Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-05-06@11:22:03 GMT

وزیر بهداشت: ۴۷ نفر به کرونا در کشور مبتلا هستند

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۸۲۴۷

وزیر بهداشت: ۴۷ نفر به کرونا در کشور مبتلا هستند

به گزارش «نماینده» ، اسدالله عباسی سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی صبح امروز پارلمان با حضور در جمع خبرنگاران به جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس اشاره کرد و اظهار داشت: براساس گزارش های ارائه شده بسیاری از خبرهایی که در باره بستری شدن اشخاص در بیماستان ها مطرح شده، مربوط به بیماران مبتلا به آنفلوآنزا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در کل کشور تقریبا ۴۷ نفر به کرونا مبتلا شدند و متاسفانه ۱۲ نفر تا امروز بر اثر این بیماری فوت کردند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: طبق گزارش وزارت بهداشت دو نفر مبتلا به ویروس کرونا در تهران شناسایی شدند که از قم به تهران آمده بودند، در استان قم نیز به هر کدام از خانواده ها یک «پک» شامل ماسک و مایع ضدعفونی کننده داده شده است

عباسی عامل شیوع ویروس کرونا در ایران را ورود افراد ابتلا به کشور از کشورهای دیگر مثل پاکستان، افغانستان و چین برشمرد و گفت: برخی از این افراد از مبادی ورودی غیرقانونی وارد کشور شده بودند.

وی با بیان اینکه طبق گزارش وزارت بهداشت از نظر امکانات بهداشتی و پزشکی کمبودی در کشور وجود ندارد و نباید شهروندان در این خصوص نگرانی داشته باشند، افزود: فقط توصیه  این است که برای پیشگیری از ماسک و مایع ضدعفونی کننده استفاده شود و از دست دادن و روبوسی خودداری کنند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه طبق گزارش وزیر بهداشت با گرم شدن هوا این ویروس از بین خواهد رفت، تصریح کرد: در مورد تعطیلی مدارس و دانشگاه ها بر اساس شرایط موجود در کشور تصمیم گیری خواهد شد و از طریق رسانه های رسمی کشور اعلام می شود.

عباسی ادامه داد: افراد از حضور در تجمعات ورزشی و اردوهای دانش آموزی خودداری کنند تا شیوع این ویروس کنترل شود و با مشکلات حادی رو به رو نشویم.

وی در ادامه تاکید کرد: طبق گزارش وزیر بهداشت در برخی مناطق کشور مواردی از «کرونا» شناسایی شده از این رو مبادی ورودی کشور و پروازها تحت کنترل قرار دارد، افرادی که وارد کشور می شوند از طریق دمای بدن و علائم کرونا مورد بررسی قرار می گیرند.

وی گفت: بخشی از علائم مربوط به آنفلوآنزای حاد است و ربطی به کرونا ندارد، بنابراین مردم ضمن پیشگیری باید تلاش کنند دستورالعمل های وزارت بهداشت را عمل کنند تا از این مرحله عبور کنیم.

منبع: نماینده

کلیدواژه: کرونا مجلس نماینده طبق گزارش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۸۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند

به گزارش خبرگزاری مهر، امین اسدی، مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: بر اساس آمار وزارت بهداشت و درمان تا کنون ۴ نفر به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده‌اند که متأسفانه یک نفر فوت شده است، بنابراین انتظار می‌رود هموطنان نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه شرایط تشخیص و درمان بیماری تب کریمه کنگو (مشترک بین انسان و دام) در کشور مهیا شده است، اما رعایت اصول بهداشتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

اسدی افزود: این بیماری با رعایت اصول بهداشتی مذکور شامل حذف کنه ناقل بیماری از طریق سمپاشی و حمام دادن دام‌ها و سمپاشی و ضدعفونی اماکن دامی طبق نظر دامپزشکی، خودداری از له کردن کنه با دست یا روی بدن دام، خودداری از تماس غشاهای مخاطی بدن (نظیر چشم و دهان) با ترشحات و خون دام آلوده، خودداری از کشتار دام در محل‌های غیرمجاز، تهیه گوشت مورد نیاز از محل‌های مطمئن و تحت نظارت دامپزشکی، نگهداری گوشت تازه دام به صورت کامل به مدت ۲۴ ساعت در دما ۲ تا ۴ درجه سانتیگراد (دمای یخچال)، روش‌های حفاظت شخصی در تماس با ترشحات و خون حیوان (پوشیدن دستکش، لباس بلند، چکمه، ماسک و عینک)، اجتناب از خوردن جگر خام و نیم پخته قابل کنترل است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه سازمان دامپزشکی کشور و اطلاع رسانی به موقع میزان ابتلاء در سال جاری نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته، همچنین این ویروس در برابر حرارت حساس است، بنابراین پختن گوشت باعث از بین رفتن آن می‌شود.

اسدی در پایان عنوان کرد: تولیدکنندگان و افرادی که در کشتارگاه‌ها و مراکز بسته‌بندی کار می‌کنند، در صورت ایجاد هر گونه زخم یا جراحت جلدی در حین کشتار و با بروز علائم بیماری، سریعاً به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

کد خبر 6097347

دیگر خبرها

  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • فیروزکوه و دماوند و ری از تهران جدا خواهد شد؟
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است