Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم شهرستان پلدختر برای مقابله با سیلاب احتمالی همانند اوایل سال دوباره خانه به دوش شده و در حال تخلیه منازل خود هستند. ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پلدختر، هنوز یک سال از ماجرای سیل مخرب و ویرانگر فروردین‌ماه امسال نگذشته بود که روز گذشته هواشناسی خبر از ورود سامانه بارشی قوی و احتمال سیلی مشابه سیل اول سال را داد که سبب بروز نگرانی مردم شهرستان پلدختر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فروردین‌ماه امسال بود که سیلی ویرانگر در استان لرستان و شهرستان پلدختر تمامی زیرساخت‌های شهری و روستایی، منازل مسکونی و اراضی کشاورزی را با خود برد و مردم دار و ندارشان را در شهر پلدختر و معمولان از دست دادند و سبب خسارت پنج هزار میلیاردی به این شهرستان شد.

لرستان خطر وقوع سیلاب؛ ساکنان ضلع غربی شهر معمولان منازل خود را تخلیه کنندلرستان| احتمال بازگشت سیل به پلدختر؛ مردم منازل مسکونی خود را ترک کننداحتمال تکرار «سیلاب» در لرستان؛ خطر بیخ گوش 5 شهر

براساس پیش‌بینی هواشناسی بارش‌های سه‌شنبه و چهارشنبه سبب طغیان رودخانه‌های کشکان، چولهول و مادیان رود خواهد شد و زیرساخت‌های ارتباطی و منازل مسکونی در شهر و روستاها را در معرض تهدید جدی قرار می‌دهد که جهاد کشاورزی و امور آب شهرستان پلدختر به کشاورزان و دامداران توصیه کردند که موتورآلات کشاورزی، ایستگاه‌های پمپاژی را که در حاشیه رودخانه کشکان قرار دارد را جمع‌آوری و از تردد در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

مشاهدات میدانی خبرنگار تسنیم حاکی از آن است که برخی اهالی ضلع غربی شهر پلدختر و روستاهای چم مهر و بابازید در حال تخلیه منازل و اسباب زندگی خود هستند.

خادمی استاندار لرستان در جلسه ستاد مدیریت بحران با اشاره به سیل احتمالی در استان لرستان اظهار داشت: همه دستگاه‌های اجرایی و امدادی استان جهت مقابله با سیلاب آمادگی حداکثری داشته و پای کار باشند.

وی افزود: با توجه به قوی بودن سامانه بارشی، حجم بالای بارش و تجربه سیلاب فروردین‌ماه، تخلیه منازل مسکونی حریم رودخانه‌ها و جابه‌جایی امکانات و اموال بستر رودخانه‌ها ضروری است.

ساکنان ضلع غربی شهر معمولان منازل خود را تخلیه کنند

حبیب‌الله موسوی بخشدار معمولان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در پلدختر اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی هواشناسی یک سامانه بارشی با 100 تا 130 میلی‌متر بارش از روز دوشنبه وارد شهرستان می‌شود و تا ظهر روز چهارشنبه ادامه دارد که با توجه به این سامانه بارشی تمهیدات لازم از جمله اطلاع‌رسانی و تخلیه منازل مسکونی باید اندیشیده تا از بروز مشکلات جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه ساکنانی که در حریم رودخانه‌های مادیان رود، کشکان، چولهول و ضلع غربی شهر معمولان که در حریم بستر رودخانه قرار دارند باید تخلیه شوند افزود: مردم مراقبت‌های لازم را به‌عمل آورده و احتمال اینکه چند روزی مشکلات سیل و پساسیل وجود داشته باشد اقدامات لازم را به‌عمل آورند.

بخشدار معمولان عنوان کرد: مادران باردار، بیماران خاص و پرخطر با توجه به اینکه احتمال قطعی راه ارتباطی روستاها و معمولان با مرکز استان و شهرستان وجود دارد حتما به مراکز درمانی شهرستان یا استان انتقال پیدا کنند.

وی بیان کرد: شروع بارندگی‌ها از دوشنبه شب خواهد بود و تا ظهر چهارشنبه ادامه دارد که مردم باید مراقبت‌های لازم را به‌عمل آورده و در مجاروت رودخانه‌ها قرار نگیرند.

بازگشت سیل به پلدختر

حسن رضائیان فرماندار پلدختر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در پلدختر با بیان اینکه جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان برگزار و تمهیدات لازم برای مقابله با سیل اندیشیده شده است اظهار داشت: بارندگی‌ها از فردا غروب شروع و تا روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه ادامه دارد که نیاز است برای جلوگیری از خسارات و مشکلات مناطق حاشیه رودخانه کشکان در ضلع غربی و شرقی، سازمانی‌ها و رسالت‌ها تخلیه شوند.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود بارش‌ها 200 میلی‌متر باشد افزود: دیواره ساحلی شهر پلدختر حدود 75 پیشرفت فیزیکی دارد و بناست که تا پایان اسفندماه تکمیل شود که با تکمیل دیواره اعتمادی برای ماندن در منازل مسکونی برای هر دبی آبی وجود دارد.  

فرماندار پلدختر عنوان کرد: ساکنان مناطقی که در سیلاب قبلی خسارت دیدند آمادگی مقابله با سیلاب را داشته و منازل را تخلیه کرده و به مناطق امن پناه ببرند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم برای به حداقل رساندن خسارات مالی و جانی ناشی از سیلاب ستاد مدیریت بحران شهرستان تشکیل شد که امیدواریم تمهیدات لازم برای مقابله با سیلاب اندیشیده شود چون سیلاب فروردین‌ماه بیشتر راه‌های ارتباطی و زیرساخت‌های شهرستان را تخریب و امدادرسانی را با مشکل روبه‌رو کرده بود که با توجه به پیش‌بینی سیلاب لازم است امکانات جهت امدادرسانی به‌موقع در پلدختر و معمولان مستقر شود تا مثل سیلاب فروردین‌ماه غافلگیر نشویم.

انتهای پیام/646/ح

R41450/P/S6,72/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مقابله با سیلاب شهرستان پلدختر مقابله با سیل سامانه بارشی منازل مسکونی ضلع غربی شهر فروردین ماه تخلیه منازل رودخانه ها منازل خود پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۸۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید بارش‌ها و احتمال سیلاب در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به هشدار هواشناسی سطح نارنجی، از تقویت و تشدید سامانه بارشی برای استان از امروز تا فردا و احتمال وقوع سیلاب خبر داد. - اخبار استانها -

مهران چراغ‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی برای استان، اظهار داشت: تقویت و تشدید سامانه بارشی و وزش باد به نسبت شدید تا شدید از امروز تا فردا برای استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به رعد و برق و احتمال رخداد تگرگ و مه، عنوان کرد: سامانه بارشی برای اکثر مناطق استان به ویژه در کوهرنگ، اردل، فارسان، لردگان، خانمیرزا، فلارد و کیار فعال است و تشدید می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، بیان داشت: همچنین بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر و جاری شدن رواناب برای استان نیز پیش بینی می‌شود.

چراغ‌پور با اشاره به احتمال ریزش سنگ در جاده‌های کوهستانی، خاطرنشان کرد: لازم است در این مدت از چرای دام در مناطق مرتفع و تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز و اجتناب شود.

انتهای پیام/7540

 

دیگر خبرها

  • سرقت از منازل در پوشش خانواده
  • اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد
  • اجرای عملیات لای‌روبی و پاکسازی رودخانه اراک
  • تشدید بارش‌ها و احتمال سیلاب در چهارمحال و بختیاری
  • مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌های دز و کارون اجتناب کنند
  • تالاب‌های پلدختر زیستگاه ۳۵ نوع پرنده مهاجر
  • فیلم/ جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه در استان خراسان رضوی
  • تگرگ موجب شکستن شیشه خودرو‌ها و منازل دُرح سربیشه شد
  • (تصاویر) خسارت تگرگ به منازل و خودرو‌ها در شهر مرزی درح _سربیشه خراسان جنوبی
  • خسارت سنگین تگرگ به منازل و خودروهای مردم در شهر مرزی! | تصویر