Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: بر اساس گزارش وزیر بهداشت تاکنون ۴۷ نفر در کل کشور مبتلا به «کرونا» شده اند و با گرم شدن هوا این ویروس از بین می‌رود.

قدس آنلاین؛ اسدالله عباسی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس امروز و در حاشیه جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران، گزارشی از جلسه غیر علنی مجلس با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بسیاری از گزارش‌هایی که در خصوص بستری شدن اشخاص در بیمارستان ها بوده مربوط به بیماران مبتلا به آنفلوآنزا بوده و تقریباً ۴۷ نفر در کشور به کرونا مبتلا شدند و متأسفانه ۱۲ نفر تا امروز بر اثر این بیماری فوت کردند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: طبق گزارش وزارت بهداشت دو نفر مبتلا به ویروس کرونا در تهران شناسایی شدند که از قم به تهران آمده بودند، در استان قم نیز به هر کدام از خانواده‌ها یک «پک» شامل ماسک و مایع ضدعفونی کننده داده شده است، عامل ابتلاء افرادی بودند که از پاکستان، افغانستان و چین وارد کشور شده بودند، برخی از این افراد از مبادی ورودی غیرقانونی وارد کشور شده بودند.

عباسی با بیان اینکه طبق گزارش وزارت بهداشت از نظر امکانات بهداشتی و پزشکی کمبودی در کشور وجود ندارد و نباید شهروندان در این خصوص نگرانی داشته باشند، افزود: فقط توصیه این است که برای پیشگیری افراد از ماسک و مایع ضدعفونی کننده استفاده و از دست دادن و روبوسی خودداری کنند.

وی تصریح کرد: طبق گزارش وزیر بهداشت با گرم شدن هوا این ویروس از بین خواهد رفت، وضعیت تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها نیز بر اساس شرایط موجود در کشور تصمیم گیری خواهد شد و از طریق رسانه‌های رسمی کشور اعلام می‌شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: افراد از حضور در تجمعات ورزشی و اردوهای دانش آموزی خودداری کنند تا شیوع این ویروس کنترل شود تا با مشکلات حادی رو به رو نشویم.

عباسی تاکید کرد: طبق گزارش وزیر بهداشت در برخی مناطق کشور مواردی از «کرونا» شناسایی شده از این رو مبادی ورودی کشور و پروازها تحت کنترل قرار دارد، افرادی که وارد کشور می‌شوند از طریق دمای بدن و علائم کرونا مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی گفت: بخشی از علائم مربوط به آنفلوآنزای حاد است و ربطی به کرونا ندارد، بنابراین مردم ضمن پیشگیری باید تلاش کنند دستورالعمل‌های وزارت بهداشت را عمل کنند تا از این مرحله عبور کنیم.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: وزیر بهداشت کرونا در ایران ویروس کرونا کرونا وزیر بهداشت رئیسه مجلس طبق گزارش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۸۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه آزاد بسیاری از مرز‌های علمی کشور را درنوردیده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ سارا فلاحی، نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت روز استاد  که در دانشگاه آزاد اسلامی ایلام برگزار شد، اظهار کرد:  بسیاری از مرز‌های علمی کشور توسط مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی درنوردیده شده و قلب و ویترین علمی کشور است. دولت و مجلس باید کمک‌کار این دانشگاه باشند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت بزرگ کشور بوده که برای توسعه این کشور باید میداندار شود، اضافه کرد: با شهریه صرف نمی‌شود چرخ دانشگاه به خوبی بچرخد و امروز حتی مردم با این وضعیت بد اقتصادی توان پرداخت شهریه ندارند باید منابع جدید برای دانشگاه در نظر گرفته شود و در این راستا مجلس کمک‌کار خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی عنوان کرد: برخی‌ها برای اعتبار علمی کشور به رزومه علمی، پژوهشی و ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی اشاره می‌کنند؛ اما برای تصویب رشته تبعیض قائل می‌شوند باید این دوگانگی در برخورد با این دانشگاه برداشته شود.

باید استادان دانشگاه در بحث درآمدزایی بیشتر ورود کنند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام نیز گفت: استادان این دانشگاه اکثراً از نخبگان و ظرفیت‌های استان هستند و مجموعه این دانشگاه ظرفیت قدرتمندی برای توسعه استان است.

بهروز ناصری بیان کرد: نگاه مسئولان استان به دانشگاه آزاد اسلامی بسیار خوب است. باید استادان دانشگاه در بحث پژوهش و تحقیق و درآمدزایی بیشتر به مسائل استان ورود کنند.

به گزارش آنا، در این آیین از تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام به نمایندگی از همه اعضای هیئت علمی با اهدای لوح قدردانی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • دانشگاه آزاد بسیاری از مرز‌های علمی کشور را درنوردیده است
  • کمبود ۹۰۰۰ ماما در کشور
  • ضرورت افزایش ظرفیت استخدام ماما در بخش بهداشت و درمان
  • چرا «مرکز پژوهش‌های مجلس» هم تحمل نمی‌شود؟
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است