Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

«معصومه ابتکار» معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده درباره نامه منتشر شده از سوی نیلوفر بیانی یکی از هشت فعال محیط زیستی که به مدت دو سال است به دلیل برخی اتهامات در بازداشت به سر می‌برد، گفت: همانطور که خانم مولاوردی هم اعلام کردند، براساس قوانین و مقررات موجود به هنگام تحقیق و بازجویی از متهم زن در نیروی انتظامی، آگاهی، زندان و هر کدام از دستگاه‌های امنیتی حضور مامور زن در مراحل مختلف الزامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همانطور که در زندان زنان هم تمامی نگهبانان و مسئولان داخلی زندان زن هستند، ترجیح این است که در مراحل مختلف بازداشت نیز از حضور ماموران زن استفاده شود.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: مسائل مطرح شده در نامه بسیار نگران کننده‌ است و یقینا همه دستگاه‌‌ها باید موضوع را پیگیری کنند به خصوص دستگاه قضا و دستگاه‌هایی که متولی مسائل حقوق شهروندی در سطح دستگاه قضایی هستند، باید این موضوع را مورد رسیدگی قرار دهند. این موضوع در حیطه دستگاه قضا است و همه انتظار دارند در مورد این مسئله شفاف‌سازی کرده و به مردم گزارش دهد.

ابتکار تصریح کرد: فردی که بازداشت می‌شود، در اختیار حاکمیت است و از همین رو سلامت و امنیت او نیز در دست حاکمیت و به عهده آن است و وقتی چنین موضوعاتی به ویژه در ارتباط با زنان در نظامی که حرمت زنان، عفت و پاکدامنی و مسائل مرتبط با حقوق زنان بسیار جدی گرفته می‌شود، مطرح می‌شود باید پاسخگویی لازم هم از طرف مراجع قضایی در ارتباط با این موضوع صورت بگیرد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ابتکار حاکمیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۰۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 ارتقای سواد سلامت مردم/ محور کار شورای سلامت، سند جامع سلامت باشد

فاطمی استاندار یزد در نشست با جمعی از پزشکان استان یزد با اشاره به اینکه شورای سلامت در استان باید مسئله محور برگزار شود، گفت: شورای سلامت استان با حضور پزشکان و متخصصان این حوزه برگزار و محوریت کار، سند جامع سلامت استان باشد و موضوعات اساسی در شورا مطرح شود.

وی در رابطه با مسائل رفاهی وپرداخت کارانه کارکنان و پزشکان دانشگاه علوم پزشکی یزد، عنوان کرد: راهکار‌هایی دراین خصوص اندیشیده شد که این موارد را در سطح ملی دنبال خواهیم کرد. 

وی در مورد برخی مسائل مانند بیمه تامین اجتماعی و نظام ارجاع خانواده هم، افزود: این موارد را با مدیران مربوط در سطح ملی پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: حمایت خیران در این حوزه مورد تاکید است و مقرر شد از ظرفیت حوزه معادن، برای اجرای طرح‌های عمرانی و حمایت از کادر سلامت در استان یزد استفاده شود.

 در این نشست پزشکان استان به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در خصوص مسائل بهداشت، درمان و آموزش استان پرداختند.

 ارتقای سواد سلامت استان، تهدید‌های سلامت در استان، توجه ویژه به گردشگری سلامت، استفاده از ظرفیت نخبگان برای تصمیم گیری‌ها در استان، تجهیز برخی مراکز درمانی در استان و بروز رسانی تجهیزات مورد نیاز، اجرایی شدن برنامه‌های جامع برای پیشگیری از بیماری ها، اهمیت احداث بیمارستان جامع اطفال و ایجاد مرکز تحقیقات سرطان در یزد و توجه بیش از پیش به نیروی انسانی و متخصص از جمله مواردی بود که در این نشست مطرح شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • پیوستگی بین مردم و حاکمیت از برکات نظام جمهوری اسلامی است
  •  ارتقای سواد سلامت مردم/ محور کار شورای سلامت، سند جامع سلامت باشد
  • سند جامع سلامت، محور کار شورای سلامت باشد
  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • شرط اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • مدیران به مسائل شرعی و اخلاقی در دستگاه خود توجه داشته باشند
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
  • نقش مهم شبکه خانواده در حل بسیاری از مسائل جامعه
  • درویش، کنشگر محیط زیست: شاهد کاهش شدید مشارکت مردم پس از بازداشت فعالان محیط زیست، بودیم
  • رصد اقدامات دستگاه‌های اجرایی در حیطه امنیت غذایی و سلامت غذا