Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر فرهاد دادگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سالیانه تمامی کودکان زیر پنج سال جنوب سیستان و بلوچستان در ۲ نوبت قطره خوراکی فلج اطفال را دریافت می‌کنند، اظهار داشت: هزار و ۳۱۳ تیم ۲ نفره کار خوراندن قطره فلج اطفال به کودکان زیر پنج سال جنوب استان را بر عهده دارند.

وی افزود:مرحله نخست این طرح از دی امسال در شهرستان‌های تحت پوشش این دانشگاه اجرایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه اجرای طرح واکسیناسیون فلج اطفال به صورت اکتیو و خانه به خانه است، از عموم خانواده‌های درخواست می‌شود با ماموران طرح همکاری بیشتری داشته باشند تا تمام کودکان این واکسن را دریافت کنند.

وی افزود: با وجود اینکه از سال ۷۹ هیچ موردی از بیماری فلج اطفال در میان کودکان ایرانی سیستان و بلوچستان مشاهده نشده اما طرح واکسیناسیون برای ایمن سازی اطفال تا ریشه کنی کامل این بیماری اجرا خواهد شد.
به گزارش ایرنا فلج اطفال به عنوان یک بیماری ویروسی یکی از خطرناک ترین بیماری های عصر حاضر است که معمولا کودکان خردسال را مبتلا می کند و سبب فلج دائمی اندام های تحتانی به ویژه پاها می‌شود.
این بیماری بر اثر آلوده شدن با پلیوویروس رخ می دهد و ویروس آن از طریق تماس مستقیم فرد با فرد یا از طریق تماس با خلط آلوده دهان یا بینی بیمار و یا از طریق تماس با مدفوع آلوده منتقل می‌شود.

سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی ۲ کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا حوزه بهداشت و درمان خانواده دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان واکسیناسیون انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان علوم پزشکی فلج اطفال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۱۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام طرح نوبت اول واکسیناسیون فلج اطفال برای ۶۱۱ کودک زیر ۵ سال

ابراهیم شکیبا، معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از انجام طرح واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق و کانون‌های پرخطر استان در راستای ریشه‌کنی فلج اطفال با خوراندن ۲ قطره واکسن خبر داد.

وی گروه هدف را کودکان زیر ۵ سال متولیدن ۲ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ به بعد اعلام کرد و گفت: این طرح به صورت خانه به خانه و با مراجعه به درب منزل در ۲ نوبت انجام می‌شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه زمان نوبت اول را از ۲ الی ۴ اردیبهشت‌ماه اعلام و بیان کرد: این مرحله توسط ۵۷ تیم عملیاتی سه نفره بهداشتی (ناظر، واکسیناتور و راننده) برای تعداد ۶۱۱ کودک زیر ۵ سال در سطح استان در حال انجام است.

وی گفت: مرحله دوم از ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مناطق و کانون‌های پرخطر سطح استان آغاز و تا یکم خردادماه به‌طول می‌انجامد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • سینمای سیار کودک و کارگاه آموزش رایانه در خاش افتتاح شد
  • اجرای ۱۰۰درصدی مرحله اول طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • ️پوشش ۱۰۰ درصدی طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور
  • اورژانس بانوان پایگاهی جدید برای خدمت رسانی مضاعف به بانوان
  • آغاز برنامه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در استان همدان
  • انجام طرح نوبت اول واکسیناسیون فلج اطفال برای ۶۱۱ کودک زیر ۵ سال
  • واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق عشایری کرمانشاه
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد آغاز به کار کرد