Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی بانشی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: پیشگیری و رعایت موارد ایمنی بهداشت فردی مهمترین عامل در کنترل شیوع کرویید ۱۹ است.

بانشی نقش شست و شوی دست‌ها را یکی از مهمترین عوامل پیشگیری از شیوع ویروس دانست و گفت: عادت دست دادن و روبوسی کردن نیز باید کاهش یابد و تماس با سطوح کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه در حوزه آنفلوآنزا این موضوع را با کمترین تلفات پشت سر گذاشتیم و با تاکید بر اینکه منتظر موج دوم آنفلوآنزا بودیم، عنوان کرد: خوشبختانه این موج از شیوع بالایی برخوردار نبود و مدیریت مناسبی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه پس از ظهور، پیش بینی ورود ویروس به کشور می‌شد، عنوان کرد: دوران نهفتگی ویروس ۱۴ روز است و علائم مشترک با آنفلوآنزا دارد.

بانشی با اشاره به اینکه این بیماری قدرت گیرایی بالا دارد، عنوان کرد: کشندگی این بیماری بسیار پایین است. ۸۰ درصد افراد درگیر بدون نیاز به مراجعه پزشک خوب می‌شوند.

بانشی با بیان اینکه ۲۰ درصد از افراد درگیر نیاز به پزشک دارند، ابراز داشت: ۲ درصد از این افراد در معرض خطرند.

وی افزود: افراد دارای بیماری زمینه‌ای، افراد با سن بالا و زنان باردار از جمله افراد با خطر بالا هستند.

بانشی از دستور تعطیلی قلیان سراها در استان در راستای کنترل سلامت جامعه خبر داد و عنوان کرد: دستورات قضائی نیز در این راستا داده شده است، اما خود این مراکز باید پیشگام فرهنگ سلامت در این محور باشند.

بانشی با بیان اینکه رسانه‌ها همراه و همگام ما در شفاف سازی هستند، ابراز کرد: در سیستم بهداشت، پایه اطلاع رسانی کافی بوده و هرجایی کمبودی به وجود آمده، از اطلاع رسانی ناکافی است.

وی با بیان اینکه هر سال نیم سال امید به زندگی و در ۴۰ سال ۲۰ سال به عمر مردم کشور افزوده شده است، ابراز داشت: سیستم سلامت ما از کارآمدترین سیستم‌ها در جهان محسوب می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: برای رسیدن به این شاخص بهبود عمر، تحقق شاخص‌های مختلف و در بخش‌های مختلف مورد تاکید است.

وی با بیان اینکه در حوزه واکسیناسیون‌ها به ویژه در حوزه فلج اطفال پوشش ۱۰۰ درصدی در مدت یکماه رقم خورد، گفت: استان در محور کمپین فشار خون نیز عملکرد بسیار مطلوبی داشت.

بانشی ابراز کرد: مراقبت‌های شهری و حاشیه شهری با پایگاه‌های دایر شده اجرایی شده و در ۸ ماه اخیر تعداد مراقبت ما در حاشیه شهر، بالای دو برابر شده است.

بانشی گفت: در بحث پزشک خانواده روستایی نیز مراقبت‌های بسیار خوبی شکل گرفت.

وی ابراز داشت: در بحث مناطق سخت گذر نیز با محوریت نجات جان مادران باردار، اقدامات مطلوبی شکل گرفت.

بانشی از اجرای حداقل ۵۲۰ برنامه در سیستم بهداشتی استان خبر داد و گفت: یکی از چابک ترین سیستم‌های بهداشتی کشور در استان ما قرار دارد.

کد خبر 4861804

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا کهگیلویه و بویراحمد یاسوج انتخابات 98 انتخابات مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا مجلس شورای اسلامی ایلام بارش برف بوشهر تعطیلی مدارس شهرکرد قزوین گرگان شیراز بیرجند کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۰۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلیان اکسیژن؛ بِکشیم یا نه؟

به گزارش خبرآنلاین، یک فوق‌تخصص ریه با اشاره به اینکه گاز خنده در صنایع داروسازی و برای بیهوشی کاربرد دارد، گفت: آنچه به‌عنوان قلیان‌های اکسیژن مطرح شده است، بیشتر بُعد تجاری و تبلیغاتی دارد و جنبه علمی ندارد.

اخیراً وزارت بهداشت اعلام کرده که طرح ارزیابی اثرات قلیان اکسیژن را در ۱۰ استان کشور آغاز کرده است؛ رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت می‌گوید در این دستگاه که به "پاک‌دم" نیز شناخته می‌شود از ترکیب گازهای اکسیژن و نیتروژن استفاده شده است؛ به‌گفته وی، گاز موجود در این دستگاه به‌عنوان گاز خنده نیز مشهور است و باعث ایجاد احساس نشاط در مصرف‌کنندگان می‌شود!

با وجود این، برخی پزشکان نسبت به خطرات استفاده از این نوع قلیان، هشدار داده‌اند و البته طبق مشاهدات میدانی در مراکزی که این نوع از قلیان‌ها را سرو می‌کنند، عوارض متعددی در افرادی که قلیان اکسیژن را مصرف می‌کنند، قابل رؤیت است.

در همین راستا دکتر حمید سهراب‌پور؛ فوق‌تخصص ریه و استاد بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت‌وگو با تسنیم با بیان این که گاز N۲O یا همان گاز خنده‌آور در صنایع داروسازی کاربرد دارد، گفت: موارد استفاده از این گاز بسیار محدود است و در بیهوشی‌های سطحی در زمان قدیم استفاده می‌شد و آنچه به‌عنوان قلیان‌های اکسیژن مطرح شده است، بیشتر بُعد تجاری و تبلیغاتی دارد و جنبه علمی ندارد.

وی افزود: همچنین این‌که عنوان شده است استفاده از این قلیان جنبه اکسیژن‌درمانی دارد درست نیست زیرا اکسیژن‌درمانی به این معناست که فرد با استفاده از کپسول، اکسیژن را استنشاق کند در حالی که این قلیان صرفاً شامل اکسیژن نیست.

این فوق‌تخصص ریه متذکر شد: اتصالات و لوله‌های هر نوع قلیانی، محل مناسب برای تجمع باکتری‌ها و رشد قارچ‌هاست و بنابراین خطرات زیادی برای ریه افراد دارد.

این پزشک متخصص داخلی و فوق‌تخصص ریه همچنین به مضرات استفاده از قلیان‌های دخانی اشاره و تصریح کرد: قلیان دخانی و حاوی تنباکو نیز مقادیر زیادی از دود را وارد ریه‌ها می‌کند که این امر به سلامتی ریه آسیب جدی وارد می‌کند؛ مواد آروماتیک و معطر موجود در تنباکوها نیز به‌شدت سرطان‌زاست؛ بنابراین باید وزارت بهداشت، فرهنگ‌سازی‌های لازم برای کاهش مصرف انواع دخانیات و قلیان‌ها را انجام دهد و با سایر دستگاه‌ها برای کاهش تولید و مصرف این نوع مواد دخانی، رایزنی کند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903007

دیگر خبرها

  • قبل از مصرف قهوه ژن‌های خود را بررسی کنید!
  • آموزش و پرورش : با معلم بلاگرها برخورد قانونی می‌شود/ چند نفر از این افراد را از سیستم حذف کرده ایم
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • قلیان اکسیژن؛ بِکشیم یا نه؟
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟!
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس