Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر علی نظری در نشست شورای اداری استان ایلام اظهار داشت: بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد رعایت بهداشت فردی مهم‌ترین راه جلوگیری از انتقال ویروس کروناست بنابراین با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین راه‌های انتقال این ویروس از راه تماس دست با چشم، دهان و بینی است به همین دلیل شستن مرتب و مکرر دست‌ها با آب و صابون می‌تواند موجب از بین رفتن آن شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۲۰۰ گونه ویروس در جهان شناسایی شده است که کرونا ویروس اکنون به نام کویز ۱۹ جهش پیدا کرده است.

این متخصص بیماری‌های عفونی تاکید کرد: این بیماری بدون علامت خاصی است و در افراد مختلف علائم متفاوتی دارد، افراد کهنسال، دارای بیماری زمینه‌ای همچون دیابت، سرطان و بیماران قلبی بیشتر در معرض خطر ابتلا به این ویروس هستند.

دکتر نظری در خصوص استفاده از مایعات و مواد غذایی با طبع گرم تاکید کرد: تا دوره بیماری طی شود این درمان‌هایی که توصیه می شود کاربرد ندارد.

این متخصص بیماری‌های عفونی راه‌های انتقال ویروس کرونا را از طریق تنفس و استنشاق هوای آلوده، سرفه و عطسه افراد مبتلا و دست دادن اعلام کرد و گفت: این ویروس قابلیت ماندگاری بر روی سطوح را دارد.

دکتر نظری اضافه کرد: شیوه استفاده برخی از مردم از ماسک اشتباه است و تنها آنرا بر روی دهان خود می‌زنند، این ماسک‌ها ۲ ساعت بیشتر کارایی ندارد و باید دور انداخته شود، ماسک برای کسی که بیمار است نیاز است تا موجب جلوگیری از انتشار ویروس شود.

این متخصص بیماری های عفونی اظهار کرد: ویروس کرونا در آزمایشگاه اختصاصی عمومی قابل تشخیص نیست و طی شرایط ویژه‌ای باید در آزمایشگاه های تخصصی بررسی و تشخیص داده شود، هیچکدام از آزمایشگاه‌های ایلام قابلیت انجام این آزمایش را ندارند و برای تایید باید نمونه‌ها به تهران ارسال شود.

دکتر نظری با تاکید بر اینکه هیچ آنتی بیوتیکی روی این ویروس اثر ندارد، گفت: افراد از حضور در اجتماعات، دست دادن و روبوسی خودداری و بهداشت فردی را بشدت رعایت کنند.

وی همچنین از دانش‌آموزان، دانشجویان، کارمندان و افرادیکه علایم حاد تنفسی دارند، خواست سرکار نروند و در منزل استراحت کنند.


 

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا دانش آموزان درمان شورای اداری ماسک مواد غذایی انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی متخصص بیماری های عفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۹۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ متخصص بیماری‌های داخلی و مدیر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در استان همدان ۲۶۹ بیمار مبتلا به هموفیلی داریم که ۱۹۴ نفر از آنها نیازمند دریافت دارو به صورت مستمر هستند.

طوس کیانی افزود: این بیماری نوعی اختلال در خونریزی به طور وراثتی است و بیشتر با علائم کاهش انعقاد خون و کبودی‌های بدن پس از ضربه مشخص می‌شود.

به گفته این متخصص داخلی، هموفیلی با خونریزی مفصلی و تغییر شکل مفاصل و گاهی گوارشی و مغزی همراه می‌شود.

دکتر کیانی افزود: راه درمان این بیماری دریافت فاکتور‌های خونی به ویژه فاکتور‌های ۸ و ۹ است که از فراوده‌های خونی در کشور ما هم تهیه می‌شود و با تزریق به بیمار منتقل می‌شود، تا آنزیم‌های خون مبتلا به هموفیلی مشابه افراد سالم شود.

دیگر خبرها

  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • مهم‌ترین علت چاقی در ایران
  • سرمایه گذاری برای سواد سلامت خبرنگاران، دارایی عظیمی برای جامعه محسوب می‌شود
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • تربیت نیروهای متخصص برای کشور بزرگترین خدمت محسوب می‌شود
  • تربیت نیرو‌های متخصص برای کشور بزرگترین خدمت محسوب می‌شود
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟