Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-19@04:01:50 GMT

تشکیل دولت به معنای آغاز کار اخراج آمریکاست

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۰۴۸۷

به گزارش فارس، یک منبع عراقی می‌گوید تکمیل کار تشکیل دولت جدید و تکمیل ساختار الحشد الشعبی، به معنای آغاز مرحله جدید است. 

روزنامه البناء لبنان به نقل از این منبع که نامش را فاش نکرد نوشت:‌ عنوان مرحله جدید، قرار دادن دستور اخراج نیروهای آمریکایی از عراق روی میز و در دست اجراست.

این منبع عراقی توضیح داد که این تصمیم بخشی از طرحی سیاسی و میدانی است که رهبری مقتدی الصدر برای این طرح، پویایی خاصی به آن بخشیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

قرار است جلسه پارلمان عراق برای رأی اعتماد به دولت جدید این هفته برگزار شود. «حسن الکعبی» معاون اول پارلمان عراق، روز یکشنبه (دیروز)، اعلام کرد که جلسه رای اعتماد به کابینه وزاری «محمد توفیق علاوی» روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.

کشور عراق مدتی است که درگیر مسئله انتخاب وزیران است. محمد توفیق علاوی یازدهم بهمن از طرف «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق مأمور به تشکیل کابینه شد. او هفته گذشته از پارلمان درخواست کرد روزهای یکشنبه یا دوشنبه برای رأی به کابینه‌اش جلسه فوق‌العاده تشکیل دهد.

در همین خصوص، رهبر جریان «الصدر» هم هشدار داده که اگر جلسه پارلمان در هفته جاری برگزار نشود و چنانچه انتخاب‌ اعضای کابینه بی‌طرفانه نباشد،‌ از مردم خواهد خواست که میلیونی به خیابان‌ها بریزند.

پس از آنکه آمریکا اقدام به ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس نائب رئیس الحشد الشعبی اقدام کرد و و چند روز قبل از آن به پایگاه کتائب حزب الله در شهرستان القائم الانبار حمله کرد و در نتیجه آن ۲۸ نفر از نیروهای این گروه به شهادت رسیدند،‌ خشم عراقی‌ها از ادامه حضور اشغالگران آمریکایی در عراق بیش از پیش برانگیخته شد.

 پارلمان عراق روز یکشنبه ۱۵ دی دو روز بعد از اقدام تروریستی آمریکا با برگزاری جلسه‌ای درباره اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور، به خروج همه نیروهای خارجی رأی داد. اکنون گروه‌های مقاومت عراق خواهان آن هستند که دولت جدید این موضوع را با جدیت دنبال، و مصوبه پارلمان برای اخراج نظامیان آمریکایی را اجرایی کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۰۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراق تسلیحات ضدهوایی خریداری می‌کند

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق از ارسال هیات‌های فنی و نظامی برای امضای قراردادهای خرید تسلیحات ضدهوایی خبر داد.

به گزارش ایسنا، یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق امروز -دوشنبه- در اظهاراتی گفت که کشورش درحال تکمیل سامانه‌های راداری خود است و کمیته‌های فنی و نظامی به برخی کشورها فرستاده تا برای خرید تسلیحات ضدهوایی توافقنامه امضا کنند.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق(واع) تاکید کرد: عراق در مورد خرید رادارهای فرانسوی قرارداد امضا کرده و بخشی از آن‌ها به کشور رسیده‌اند، ما به‌طور کلی به سمت تکمیل سامانه‌های راداری خود حرکت می‌کنیم و قرار خرید رادارهای کوتاه‌برد، متوسط و بلندبرد را امضا کرده‌ایم.

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق افزود: فرماندهی پدافند هوایی ما قادر به رهگیری راداری و رصد پرواز هواپیماها در داخل حریم هوایی عراق است. فرماندهی نظامی و در راس آن فرمانده کل نیروهای مسلح مساله سامانه‌های پدافند هوایی را اولویت خود قرار داده است.

رسول با اشاره به سفر هیات‌های فنی و نظامی از این کشور به برخی کشورها و مطرح کردن پیشنهاد امضای قراردادهای خرید سلاح ضدهوایی از آن‌ها، خاطرنشان کرد:  پس از امضای قراردادهای خرید این سلاح و سلاح‌های پیشرفته‌ی دیگر، این موضوع را اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سوناک: انگلیس پناهجویان غیرقانونی را در فصل بهار به رواندا اخراج می‌کند
  • عراق تسلیحات ضدهوایی خریداری می کند
  • عراق تسلیحات ضدهوایی خریداری می‌کند
  • پاکستان مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان را آغاز می‌کند
  • استقرار نیروهای حشد شعبی عراق در شرق استان صلاح‌الدین
  • گزارش تازه عراق از پایگاه‌های گروه‌های مخالف ایران
  • استقرار حشد الشعبی در دیالی عراق
  • واقعیت مذاکرات عراقی-آمریکایی؛ تغییر در نقش ائتلاف بین‌المللی یا خروج آن؟
  • اشغالگران آمریکایی دنبال وقت خریدن برای باقی ماندن در عراق هستند
  • حزب‌الله عراق: دولت نباید به نیروهای اشغالگر آمریکایی مصونیت بدهد