Web Analytics Made Easy - Statcounter

این شهروندان می گویند در صورتیکه  ماسک و مواد ضدعفونی نیز وجود داشته باشد مجبوریم به قیمت های غیر متعارف و بسیار بالا از داروخانه ها و فروشگاه های تجهیزات پزشکی خریداری کنیم.

مردم این شهرستان همچنین ضمن ابراز نگرانی از شایعات مربوط به شیوع بیماری کرونا در استان گیلان و شهرستان های همجوار ، از مسئولان خواستند تا تدابیر مناسبی را برای مقابله با این بیماری انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان آستانه اشرفیه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: طبق شواهد موجود هم اکنون مردم این شهرستان برای خرید و تهیه ماسک و مواد ضد عفونی با مشکل روبرو هستند.

محمد رضا حامیان با اشاره به اینکه متاسفانه برخی افراد سود جو این لوازم بهداشتی  را با قیمت های  بسیار بالا به بیماران و متقاضیان عرضه می کنند افزود: بازرسان این اداره می توانند در قالب گشت های مشترک با ماموران شبکه بهداشت و درمان،  تخلفات داروخانه های این شهرستان را در این خصوص پیگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه طی چند روز اخیر شکایت هایی در خصوص گرانی ماسک و مواد ضد عفونی کننده به بازرسان اداره صنعت ، معدن وتجارت اعلام شده افزود: با هماهنگی  اداره بهداشت و درمان این شکایت ها بررسی شده است.

به گفته حامیان،  مرجع رسیدگی و برخورد با تخلفات داروخانه ها و مراکز پزشکی  شبکه بهداشت و درمان شهرستان است ، ضمن آنکه با توجه به فعالیت سازمان حمایت از مصرف کنندگان که یکی از ارکان اصلی اداره صنعت ، معدن و تجارت است در صورت مشاهده تخلفات در داروخانه ها از هیچگونه تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

رییس تعزیرات حکومتی شهرستان آستانه اشرفیه نیز با بیان اینکه این سازمان مرجع رسیدگی به تخلفات حوزه درمان ، دارو و هرگونه خدمات پزشکی است گفت: مرجع نظارت بر چنین مراکزی شبکه بهداشت و درمان است .

محمود صفری با اشاره به نظارت بر فروشگاه های تجهیزات پزشکی و داروخانه ها افزود: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در چنین مراکز درمانی و بهداشتی ،  مامورین شبکه بهداشت و درمان و همچنین صنعت ، معدن و تجارت طی بررسی ها و  بازرسی های لازم را جهت تشکیل پرونده تخلفات انجام و موارد از سوی تعزیرات حکومتی به منظور برخورد با متخلفین پیگیری می شود.

وی ضمن تایید بر کمبود ماسک و مواد ضد عفونی در داروخانه های این شهرستان اظهار داشت: از امروز گشت های مشترکی توسط تعزیرات حکومتی ، صنعت ، معدن و تجارت و همچنین شبکه بهداشت و درمان در سطح شهرستان آستانه اشرفیه جهت رفع مشکلات موجود در این بخش آغاز می شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستانه اشرفیه نیز در گفتگو با خبرنگار ایرنا ، با اشاره به این نکته  که اجازه مصاحبه ای را در خصوص وضعیت بیماری کرونا در این شهرستان  ندارد اظهار داشت:به منظور مقابله با این بیماری نیاز است تا موارد پیشگیرانه ، بهداشتی و ایمنی از سوی عموم مردم  رعایت شود.

محمد رضا محدث با بیان اینکه اجرای برنامه های پیشگیرانه به منظور مقابله با بیماری کرونا در سطح بیمارستان ها و مراکز درمانی این شهرستان در دستور کار شبکه بهداشت و درمان  قرار دارد افزود: عوامل شبکه بهداشت و درمان و همچنین مراکز درمانی و خدماتی در این شهرستان تلاش لازم را در خصوص مقابله با این بیماری در دستور کار خود قرار داده اند و از هیچ کوششی برای رفع مشکلات مردم دریغ نخواهند کرد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا مردم این شهرستان با مراجعه به داروخانه ها با کمبود ماسک و مواد ضدعفونی کننده روبرو هستند اظهار داشت: ماسک در داروخانه های شهرستان وجود داشت و به گفته آنها به اتمام رسیده است.

محدث در خصوص گرانی برخی اقلام بهداشتی در داروخانه های این شهرستان نیز ادارات تعزیرات حکومتی و صنعت ، معدن و تجارت را مسئول برخورد با گرانفروشی اعلام کرد.

وی از اعلام هرگونه آمار در خصوص  وضعیت بیماری کرونا در این شهرستان نیز خودداری کرد .

در همین حال و بر اساس برخی شنیده ها در بیمارستان کوثر آستانه اشرفیه بخشی ایزوله به منظور خدمات رسانی به  بیماران مبتلا به آنفولانزای شدید در نظر گرفته شده است.

گفتنی است طی روزهای اخیر مراکز درمانی ، بیمارستان و مطب های پزشکی  این شهرستان با مراجعه بسیاری از بیماران که اکثرا مربوط به آنفولانزا و سرما خوردگی است روبرو هستند.به این علت با توجه به نگرانی در خصوص شیوع چنین بیماری هایی مراجعات مردم این شهرستان به داروخانه های منطقه به منظور خرید ماسک و مواد ضد عفونی کننده افزایش یافته است.

این در حالی است که سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان گفت: استفاده از ماسک برای افراد سالم توصیه نمی شود و  تنها افراد با علائم سرماخوردگی، ماسک استفاده کنند و برای افراد سالم توصیه نمی شود.

شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن دو بخش مرکزی و بندر کیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت است و در  شرق استان گیلان قرار دارد.

تعداد ۱۴ داروخانه در این شهرستان فعالیت دارند.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان تجهیزات پزشکی درمان ماسک آستانه انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی شهرستان آستانه اشرفیه ماسک و مواد ضد عفونی شبکه بهداشت و درمان مردم این شهرستان بیماری کرونا تعزیرات حکومتی داروخانه ها مراکز درمانی معدن و تجارت عفونی کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۹۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی کمبود شیرخشک در داروخانه ها

به گزارش خبرگزاری مهر، در راستای بازرسی میدانی از وضعیت موجودی شیرخشک در داروخانه‌ها و نحوه توزیع این کالا، بازرس ویژه سازمان بازرسی کل کشور به همراه سید حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو از چندین داروخانه در سطح شهر تهران بازدید و در جریان وضعیت موجودی شیرخشک آن‌ها قرار گرفتند.

در ادامه این بازدیدهای سرزده، هیأت بازرسی با حضور در داروخانه‌های مختلف در مرکز شهر تهران جزئیات نحوه توزیع شیرخشک، سهمیه داروخانه‌ها و سهمیه شهروندان، مطالبات داروخانه‌ها از شرکت بیمه، کسری و موجودی شیرخشک در رده‌های سنی مختلف و…، را مورد بررسی قرار داده و نقطه نظرات داروسازان و اقشار مختلف مردم در خصوص مشکلات موجود مورد استماع قرار گرفت.

در این بازدید چند ساعته موضوع مطالبات داروخانه‌ها از شرکت‌های بیمه، عدم پرداخت بدهی در موعد مقرر به عنوان مهم‌ترین مشکل در تأمین شیرخشک داروخانه‌ها اعلام شد.

کد خبر 6094166

دیگر خبرها

  • معدوم‌سازی بیش از ۳ تن مواد غذایی فاسد در میرجاوه
  • تجلیل مردم آستانه اشرفیه از پلیس در حمایت اجرای «طرح نور»
  • سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به سالک مبتلا می‌شوند
  • بیماریی که سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به آن مبتلا می‌شوند
  • پلمب یک رستوران متخلف در آستانه اشرفیه
  • توضیحات وزیر بهداشت درمورد رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال
  • بررسی کمبود شیرخشک در داروخانه ها
  • نابودی یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد