Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: هیات فرهنگی کشور ترکیه که قرار بود صبح امروز با سفر به ایران تفاهم‌نامه حضور ترکیه به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه کتاب تهران را امضا کند، سفر خود به تهران را لغو کرد.

به گزارش ایمنا، قادر آشنا روز گذشته از سفر هیأت فرهنگی ترکیه جهت انعقاد تفاهم‌نامه و مذاکرات حضور در نمایشگاه به ایران خبر داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی امروز گفت: هیأت فرهنگی کشور ترکیه که قرار بود صبح امروز با سفر به ایران به امضای تفاهم نامه حضور ترکیه به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه کتاب تهران بپردازد سفر خود به تهران را کنسل کرد.

آشنا دلیل این اتفاق را لغو پروازهای میان ایران و ترکیه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و سخت گیری های موجود در این زمینه اعلام شده از سوی هیأت ترکیه‌ای عنوان کرد و افزود: در تماس شب گذشته این هیأت اظهارکردند در آینده نزدیک جهت رایزنی‌ها این سفر انجام خواهد شد.

سی و سومین دوره نمایشگاه بین‌الملی کتاب تهران قرار است از ۲۶ فروردین تا ۵ اردیبهشت سال آینده با شعار کتاب یعنی زندگی با حضور دوهزار و ۳۶ ناشر در مصلی برگزار شود. در حالی متولیان برگزاری نمایشگاه از مدت‌ها قبل تمهید و تدبیر در مورد برگزاری این رویداد فرهنگی را آغاز کرده‌اند، اخباری در فضای مجازی در مورد تعویق این دوره نمایشگاه به دنبال شیوع ویروس کرونا منتشر شده است.

قادر آشنا اظهار کرد: بحث تعویق نمایشگاه کتاب علیرغم برنامه‌ریزی ها و هزینه‌های انجام شده جهت منافع ملی مطرح است و تصمیم قطعی در این زمینه هفته آینده گرفته و اعلام خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: به عنوان عوامل اجرایی نمایشگاه، صاحب نظر کارشناسی در مورد این ویروس و شیوع آن نیستیم، در صورت ابلاغ از سوی مراجع رسمی و قانونی مربوطه شامل وزارت بهداشت و درمان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این مساله خواهیم پرداخت.

وی همچنین درباره حضور ناشران و میهمانان چینی در نمایشگاه کتاب این دوره گفت: فعلاً قرار قرار نیست نویسندگان و ناشران چینی در نمایشگاه حضور یابند.

بیماری جدید کرونا با نام «کووید -۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت. بر اساس آمار وزارت بهداشت تاکنون هشت نفر در ایران بر اثر ابتلاء به این بیماری جان باخته و ۴۳ نفر نیز در ایران مبتلا شده‌اند. وزارتخانه‌ها و نهادهای مختلف اقدامات پیشگیرانه متفاوتی از جمله لغو برنامه‌ها، کنسرت‌ها و تعطیلی سینماها و تئاترها، تعطیلی دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی و مدارس را برای جلوگیری از سرایت بیشتر این بیماری در دستور کار قرار دادند که اجرایی شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 412040

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس کرونا كتاب و كتاب خواني نمایشگاه کتاب ترکیه پیشگیری از کرونا آخرین اخبار ویروس کرونا ویروس کرونا در ایران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق نمایشگاه کتاب کتاب تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۱۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرما و آبزیان بوشهر در نمایشگاه اکسپو در تهران عرضه می‌شود

علی باستین در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی، ایران اکسپو ۲۰۲۴ از ۸ اردیبهشت در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود اظهار داشت: در این نمایشگاه، فرصت‌های سرمایه‌گذاری تجاری و به ویژه زنجیره ارزش محصولات راهبردی توسط استان‌های کشور ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه بین‌المللی زنجیره ارزش ۲ محصول راهبردی خرما و آبزیان عرضه می‌شود خاطر نشان کرد: از بخش خصوصی فعال استان تقاضا دارم در این نمایشگاه بین‌المللی حضور پیدا کنند چراکه از ۷۰ کشور خارجی نمایندگان بخش دولتی و خصوصی و فعالان اقتصادی در حوزه تجارت و سرمایه‌گذاری در این نمایشگاه حضور دارند.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر تأکید کرد: با زمینه‌ای که در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ فراهم شده، با برگزاری نشست‌های دوطرفه نسبت به شناسایی فرصت‌ها، نیاز‌هایی که از سایر کشور است و کشور‌هایی که نیازمند محصولات ما هستند اقدام شود و زمینه توسعه مبادلات بازرگانی، اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی را فراهم کنند.

باستین اضافه کرد: قرار است در نمایشگاه ایران اکسپو نسبت به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک با استان‌های دیگر در زمینه‌های مختلف بهره برده شود و هم اینکه زمینه‌ای فراهم تا منجر به انعقاد قرارداد با دیگر کشور‌ها هم شود.

وی ادامه داد: از همه دستگاه‌های متولی استان بوشهر دعوت شده و آمادگی کامل در بخش‌های مختلف وجود دارد و ان‌شاءالله برگزاری ایران اکسپو ۲۰۲۴ و اهدافی که پیگیری شده، منجر به نتیجه شود و دستاورد‌های خوبی را به همراه داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه برای حضور فعالان بخش خصوصی در حوزه‌های اقتصادی، تولیدی و صادرات هیچ محدودیتی در نمایشگاه یاد شده نیست گفت: بر اساس اطلاعات کسب شده تاکنون بین ۱۵ تا ۲۰ نفر از فعالان بخش خصوصی تولیدی و اقتصادی استان بوشهر برای حضور در این نمایشگاه غرفه گرفته‌اند و ان‌شاءالله با حضور خود و تعامل و نشست‌ها با تجار خارجی و داخلی و سرمایه‌گذاران از این فرصت بهره‌مند شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • خبرهایی از حج، نمایشگاه کتاب و اختلاف‌ مجریان تلویزیون
  • حضور همراه اول در بزرگترین نمایشگاه فناوری ترکیه
  • ۸ اردیبهشت، آخرین مهلت ثبت‌نام حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران
  • بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد
  • فاجعه در بازی پیشکسوتان استقلال - تهرانجوان ؛بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد
  • ۸۰ کشور از ایران اکسپو استقبال کردند/ حضور هیات عربستانی
  • خرما و آبزیان بوشهر در نمایشگاه اکسپو در تهران عرضه می‌شود
  • نمایشگاه‌های استانی کتاب در ایران هم مهمان ویژه از دیگر کشور‌ها داشته باشند
  • دیپلماسی فرهنگی می‌تواند پیوست برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران باشد