Web Analytics Made Easy - Statcounter

با کاهش تقاضای چین برای پالایش نفت به خاطر شیوع ویروس کرونا، پالایشگاه های هند درجات نادر نفت خام را با قیمتی ارزان به دست می‌آورند. ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، با کاهش تقاضای چین برای پالایش نفت به خاطر شیوع ویروس کرونا، پالایشگاه های هند درجات نادر نفت خام را با قیمتی ارزان به دست می‌آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت برخی از درجات نفت 15 درصد کاهش یافته است.

 با کاهش تقاضای داخلی برای سوخت و افزایش ذخایر آن، پالایشگاه های چین تولید خود را در ماه فوریه 10 درصد معادل 1.5 میلیون بشکه در روز پایین آورده‌اند.

 راماچاندران، سرپرست پالایشگاه های شرکت بهارات پترولیوم گفت:« در بحبوحه آنچه در چین اتفاق می افتد، فرصتی برای بازارهای هند به وجود آمده است. اخیراً درجاتی از نفت خام را دریافت کرده‌ایم که در مقایسه با ارزش قبلی آن ها بسیار جالب توجه هستند».

 پالایشگاه های هند، سومین وارد کننده بزرگ نفت دنیا، به ندرت فرصت خرید درجات مناسب نفت را از مناطقی مانند مدیترانه و آمریکای لاتین به خاطر نرخ بالای باربری آن ها به دست می آورند.

ولی نرخ کشتیرانی از زمان شیوع ویروس کرونا و برداشته شدن تحریم های آمریکا از شرکت کشتیرانی کاسکوی چین، تقریباً نصف شده است.

 شرکت بهارات پترولیوم هند در ماه آوریل یک میلیون بشکه از هر کدام از نفت های برزیل و مدیترانه دریافت خواهد کرد.

هند و روسیه قرارداد بلندمدت خرید نفت امضا می‌کنندجنگ روسیه و عربستان برای تصاحب بازار نفت هند

 این فرصتی برای پالایشگاه‌های هند است تا درجات جدیدی از نفت را که به ندرت توانایی خرید آن را داشتند با قیمتی پایین تر به دست آورند.

 به گفته یکی از منابع تجاری، درجات مختلف نفت خام عکس العمل متفاوتی نشان می دهند ولی در کل، اکثر درجات بیش از یک دلار کاهش قیمت داشته اند. 

شرکت های ملی نفت در چین مقدار زیادی از نفت خام سنگین و نفت خام متوسط خاورمیانه را خریداری می کنند در حالیکه پالایشگاه های مستقل درجات شیرین متوسط تا سنگین را از آمریکای لاتین و آفریقا می خرند.

 رئیس شرکت هیندوستان پترولیوم گفت:« ما شاهد پیشنهاد هایی برای فروش درجه های نادر نفت از آفریقا و آمریکا با نرخ هایی کاملا رقابتی هستیم».

 انتهای پیام/68

R7586/P/S7,80,85/CT10

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پالایشگاه های هند نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۰۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسترسی ۷۸ هزار روستایی به آب آشامیدنی سالم

یاسر اکبریان با اشاره به اینکه اولویت مهم دولت سیزدهم رفع محرومیت است، اظهارکرد: تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم در راستای رفع محرومیت است‌
به گفته وی با توجه به اهتمام دولت سیزدهم در آبرسانی به روستا‌های مناطق محروم از ابتدای دولت تا پایان سال گذشته آبرسانی به ۱۶۱ روستا انجام شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: آبرسانی به این تعداد روستا جمعیت ۷۸ هزار نفری را تحت پوشش قرار داده است.
اکبریان با اشاره به اینکه آبرسانی به روستا‌های محروم در قالب جهاد آبرسانی و رفع محرومیت در دست اقدام است، بیان کرد: برنامه‌ریزی شرکت آب و فاضلاب استان تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی به ۱۶۲ روستا تا پایان سال جاری است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • طرح ارتقاء فرآورده های نفتی پالایشگاه اصفهان تا پایان تابستان به پیشرفت 30 درصد مي رسد
  • چند ترفند ساده برای آن‌که هوش مصنوعی، اطلاعات شما را ندزدد
  • پیشرفت ۶۵درصدی طرح بنزین‌سازی پتروپالایش تهران
  • سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد یورویی در طرح‌های ارتقای کیفی پتروپالایشگاه تهران
  • چطور از دسترسی هوش مصنوعی به اطلاعات حساس جلوگیری کنیم؟
  • صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری پالایشگاه آبادان
  • عربستان قیمت نفتش را افزایش داد
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • دسترسی ۷۸ هزار روستایی به آب آشامیدنی سالم