Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@02:46:51 GMT

ماسک تنفسی برای افراد عادی توصیه نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۱۶۹۷

ماسک تنفسی برای افراد عادی توصیه نمی‌شود

سیدمحمد علوی روز دوشنبه در سرسرای اداری دانشگاه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه آمادگی کامل علمی و تجهیزاتی برای پیشگیری از ویروس کرونا وجود دارد اظهار داشت: ماسک تنها برای افراد با علائم سرماخوردگی، آبریزش بینی، سرفه، عطسه و تنفسی دارند می تواند مناسب باشد که در درجه اول رعایت آداب سرفه و عطسه یعنی استفاده از دستمال کاغذی یا پشت آرنج و بعد از آن ماسک تنفسی توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ماسک فقط  به فرد آلوده برای جلوگیری ازانتشار بیماری و یا افراد درارتباط نزدیک با بیماران دربخش های ایزوله و تنفسی (ماسک N۹۵) توصیه می‌شود.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز گفت: بیمارستان رازی در اهواز به عنوان مرجع تعیین شده اما باید سیستم ویزیت بیماران در تمام اورژانس‌های بیمارستان‌های دولتی، نیمه دولتی و خصوصی تعریف شده باشد و بر اساس شرایط بیمار دستورالعمل های لازم ارائه شده و کلاس های آموزشی برگزارشده است.

مهران ورناصری بیان کرد: کادر درمان در آمادگی ۱۰۰ درصد است و هیچ داروی خاص و ویژه ای برای این بیماری در دنیا در نظر گرفته نشده ولی یکسری اقدامات درمانی و دارویی انجام می شود.

وی ادامه داد: بیمارستان های سپاه، بقایی، شرکت نفت، تامین اجتماعی و ارتش نیز آماده همکاری هستند.

 معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز اظهار داشت: به زودی توزیع رایگان ماسک و ضد عفونی کننده در استان خوزستان شروع می شود که امروز صبح از قم آغاز شده و در استان نیز انجام می شود.

حسین برزگر ادامه داد: سامانه ۱۹۰ آماده پاسخگویی به سوالات مردم است.

در خوزستان تا کنون موردی از ویروس کرونا گزارش نشده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا اهواز بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اهواز بهداشت و سلامت ویروس کرونا اهواز بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۱۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو دانش‌آموز اهل لالی به ۳ بیمار جان دوباره بخشید

مدیر مرکز فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از اهدای اعضای بدن یک کودک اهل لالی به بیماران نیازمندخبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز جواد شریعتی اظهار کرد: «پارمیدا رضایی» دانش‌آموز 13 ساله شهرستان لالی بود که دچار مرگ مغزی شده بود، به بیمارستان گلستان اهواز انتقال یافت. 

وی افزود: دو کلیه و کبد این دانش‌آموز که چند روز پیش بر اثر حادثه دچار مرگ مغزی شده بود، با تلاش همکاران بخش مرکز فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی خوزستان و رضایت خانواده وی در بیمارستان گلستان اهواز به سه بیمار نیازمند عضو، پیوند داده شد.

شریعتی گفت: امید است مردم با رضایت به اهدای عضو، خیرات ماندگاری برای عزیزان از دست رفته خود بر جای بگذارند و با انجام این سنت حسنه، جان تعداد بیشتری از بیماران نیازمند را نجات دهند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • وضعیت عادی برق در اهواز / آبگرفتگی معابر به سرعت تخلیه شد
  • وعضیت عادی برق در اهواز / آبگرفتگی معابر به سرعت تخلیه شد
  • عادی شدن روند پرواز‌های فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی اهواز
  • وضعیت برق مناطق اهواز به حالت عادی در آمده است
  • تلاش شبانه‌روزی تیم‌های خدمات شهری برای رفع آبگرفتگی از معابر
  • بارش باران کم سابقه در اهوا/ شهروندان صبور باشند به زودی شهر به حالت عادی باز می‌گردد
  • اهدای عضو دانش‌آموز اهل لالی به ۳ بیمار جان دوباره بخشید
  • عادی انگاری شرب خمر توسط برخی افراد/ با مجالس گناه برخورد شود
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • پیگیری ایجاد بیمارستان ویژه چشم در اهواز