Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان ایلام از پیشرفت 90 درصدی خط انتقال بدره و تامین آب بخش صنعت این شهرستان خبر داد.

افشین مظاهری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان ایلام صبح امروز در گفت‌و‌گوبا خبرنگار فارس در ایلام، گفت: پیشرفت فیزیکی 90درصد خط انتقال بدره حاصل شده‌است. با بهره برداری از این طرح مشکلات آب میان مدت مردم شهرستان بدره و همچنین تأمین آب بخش صنعت و روستاه‌های اطراف مرتفع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح آبرسانی به شهر بدره شامل یک حلقه چاه، یک باب مخزن 200 متر مکعبی سر چاهی، حدود 8 کیلومتر خط انتقال با لوله به قطر 200 میلی متر فولادی می‌باشد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان ایلام اضافه نمود: در این طرح با حفر و تجهیز چاه در روستای جابر (که حدود40 لیتر در ثانیه آبدهی دارد) آب استحصالی با خط انتقالی بطول 7 کیلومتر با لوله ی با قطر 200 میلی متر، به ایستگاه پمپاژ کلم و از آنجا نیز با خط انتقالی بطول 1100 متر، آب به مخزن شهرک ولیعصر منتقل می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون مخزن، ایستگاه پمپاژ و 3500 متر از خط انتقال و همچنین 1100 متر حدفاصل ایستگاه کلم تا مخزن شهرک ولیعصر تکمیل و عملیات 3500 متر خط انتقال باقی مانده نیز با حدود 80 درصد پیشرفت در حال اجرا می‌باشد.

لازم به ذکر است شهر بدره دارای 2 هزار و 500 مشترک آب می‌باشد.

 

انتهای پیام /970821

منبع: فارس

کلیدواژه: آب استان ایلام فاضلاب بخش صنعت خط انتقال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۸۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۱۰ هزار نفر در طرح‌های صنعتی ایلام

 رضا محمدرحیمی رییس سازمان صمت ایلام در نشست هم اندیشی با منتخب مردم حوزه جنوب استان ایلام در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نرخ سود بانکی، نرخ مالیات، عوارض گمرکی در استان ایلام با مناطق برخوردار هیچ تفاوتی ندارد و از طرفی هزینه زیرساخت‌ها مانند قیمت زمین، هزینه‌های انرژی، هزینه مواد اولیه و …نسبت به سایر استان‌ها بالاتر است.

وی عنوان کرد: بنابراین برای اینکه بتوان سرمایه گذاران را جذب طرح‌های تولیدی در استان نمود بایستی در قوانین موجود بازنگری صورت گیرد و جذابیت‌های سرمایه گذاری از طریق بازنگری در قوانین موجود افزایش یابد.

محمدرحیمی گفت: پروژه‌های مهم صنعتی در شهرستان‌های جنوبی در حال اجرا هستند که سه پروژه مهم NGL، پتروشیمی دهلران و سیمان دهلران نیازمند پیگیری جدی برای رسیدن به بهره برداری هستنند.

رییس سازمان صمت استان ایلام بیان کرد: لازم است شرکت‌های بزرگ سرمایه گذاری وابسته به دولت برای مشارکت در پروژه‌های صنعتی استان به کار گرفته شوند.

وی با اشاره به وضعیت موجود حوزه تولید و تجارت استان بیان کرد: تعداد ۴۹۵ فقره پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری ۳۰۰ هزار میلیارد ریال و ۱۰ هزار نفر اشتغال وجود دارد.

وی گفت: ۵۱۳ فقره جواز تاسیس در دست اجرا با سرمایه مورد نیاز ۷۷۰ هزار میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال ۱۷ هزار نفر در دست اجرا می‌باشند که در صورت رسیدن به مرحله تولید می‌توان شاهد شکوفایی صنعت استان باشیم.

رضا محمدرحیمی ادامه داد: استان ایلام از نظر معادن فلزی که دارای ارزش افزوده بالا هستند فقیر است، اما در گروه کانی‌های غیر فلزی ظرفیت‌های خوبی وجود دارد و به تبع آن صنایع معدنی مانند سیمان، گچ، آجر، سایر مصالح ساختمانی استان از کیفیت و رقابت پذیری بالایی برخوردار هستند.

محمدرحیمی بیان کرد: در حوزه بازار ۳۹ هزار پروانه صنفی موجود است که در قالب ۱۰۱ اتحادیه و ۱۰ اتاق اصناف فعالیت دارند که نقش مهمی در اشتغالزایی ایفا می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح
  • شرکت ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله نخست آزمون سراسری
  • فعالیت ۱۰ هزار نفر در طرح‌های صنعتی ایلام
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • بررسی روند عملیات اجرایی و میزان پیشرفت پروژه‌های امور آب و فاضلاب سلماس
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • تاسیسات آب و فاضلاب ایلام خسارت دید
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است