Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@02:23:55 GMT

باند «دزدان کارتن‌خواب» متلاشی شد

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۱۵۰۰

باند «دزدان کارتن‌خواب» متلاشی شد

با دستگیری سردسته حرفه‌ای باند «دزدان کارتن خواب» در مشهد که برای نوزدهمین بار در چنگ قانون گرفتار شده است، راز سرقت اموال منازل خالی از سکنه فاش شد.

به گزارش مشرق، ماجرای دزدان کارتن خواب از اول اسفند هنگامی لو رفت که شهروندان ساکن در بولوار فارغ التحصیل با پلیس تماس گرفتند و از سر و صداهای شبانه در یک ساختمان مخروبه ابراز نگرانی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به این که به دستور رئیس پلیس مشهد نیروهای انتظامی موظف به بررسی دقیق همه تماس‌های مردمی برای مبارزه با سرقت یا جرایم دیگر هستند، بلافاصله گروه گشت خودرویی کلانتری شهرک ناجا عازم خیابان آرامش شد و این ماجرا در دستور کار پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

زن جوان:تنوع طلبی همسرم آشیانه ام را ویران کرد خودکشی بعد از قتل پدر و مادر زن قرنطینه ۱۰ هزار معتاد در تهران دسیسه شوم مسافر ترکیه برای ۳ نوعروس

هنوز چند دقیقه بیشتر از حضور نیروهای انتظامی در محل نگذشته بود که ناگهان مردی میان سال از خانه مخروبه بیرون پرید و قصد فرار داشت که خود را در محاصره پلیس دید. «بشیر» که با مشاهده نیروهای گشت انتظامی، پاهایش سست شده بود، کیسه حاوی لوازم سرقتی را روی زمین انداخت و دستانش را بالا برد.

گزارش ها حاکی است، ماموران انتظامی در حالی حلقه‌های قانون را بر دستان این مرد ۴۷ ساله گره زدند که مقادیر زیادی لوازم سرقتی منزل را در برابر خود می‌دیدند.

دقایقی بعد و با دستور سرهنگ فرهاد حسین پور (رئیس کلانتری شهرک ناجا) لوازم مسروقه کشف شده با یک دستگاه وانت به کلانتری انتقال یافت و تحقیقات از سارق ۴۷ ساله «کارتن خواب» توسط افسران ورزیده دایره تجسس آغاز شد.

به گفته رئیس پلیس مشهد، این سارق کریستالی که ۱۸ فقره سابقه کیفری سرقت در پرونده سیاه خود دارد در همان بازجویی‌های اولیه دو همدست کارتن خواب دیگر خود را نیز لو داد و پرده از سرقت اموال منازل مردم برداشت، اما ادعا کرد: همدستانش قبل از حضور نیروهای گشت در مخفیگاه مخروبه، از محل گریخته اند.

سرهنگ عباس صارمی ساداتی افزود: سردسته باند دزدان کارتن خواب در اعترافات خود گفت: ما روزها در خیابان پرسه می‌زنیم و منازل خالی از سکنه را شناسایی می‌کنیم سپس در چند نوبت از نیمه شب تا سپیده دم اموال آن منازل را به مخفیگاه مخروبه انتقال می‌دهیم. البته در این میان به ساختمان‌های در حال احداث هم دستبرد می‌زنیم و آلات و ادوات ساختمانی یا پنجره‌های آلومینیومی را به سرقت می‌بریم!

این سارق حرفه‌ای کریستالی در حالی که مدعی بود نشانی دیگری از همدستان کارتن خوابش ندارد در بخشی از اعترافاتش افزود: لوازم سرقتی را به رهگذران و مالخران می‌فروختیم تا هزینه‌های اعتیادمان تامین شود.

چندین تخته فرش، لوازم آشپزخانه، پنکه، ظروف چینی، ضبط، آلومینیوم‌های تکه شده، پرده، پتو، انواع پوشاک، کیسه خواب و ... از مخفیگاه دزدان کارتن خواب کشف شده است که تحقیقات افسران تجسس کلانتری شهرک ناجا برای شناسایی مال‌باختگان و دستگیری دیگر اعضای این باند همچنان ادامه دارد.

منبع: روزنامه خراسان

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتخابات98 کرونا لیگ قهرمانان آسیا اخبار حوادث کارتن خواب نیروهای انتظامی ماموران انتظامی دزدی دزدها سرقت دزدان کارتن خواب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۱۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند سارقان احشام در بیله سوار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل سرهنگ آقا محمدی - فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بیله سوار گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت احشام در شهرستان بیله سوار موضوع در دستور کار پلیس اگاهی شهرستان قرار گرفت .
وی افزود: ماموران پلیس اگاهی با بررسی های تخصصی و تحقیقات میدانی رد پای 5 سارق حرفه ای را شناسایی و پس از هماهنگی قضایی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بیله سوار بیان کرد: سارقان در بازجویی های فنی و تخصصی پلیس به ارتکاب 9فقره سرقت احشام اعتراف کردند و با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی انهدام باند سارقان احشام در بیله سوار

دیگر خبرها

  • انهدام باند پنجه طلا در همدان
  • باند پنجه طلا در همدان منهدم شد
  • انهدام باند سارقان و کشف ۲۶ فقره سرقت در شهرستان خرم‌آباد
  • متلاشی شدن باند قاچاق دختران
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای منازل در تنکابن
  • انهدام باند سارقان در خرم‌آباد
  • انهدام باند سارقان احشام در بیله سوار
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در اصفهان
  • متلاشی شدن باند ۵ نفره سارقان موتورسیکلت و داخل خودرو در اندیمشک
  • جزئیات پرونده رافائل و شبکه چَتِربِیت/ باند‌های قاچاق دختران چگونه متلاشی شد؟