید دولت لایحه بودجه جدید برای سال آتی به مجلس آینده بدهد و سپس کمیسیون تلفیق آن را بررسی کرده و عملا بودجه 99 در مجلس آینده به مهر و آبان خواهد رسید. لذا به همین راحتی نیست که بودجه 99 را به مجلس بعدی بسپاریم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی کواکبیان شرکت های دولتی بودجه نماینده مردم تهران بودجه 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۷۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه‌ مالیاتی دولت برای سرمایه‌گذاری بیشتر در تولید

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، گفت: طرح اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم انگیزه‌های بیشتری برای سرمایه‌گذاری در کشور در حوزه تولید ایجاد کرده و باعث افزایش مشارکت مردم در تولید می‌شود. - اخبار سیاسی -

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اهمیت لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، اظهار کرد: دولت سال گذشته برای تشویق مردم به مشارکت در جهش تولید، لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم را به مجلس ارائه کرد که بهتر است هر چه زودتر در دستور کار مجلس قرار گیرد و با توجه به اهمیت موضوع تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه کاهش مالیات بر سودهای تولیدی فرصت بیشتری برای تولیدکنندگان به منظور سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند، افزود: کاهش مالیات عملکرد تولید، تغییر در قوانین مالیاتی کشور با محوریت افزایش جذابیت کسب‌وکارهای موجود و همچنین راه‌اندازی تولید از جمله اهداف دولت از تدوین طرح مذکور است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه کاهش مالیات بر سود یا عملکرد واحدهای تولیدی می‌تواند فرصت‌ و امکان برای سرمایه‌گذاری بیشتر را فراهم کند، ادامه داد: با این لایحه مالیات از سمت تولید به سمت مالیات مصرف برده شده  و از این روش مالیات برای تولید کاهش یافته و انگیزه برای سرمایه‌گذاری بیشتر می‌شود.

قادری تصریح کرد: در حال حاضر دولت این عدد را از 25 درصد به 15 درصد کاهش داده است اما بهتر است این میزان کاهش یابد که بتوانیم انگیزه‌های بیشتری برای سرمایه‌گذاری در کشور و افزایش مشارکت مردم در تولید داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه لایحه مذکور کمک می‌کند که مشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی افزایش یابد، گفت: با تصویب و اجرای درست این لایحه مالیات، بر سود واحدهای تولیدی کاهش می‌یابد و در کنار آن مالیات بر فعالیت‌های غیرمولد افزایش یافته و منابع از سمت فعالیت‌های غیرمولد به سمت فعالیت‌های مولد کشیده می‌شود و این مهم انگیزه را جهت سرمایه‌گذاری برای فعالیت‌های تولیدی را افزایش می‌دهد.

نماینده شیراز در مجلس عنوان کرد: با توجه به شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) ضروریست لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، هر چه زودتر در مجلس تعیین تکلیف و از سوی دولت اجرایی شود.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • حقوق و مزایای کارکنان و بازنشستگان تعیین تکلیف شد /ضوابط اجرایی قانون بودجه سال جاری ابلاغ شد
  • لایحه‌ مالیاتی دولت برای سرمایه‌گذاری بیشتر در تولید
  • استان البرز با کاهش منابع آبی مواجه است
  • ضرب الاجل کمیسیون اصل ۹۰ مجلس برای دستگاه‌های کم‌کار در ارائه اطلاعات به سامانه اعتبارسنجی
  • استان البرز با کاهش شدید منابع آبی مواجه است
  • خروج شرکت ستاد معاینه فنی تهران از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت
  • تورم مسکن به کمترین رقم ۲ سال اخیر کاهش یافت
  • مشکل تامین منابع اعتباری پروژه راه آهن لرستان حل شد
  • برای حل مشکلات باید در انتخابات شرکت کرد
  • سهم ۱۹ درصدی آموزش عالی از کل بودجه عربستان/ دولت به دانشگاه‌ها آزادی عمل می‌دهد