Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@16:40:55 GMT

نگرانی‌های جهانی از احتمال همه‌گیری کروناویروس

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۹۴۸۴

نگرانی‌های جهانی از احتمال همه‌گیری کروناویروس

افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در جهان نگرانی‌هایی را در مورد همه گیری احتمالی این بیماری و پیامدهای مخرب و کشنده آن برای تمامی کشورها به دنبال داشته است.

به گزارش ایسنا، افزایش ناگهانی موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹، "دئگو" چهارمین شهر بزرگ کره جنوبی را به حالت قرنطینه در آورده است و موجب شده پروازهای ورودی به این شهر به حالت تعلیق درآید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
همچنین پس از آنکه سه نفر از افراد آلوده به کروناویروس در ایتالیا جان خود را از دست دادند، "الیویه ورای" وزیر بهداشت فرانسه در اظهاراتی گفت: بزودی با همتایان اروپایی خود رایزنی خواهم داشت تا در مورد بهترین اقدام برای مقابله با همه گیری احتمالی این ویروس در اروپا بحث و تبادل‌نظر شود.

وی افزود: در حال حاضر همه گیری در فرانسه مشاهده نشده اما در ایتالیا با وضعیت مسئله سازی روبرو هستیم و با تمام دقت در حال بررسی اوضاع هستیم.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ایتالیا برخی از شهرها و روستاهایی که بیشترین آمار مبتلایان به کروناویروس را داشته‌اند به حالت قرنطینه درآورده و برگزاری تجمعات در بسیاری از مناطق شمالی این کشور ممنوع اعلام شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کووید 19 کروناویروس همه گیری جهانی همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۹۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوزستان عاری از بیماری مالاریا

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، همایون امیری با اشاره به ۲۵ آوریل روز جهانی مالاریا گفت: سازمان جهانی بهداشت با نامگذاری روزی به نام روز جهانی مالاریا، بر مبارزه جمعی و آگاهانه با هدف جهانی عاری از مالاریا، تاکید می‌کند. شعار سازمان جهانی بهداشت برای روز جهانی مالاریا در سال ۲۰۲۴، «پیاده‌سازی استراتژی‌های جدید و اقدامات نوآورانه در حذف مالاریا به ویژه در مناطق محروم» تعیین شده است.

وی افزود: مالاریا یکی از قدیمی‌ترین بیماری‌های عفونی شناخته شده در جهان است و هنوز در بسیاری از کشور‌ها از مشکلات مهم بهداشتی است. انگل این بیماری توسط نیش پشه‌های آنوفل آلوده، از فرد بیمار به فرد سالم منتقل و موجب بروز بیماری می‌شود. پشه آنوفل بومی ایران است.

امیری با بیان اینکه در تمام مناطق کشور، گونه‌های مختلف این پشه وجود دارد، ادامه داد: استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان بیشترین موارد مالاریا بومی کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

مهمترین علائم بیماری شامل تب، لرز، تهوع و استفراغ، خستگی و رنگ پریدگی است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت خوزستان اضافه کرد: با توجه به اهمیت این بیماری، بسیاری از کشور‌های جهان از جمله ایران برنامه حذف مالاریا را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی می‌گوید: در خوزستان با انجام اقداماتی مانند بیماریابی فعال، اجرای نظام مراقبت سندرمیک و اجرای مراقبت حشره‌شناسی، در ۱۰ سال اخیر هیچ موردی از «انتقال محلی» بیماری مالاریا مشاهده نشده و همه بیماران شناسایی‌شده، در خارج از خوزستان آلوده شده‌اند و این روند موجب شده است خوزستان به هدف حذف مالاریا دست یابد.

همایون امیری افزود: بیماریابی فعال در جمعیت‌های هدف به منظور پیشگیری از انتقال بیماری انجام می‌شود و پرسنل بهداشت علاوه بر اینکه در طول ماه در مناطق مختلف کار شناسایی این بیماری را از طریق نمونه‌گیری از افراد مشکوک و بررسی آب‌های راکد رصد می‌کنند، در صورت شناسایی یک فرد مبتلا، اخذ نمونه از اطرافیان وی و همچنین درمان و پیگیری مبتلایان را نیز بر عهده دارند.

به گفته مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت خوزستان؛ همه مراکز، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت آمادگی ارائه خدمات بیماریابی و درمان مالاریا را دارند.  

دیگر خبرها

  • خوزستان عاری از بیماری مالاریا
  • احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال
  • کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند
  • اعمال محدودیت در برگزاری تظاهرات حامی فلسطین در فرانسه و ایتالیا
  • تکلیف سهمیه جام‌جهانی در صورت صعود ازبک/ احتمال برگزاری دو فینال
  • احتمال بالای شیوع آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو
  • نگرانی تل آویو از احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو
  • نقره داغ تیم داوری کشتی جنجالی در باکو؛ چی چی اوغلو از المپیک محروم شد
  • نقره‌داغ تیم داوری مبارزه جنجالی کشتی در باکو/ چی چی اوغلو از المپیک محروم شد
  • چرا تیم ملی ایتالیا و جام جهانی، مانع حضور روبرتو باجو در لیگ‌های خارجی شدند؟