Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، روز جاری سکوی 13A به عنوان سومین سکوی برداشت گاز طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی با ظرفیت برداشت روزانه 14.2 میلیون مترمکعب گاز غنی در خلیج فارس نصب شد و در چند روز آینده سکوی 13C نیز در موقعیت پروژه نصب خواهد شد.

گفتنی است نصب نخستین سکوی فاز 13 پارس جنوبی با عنوان سکوی 13B در تاریخ چهاردهم آذرماه سال 97 و نصب دومین سکوی این فاز با عنوان 13D در تاریخ بیست و ششم آذرماه 97 انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اسفندماه سال گذشته همزمان با بهره‌برداری از 4 واحد شیرین‌سازی پالایشگاه فاز 13 پارس جنوبی به‌ظرفیت تولید روزانه 50 میلیون مترمکعب گاز شیرین، دو سکوی دریایی این فاز نیز به بهره‌برداری رسید و ظرفیت تولید گاز غنی از مخزن میدان مشترک پارس جنوبی در فاز 13 به حدود 28 میلیون مترمکعب رسید.

دو سکوی دریایی باقی مانده این فاز به‌نام‌های 13A و 13C که در دست ساخت بود، پس از تکمیل، بیست‌ویکم بهمن‌ماه به صورت همزمان بر روی شناورهای انتقال دهنده به موقعیت پروژه، بارگیری شد؛ تا با نصب و راه‌اندازی این دو عرشه دریایی، ظرفیت برداشت گاز از میدان مشترک پارس جنوبی به میزان 28.4 میلیون مترمکعب در روز افزایش یابد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: پارس جنوبی گاز نفت سکوی گازی میلیون مترمکعب پارس جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۹۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز جمع آوری زکات غلات در شهرستان های جنوبی استان ایلام

ناصر مرادی پویانی در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: حوزه‌ی زکات این نهاد با همکاری دستگاه‌های عضو شورای زکات استان هر ساله همزمان با آغاز برداشت محصولات کشاورزی فعالیت خود را در زمینه جمع آوری زکات غلات کشاورزان استان آغاز می‌کند.

وی با بیان اینکه در شهرستان دهلران به عنوان قطب کشاورزی استان ایلام که برداشت محصولات کشاورزی آغاز شده است گفت: پیش بینی می‌شود که تا پایان برداشت محصولات کشاورزی بیش از ۲ میلیارد تومان زکات در این شهرستان جمع آوری شود.

مدیرکل کمیته امداد استان با عنوان اینکه زکات جمع آوری شده توسط این نهاد و اعضای شورای زکات در سریع‌ترین زمان ممکن بین نیازمندان توزیع می‌شود گفت: در تازه‌ترین مورد از توزیع زکات مبلغ ۶ میلیارد تومان زکات فطریه بین مردم نیازمند استان توزیع شد.

مرادی پویانی افزود: این میزان زکات فطریه با مشارکت این نهاد و دیگر دستگاه‌های جمع آوری کننده مانند بهزیستی، سازمان زندان‌ها، موسسات خیریه، مراکز نیکوکاری و.... در سطح استان جمع آوری و در بین مردم نیازمند توزیع شده است.

کد خبر 6099720

دیگر خبرها

  • آغاز جمع آوری زکات غلات در شهرستان های جنوبی استان ایلام
  • بهره مندی از گلستان های گل محمدی برای جذب گردشگر
  • پیش بینی برداشت ۸۸۱ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • هدایت سالانه ۴ میلیون مترمکعب آب به سفره های زیرزمینی اشتهارد
  • سکوی «تامین و تولید» راه‌اندازی می‌شود/ تبیین ظرفیت‌های ایران
  • آخرین وضعیت پُرشدگی سد‌ها بعد از بارش‌های اخیر
  • صادرات سیر پارس‌آباد به روسیه و آذربایجان
  • اهدا بیش از پنج هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • ۷۰ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • پرشدگی سدها به ۶۵درصد رسید