Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@04:22:33 GMT

مراقب سارقان مامورنما باشید

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۲۳۳۷

مراقب سارقان مامورنما باشید

سرهنگ امیر هوشنگ حیدریان روز دوشنبه با بیان اینکه سرقت تحت پوشش مامور یکی از شیوه های سارقان در رسیدن به اهداف‌شان است گفت : شیوه کار برخی از سارقان این است که با وارد کردن اتهاماتی مانند حمل مواد مخدر به افرادی که از قبل شناسایی کردند ، موجب آشفتگی طعمه خود شده وپس از نزدیک شدن به آنان در یک فرصت مناسب اقدام به زور گیری وسرقت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی عدم آشنایی افراد به حقوق شهروندی وتسلیم شدن در برابر مامورنماها وغفلت در احراز هویت افراد مدعی مامور پلیس را از جمله عوامل زمینه ساز اصلی سرقت تحت پوشش مامور عنوان کرد و گفت : شهروندان هیچگاه بدون احراز هویت افراد ، درب منازل خود را به روی هر فردی که خود را مامور انتظامی ویا دیگر ادارات دولتی معرفی می کند باز نکنند. 

سرهنگ حیدریان به شهروندان توصیه کرد در صورت مواجهه شدن با چنین افرادی ابتدا کارت شناسایی را از آنان درخواست کرده و مندرجات روی کارت را دقیقا بررسی کنند. 

وی با تاکید بر اینکه هیچگاه مرعوب شگرد های سارقانی که در پوشش ماموران انتظامی به شما نزدیک می شوند نشوید یادآور شد : در چنین مواقع حتما خونسردی خود را حفظ و مراتب را در اولین فرصت به پلیس 110گزارش کنید . 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان اضافه کرد: ممکن است بعضی از سارقان با بررسی سوابق افراد اطلاعاتی را کسب کنند و هنگامی که قصد سرقت دارند برای جلب اطمینان یا ترساندن آنان این اطلاعات را بیان می‌کنند لذا شهروندان در چنین مواقعی فریب این افراد را نخورند.

برچسب‌ها کردستان سنندج فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران انتظامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان سنندج فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران انتظامی کردستان سنندج فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۲۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند پنجه طلا در همدان! / توصیه مهم پلیس به شهروندان

به گزارش صدای ایران،سرهنگ علی اسدبگی روز جمعه افزود: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت منزل در نقاط مختلف شهر همدان رسیدگی به این موضوع در دستور کار دایره مبارزه با سرقت قرار گرفت.

وی اضافه کرد: بررسی‌های اولیه گویای این بود که سارقان به تخریب توپی قفل در و دیگر شیوه‌ها وارد منزل مالباختگان شده و وجه نقد، زیورآلات، تلویزیون و دیگر اموال با ارزش را سرقت کردند.

رئیس پلیس آگاهی همدان ادامه داد: متهمان حین ورود به یکی از منازل با صاحبخانه مواجه شده که درگیری بین آنها رخ می‌دهد.

سرهنگ اسدبگی افزود: صاحبخانه در این درگیری مجروح شد و سارقان پول و دیگر اموال باارزش او را به سرقت بردند.

وی گفت: همکاری اطلاعاتی عوامل پلیس آگاهی و ماموران کلانتری ۱۳ منجر به شناسایی مخفیگاه سارقان شد.

وی بیان کرد: سه نفر از سارقان در مخفیگاه و حین تردد در خیابان دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی همدان گفت: متهمان در بازجویی‌ها به سرقت از ۱۶ منزل مسکونی در نقاط مختلف شهر همدان اعتراف کردند.

سرهنگ اسدبگی برای پیشگیری از سرقت به شهروندان توصیه کرد: منزل خود را به دوربین، دزدگیر، در ضد سرقت مجهز کرده تا زمینه ورود سارقان به منزل سلب شود.

دیگر خبرها

  • گفته بودم مراقب بازیکن لالیگایی باشید / مسئولان هم به ورزشگاه بیایند
  • انهدام باند پنجه طلا در همدان! / توصیه مهم پلیس به شهروندان
  • هنگام خرید از فروشندگان دور گرد مراقب کپی اطلاعات کارت بانکی خود باشید
  • (ویدیو) هشدار مهم سردار رادان به رؤسای پلیس؛ مراقب باشید!
  • مراقب باشید/ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • مراقب نیش ها باشید!
  • دستگیری سارقان محتویات خودرو و کشف ۲۰ پرونده سرقت
  • هشدار به مشتریان طلا؛ مراقب این حقه باشید
  • مراقب برق گرفتگی در هوای بارانی باشید
  • اگر مراقب خودتان باشید، فرزند سالم‌تری خواهید داشت/ خطرات استرس مادر بر جنین