Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-01@17:15:08 GMT

تست کرونای رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم مثبت شد

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۸۲۲۹

تست کرونای رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم مثبت شد

به گزارش حوزه سایر رسانه های خبرگزاری تقریب، بر اساس اطلاعیه علوم پزشکی قم، از آنجایی که دکتر محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، در طی روزهای گذشته در تماس مکرر با بیماران مبتلا به کرونا بوده است، بنا بر توصیه پزشکان باید مدتی در قرنطینه تحت نظر قرار گیرد.

در همین راستا طی حکمی از سوی محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر علی ابرازه به عنوان قائم مقام رئیس دانشگاه منصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این حکم آمده است: با احترام با توجه به شیوع بیماری تنفسی ویروسی کرونا در استان و نیاز به همکاری همه جانبه جهت پیشگیری و کنترل این بیماری، نظر به تعهد، شایستگی و تجربیات ارزشمند جنابعالی، به موجب این ابلاغ به عنوان «قائم مقام اینجانب در مدیریت پیشگیری و کنترل بیماری ویروسی کرونا» منصوب می‌شوید تا با استفاده از تجربیات و سوابق ارزنده در چارچوب شرایط و وضعیت اضطراری جاری انجام وظیفه کنید.»

بر اساس توئیت امیرآبادی، نماینده قم تست کرونای دکتر قدیر مثبت اعلام شده است.
حجت‌الاسلام برکت رضایی، مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی حج و زیارت و از پژوهشگران حوزه در این باره به ایکنا گفت: وقتی خبر مبتلا شدن دکتر قدیر رئیس محترم دانشگاه علوم پزشکی قم به کرونا را شنیدم هزاران بار به او آفرین گفتم و او را ستودم. او نیز می توانستد فریاد کرونای قم را برنکشد! او نیز می‌توانست حداقل خبر کرونای خود را علنی نکند!

اما گفت تا هم مسئولین و مردم بیشتر با عمق فاجعه آشنا شوند و هم مردم بدانند بالاخره این بیماری است که آمده و پنهان‌کاری این بیماری را شکست نمی‌دهد فقط باید بدانیم و بخواهیم تا پیروز باشیم.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۸۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلزدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا هستند

ایرج ضاربان اظهارکرد: مبارزه با پشه ناقل بیماری مالاریا بسیار مهم است چوم مالاریا بصورت بومی سال‌ها در منطقه بلوچستان وجود داشته است.

وی افزود: پشه مالاریا در آب تخم ریزی می‌کند و تبدیل به لارو و در نهایت پشه بالغ می‌شود از این رو ماموران مراقب مالاریا و لاروکش در منطقه حضور دارند و سمپاشی‌ها برای مقابله با تکثیر پشه‌های آنوفل بالغ انجام می‌شود.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار گفت: از آنجایی که چابهار و دشتیاری با کشور پاکستان هم مرز هستند، بیمارانی که از پاکستان می‌آیند اگر در معرض گزش این پشه‌ها قرار بگیرند آلوده می‌شوند و می‌توانند بیماری مالاریا را از طریق گزش به انسان سالم منتقل کنند در واقع پشه باعث انتقال بیماری مالاریا می‌شود.

وی اظهار کرد: تیم‌های متعددی در دانشکده علوم پزشکی چابهار داریم و همکاران ما برای کاهش شیوع بیماری مالاریا پای کار هستند.

ضاربان افزود: باید اقداماتی در جهت جلوگیری از افزایش پشه‌ها انجام شود و دانشکده علوم پزشکی چابهار در این راستا اقدامات جدی در دستور کار دارد.

وی افزود: افراد می‌توانند با استفاده از توری، پشه بند، وسایل سرمایشی و استفاده از مواد دورکننده پشه بر روی پوست از گزش پشه جلوگیری کنند.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار گفت: پشه مالاریا در مناطق گرم و مرطوب و هوای معتدل وجود دارد و تکثیر پشه‌ها در زمان بارندگی و در آب راکد باقی مانده سرعت تکثیر بالاتری دارند که این موضوع سبب نگرانی برای مناطق سیل زده و ساکنین چادرهای اسکان موقت شده است.

وی بیان کرد: زمانی که پشه زیاد باشد سرعت شیوع بیماری‌ها بویژه بیماری مالاریا افزایش می‌یابد و باید اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

ضاربان خاطر نشان کرد: بیماری مالاریا هیچ واکسنی ندارد و افراد نباید در معرض گزش پشه قرار بگیرند و زمانی که بیمارانی وارد کشور می‌شوند می‌توانند به راحتی و از طریق گزش پشه بیماری مالاریا را منتقل کنند.

وی افزود: زمانی که گزش صورت می‌گیرد انگل تک یاخته از طریق خون وارد پشه می‌شود و اگر انسانی سالمی در معرض گزش پشه آلوده قرار بگیرد بیمار می‌شود.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار عنوان کرد: سیل زدگانی که در چادرهای اسکان موقت هستند مورد آموزش تیم‌های آموزشِ بهداشت دانشکده علوم پزشکی قرار می‌گیرند. همچنین درخواست کردیم تعدادی پشه بند و توری برایمان ارسال شود تا در مناطق آلوده و مناطق روستایی توزیع و از خطرات احتمالی بیماری مالاریا جلوگیری‌ کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سیلزدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا هستند
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است