Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر علیرضا جمالی روز دوشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: طرح ملی واکسیناسیون طیور بومی و روستایی بر علیه بیماری نیوکاسل از ابتدای هفته جاری همزمان با روستاهای سراسر کشور در روستاهای البرز نیز آغاز شد.

وی اظهار داشت: در مرحله نخست اجرای این طرح که در مهر و آبان ماه سال جاری برگزار شد، پیش بینی واکسیناسیون حدود ۸۰ هزار قطعه طیور بومی داشتیم که به صورت عملی ۱۳۲ هزار قطعه طیور بومی واکسینه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمالی با بیان اینکه واکسیناسیون نیوکاسل برای واحدهای روستایی و بومی به صورت رایگان انجام از سوی دولت انجام می شود، گفت: برای مرحله دوم این طرح پیش بینی واکسیناسیون ۱۳۰ هزار قطعه طیور شده است ولی به دلیل عاری بودن بعضی از روستاهای مناطق سردسیر استان از سکنه، حدود ۱۲۰ هزار قطعه واکسینه می شوند.

وی اجرای این طرح را یکی از اقدامات مناسب سازمان دامپزشکی در راستای کاهش تلفات طیور دانست و افزود: اجرای طرح در طیور بومی از انتقال این بیماری به واحدهای صنعتی که سرمایه گذاری بسیار بالا و سنگینی در آن ها شده، جلوگیری می کند.

جمالی یادآور شد که مرحله سوم این طرح در تیرماه سال آینده اجرا خواهد شد.

هیچ موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در البرز مشاهده نشد

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان البرز همچنین به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نیز اشاره کرد و گفت:‌با اجرای واکسیناسیون به موقع طیور بومی و صنعتی استان بر علیه این بیماری خوشبختانه تاکنون هیچ مورد از تلفات و یا درگیری کانونی در خصوص این بیماری را نداشته ایم.

اجرای طرح واکسیناسیون رایگان طیور بومی بر علیه بیماری نیوکاسل تا ۲۵ اسفند ماه جاری ادامه دارد.

بیماری نیوکاسل یک بیماری ویروسی است این بیماری اولین بار در سال ۱۹۲۶ در نیوکاسل انگلستان تشخیص داده شد.

نیوکاسل یکی از مهم‌ترین بیماری‌های پرندگانی است که به صورت صنعتی و متراکم پرورش داده می‌شوند و گله‌های بسیاری از جوجه‌های گوشتی در صورت عدم واکسیناسیون با این بیماری درگیر می‌شوند.

این بیماری در سال ۱۳۲۹ در ایران شناسایی شده‌است.

برچسب‌ها واکسیناسیون طیور سازمان دامپزشکی کشور استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: واکسیناسیون طیور سازمان دامپزشکی کشور استان البرز واکسیناسیون طیور سازمان دامپزشکی کشور استان البرز طیور بومی هزار قطعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۸۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عرب علیدوستی، صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش موارد ابتلاء به سرخک در این شهرستان گفت: با توجه به نزدیکی استان کرمان به استان سیستان و بلوچستان و مرزهای جنوبی و شرقی، واکسن سرخک ۶ ماهگی به واکسیناسیون روتین کودکان اضافه شده است.

وی افزود: خانواده‌هایی که فرزند زیر پنج سال دارند و به هر دلیل واکسن سرخک را دریافت نکرده‌اند، تزریق آن را به تعویق انداخته‌اند یا حتی از دریافت آن مطمئن نیستند، باید به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه و از واکسیناسیون فرزندشان اطمینان حاصل کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان با بیان اینکه بیماری سرخک سرایت‌پذیری بالایی دارد و واکسینه نکردن به‌موقع فرزندان، سلامت آنان را به خطر جدی می‌اندازد از شهروندان تقاضا کرده اهمیت واکسیناسیون فرزندان خود را جدی بگیرند و آن را به تعویق نیاندازند.

وی افزود: خانواده‌های رفسنجانی واکسیناسیون فرزندان خود علیه این بیماری را در ۱۲ و ۱۸ ماهگی با واکسن MMR انجام داده و در صورت مواجهه فرد بیمار و مشکوک به سرخک، جهت انجام نمونه‌گیری فوراً به مرکز خدمات جامع سلامت امام علی (ع) مراجعه کنند.

.

کد خبر 6094301

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک
  • ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ / کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی
  • تکمیل مرحله اول واکسیناسیون اتباع خارجی در کردستان
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین