Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-27@02:06:05 GMT

فصل نوین ملت ایران

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۰۸۹۵

فصل نوین ملت ایران

این فرمان از جهات مختلف واجد اهمیت و قابل بررسی است که در این یادداشت به برخی از آنها اشاره می‌کنم. روح حاکم بر بیانات رهبری که در سخنرانی دیروز ایشان نیز به خوبی نمود داشت حاکی از یقین ایشان به قوت و توانایی مردم ایران است. از سوی دیگر، رویکرد پیام دیروز ایشان کاملا تهاجمی و فرمان حمله به سرمایه‌های دشمن است نه تدافعی و انفعالی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنین رویکردی، مقدمه همان ایران قوی است که چندی پیش بر آن تاکید داشتند. نمی‌توان از نظر دور داشت تنها هنگامی صاحب قدرت هستیم که از لاک دفاعی خارج شده و عنصر تاثیرگذار میدان باشیم و بیانات دیروز رهبری گویای آن است که ملت چنین توانایی را دارد و تجربه تاریخی در مقاطع مختلف اعم از دفاع مقدس و پیشرفت در حوزه‌های علمی و دفاعی، گویای این واقعیت است.

نکته دیگر بیانات دیروز رهبری این است که ضربه ما به دشمن نه به اندازه ضربه آنها بلکه باید بازدارنده، کوبنده و قاطع باشد. این‌که در مقابل هزاران نفر از آنها باید میلیون‌ها نفر از ما اقدام کند و حمله متقابل در امور مختلف انجام شود، گویای آن است که رهبری تاکید دارند ضربه بسیار برق‌آسا باشد به نحوی که دشمن فکر تکرار خطا را به خود ندهد.

نکته دیگر بیانات رهبری این است که ایشان آحاد ملت را به رویارویی با دشمن فراخوانده‌اند. بر اساس قانون و انتظارات منطقی مردم، حاکمیت به معنای عام جمهوری اسلامی دارای وظایف متعددی است، اما اینجا بحث اصل جمهوری اسلامی و کیان اسلامی است و تک‌تک مردم در این موضوع مسوول و سهیم هستند.

دعوت عمومی رهبری از میلیون‌ها ایرانی برای مشارکت در دفاع میهنی یادآور تشکیل بسیج مستضعفین از سوی امام خمینی(ره) است.

آن روز عرصه این دعوت، نبرد تن به تن با متجاوزان بود و امروز عرصه تبلیغات و کار و تلاش در مقابل دشمنان به ظاهر ناپیدا اما مصمم برای ضربه زدن به ایران است‌.

این پیام به‌خصوص آن‌گاه اهمیت بیشتری می‌یابد که بدانیم در حال حاضر میلیون‌ها جوان ایرانی مسلط به علوم و فنون مختلف در کشور برای دفاع از اسلام و انقلاب آماده هستند و این فراخوان عمومی را باید در بستر جنبش عظیم جوانان ایران اسلامی دید.

به لحاظ محتوا این فرمان یک جهت اصلی و عمومی دارد که حمله متقابل در امور تبلیغاتی است. توجه به این نکته ما را به این مطلب مهم سوق می‌دهد که جنگ امروز نه این‌که در عرصه‌های مختلف جریان ندارد، اما محوریت آن جنگ تبلیغی و عملیات روانی است و این مهم‌ترین عنصر و حربه در دست دشمنان است و تجربه ثابت کرده به‌واسطه سخت‌افزارهای موجود به‌صورت هوشمندانه پیشتازی کرده‌ا ند و در مواردی هم موفق بوده‌اند.

نکته دیگر این است که باید قبول کنیم در عرصه ارتباطات و تبلیغات مولف نبوده‌ایم، بلکه در اغلب موارد منفعل عمل کرده‌ایم. تجربه نیز نشان داده در سال‌های گذشته روش‌هایی با آزمون و خطا طی شده اما اغلب توفیق کمی داشته است.

این فرمان رهبری فصل نوینی از رویارویی ملت بزرگ ایران با دشمنان را رقم زده است و تجربه نشان داده هر زمانی که مردم در لبیک گویی به این فرمان‌ها راسخ باشند، میدان به عرصه یکه‌تازی مردم ایران تبدیل می‌شود.

حسین شمسیان - فعال سیاسی / روزنامه جام جم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: حسین شمسیان جنگ تبلیغی فصل نوین ملت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۰۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر عرصه بین‌الملل به واسطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران

امام جمعه شهرکرد با شاره به عملیات طوفان‌الاقصی و عملیات وعده صادق، گفت: امروز عرصه بین‌الملل تغییرات سریعی کرده که اقتدار جمهوری اسلامی ایران، این تغییرات دنیا را ایجاد کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، اظهار داشت: باید مسئولان توجه ویژه‌تری به ورزش زورخانه‌ای داشته باشند، در شهرکرد تنها یک زورخانه وجود دارد که آن هم مشکلات قابل توجهی دارد که امید است زورخانه جدیدی شکل گیرد.

وی همچنین به روز شوراها اشاره کرد و گفت: توجه به شوراها از مسائل بسیار مهم است چرا که شوراها، کمک کننده و نیازمند حمایت هستند‌. شوراها باید مطالبات را به درستی بیان و با واقع گرایی مسائل را به مسئولین منتقل کنند تا مشکلات مردم کاهش یابند. 

امام جمعه شهرکرد با اشاره به هفته معلم و تبریک این ایام، گفت: معلم به عنوان یک الگوی تمام عیار، موثر و مفید برای جامعه است‌. خوشبختانه فرهنگیان کشور به خوبی در صحنه هستند اما جهت دهی علمی و فکری، ایمانی و شکل دادن آینده سازان ما به دست معلمین است.

نکونام با تاکید بر اینکه ائمه جمعه باید حرف دل مردم را بیان کنند، افزود: پایگاه نماز جمعه مردمی بوده و سخن اصلی در این پایگاه‌ها، درد مردم است. مواضع امام جمعه از مواضع رهبر اسلامی گرفته می‌شود و باید خط و مشی رهبری را داشته باشد. 

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به روز کار و کارگر، مطرح کرد: انتظار کارگران این است که مسئولین صدای آنها را بشنوند. کارگر و محیط کار باید نشاط داشته تا بتواند موثر باشد و جهش تولید محقق شود. رسانه‌ها و مطبوعات هم باید کمک کنند و مطالبات را منعکس کنند.

نکونام در پایان با بیان اینکه امروز در عرصه بین‌الملل شاهد تغییر سریعی هستیم، خاطرنشان کرد: بعد از وقایع طوفان الاقصی و قدرت نمایی یمنی‌ها و مکمل آنها عملیات وعده صادق، افکار و نگاه جهانی تغییر پیدا کرده و اقتدار جمهوری اسلامی ایران، این تغییرات را در دنیا ایجاد کرده است.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • تغییر عرصه بین‌الملل به واسطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران
  • برنامه ریزی لازم برای تحقق اقتصاد دریامحور در راستای تحقق تمدین نوین اسلامی انجام شود
  • عصبانیت دشمن از درخشش بانوان باحجاب ایرانی در عرصه‌های مختلف
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • صنایع استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
  • پای کار آمدن مردم شرط موفقیت در عرصه‌های مختلف است
  • اقتدار امروز در عرصه‌های مختلف مرهون خون شهدا و رشادت‌های آنهاست
  • پای کار آمدن مردم شرط موفقیت در عرصه‌های مختلف
  • دولتمردان باید میزان تصدی‌گری خود در عرصه اقتصاد را کاهش دهند
  • دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی