Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج اولیه انتخابات ایالتی هامبورگ نشان می‌دهد که حزب دموکرات مسیحی مرکل در این انتخابات هم با ریزش آراء شدیدی نسبت به ادوار قبل مواجه شده و شکستی تاریخی را تجربه کرد. ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در انتخابات ایالتی هامبورگ که روز گذشته برگزار شد و تا ساعت 18 به وقت محلی ادامه داشت حزب دموکرات مسیحی آلمان شکست تلخی را تجربه کرده وبا ریزش شدید آراء روبرو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته روزنامه "زوددویچه سایتونگ"، حزب سوسیال دموکرات آلمان در این انتخابات ایالتی پیروز شد.

به نوشته این روزنامه آلمانی نتایج اولیه انتخابات ایالتی هامبورگ نشان می دهد که حزب سوسیال دموکرات، 39 درصد آراء، حزب دموکرات مسیحی 11.2 درصد آراء، چپ ها 9.1 درصد آراء و حزب لیبرال دموکرات هم 5 درصد آراء شهروندان را کسب کرده اند. سبزها هم 24.2 درصد آرائ شهروندان و حزب افراطی جایگزینی برای آلمان هم 5.3 درصد آراء را بدست آورد.

نتایج نهایی شمارش آراء امشب اعلام خواهد شد.

به این ترتیب دموکرات مسیحی ها که مهم ترین نامزد انتخاباتی آن ها مارکوس ولینبرگ است با کسب حدود 11 درصد آراء شکستی تاریخی را تجربه کرده و با ریزش آراء شدیدی روبرو شدند. با این میزان آراء آن ها حداکثر 16 نماینده در انتخابات ایالتی خواهند داشت.

"پاول زیمیاک"، دبیر کل حزب دموکرات مسیحی آلمان از روزی تلخ برای حزبش سخن گفته است.

حزب دموکرات مسیحی آلمان این روزها حال خوبی ندارد.

بازتاب انتخابات ایران در رسانه‌های آلمانی/ شهادت سردار سلیمانی عامل مشارکت بیشتر در انتخاباتشوک حادثه تروریستی شهر هانائو به عرصه سیاسی آلمان/ مرکل: سم نژادپرستی در جامعه ما وجود دارد

انتخابات تورینگن"، که چندی پیش برگزار شد زلزله سیاسی بزرگی در آلمان ایجاد کرد که پس لرزه های آن همچنان ادامه داشته و شرایط سخت و دشواری را برای دولت ائتلافی و به ویژه حزب دموکرات مسیحی و شخص مرکل به عنوان صدر اعظم آلمان ایجاد کرده است.

در این انتخابات "توماس کمریش"، نامزد حزب لیبرال دموکرات در ایالت تورینگن با حمایت حزب افراطی "جایگزینی برای آلمان" و حزب محافظه کار دموکرات مسیحی به مقام نخست وزیری این ایالت نائل آمد.

این مسئله یک زلزله سیاسی در آلمان ایجاد کرد و حزب سوسیال دموکرات به دلیل حمایت حزب دموکرات مسیحی از نامزد مد نظر حزب افراطی در ایالت تورینگن انتقاد شدیدی به شریک ائتلافی خود وارد کرده و از شکل گیری بی اعتمادی ها خبر داد.

آقای کمریش در حالی توانست به شکلی غیرمترقبه با حمایت حزب "جایگزینی برای آلمان" به مقام نخست‌وزیری ایالت تورینگن برسد که استفاده از حمایت این حزب پوپولیست راستگرا "تابوشکنی" محسوب می‌شود.البته کمریش چندی بعد تحت فشارهای احزاب سیاسی از سمت خود کناره گیری کرد.

متعاقب این رسوایی "آنگرت کرامپ کارن بائر"، رئیس حزب دموکرات مسیحی آلمان استعفا کرد و اعلام کرد که از نامزدی برای صدر اعظمی آینده آلمان هم کناره گیری می کند. این مسئله حزب دموکرات مسیحی را در شرایط سختی قرار داده و به چالش بزرگی بخصوص برای مرکل که آخرین دور صدر اعظمی خود را تجربه می کند تبدیل شده است.

حالا بحث ها درباره اینکه چه کسی باید ریاست حزب دموکرات مسیحی را بر عهده گیرد در آلمان بالا گرفته و حتی برخی سیاستمداران خواستار کناره گیری زودتر از موعد مرکل از مسئولیت خود برای پایان این بحران شده‌اند.

نتایج انتخابات ایالتی هامبورگ هم حالا شرایط دشوارتری برای حزب مرکل ایجاد کرده است.

حزب سوسیال دموکرات هم با اینکه پیروز میدان انتخابات ایالتی هامبورگ و پیشرو بود، اما با ریزش آراء فراوانی روبرو شد. در انتخابات سال 2015 این حزب 46.6 درصد آراء را کسب کرده بود.

حزب سبز آلمان در این انتخابات میزان آراء خود را 2 برابر کرد. این حزب در انتخابات ایالتی دور قبل 12.3 درصد آراء شهروندان را کسب کرده بود.

حدود یک میلیون و 300 هزار واجد شرایط رای دادن در انتخابات هامبورگ وجود داشتند که از بین آن ها حدود 62 درصد در این انتخابات شرکت کردند.

سوسیال دموکرات ها به طور سنتی در هامبورگ قوی هستند. از سال 1949 تا کنون شهردار هامبورگ سیاستمداری سوسیال دموکرات بوده است.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89/CT7 واژه های کاربردی مرتبط آنگلا مرکل اخبار "آلمان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آنگلا مرکل اخبار آلمان آنگلا مرکل اخبار آلمان حزب دموکرات مسیحی آلمان حزب سوسیال دموکرات درصد آراء

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۳۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لشکرکشی گارد ایالتی تگزاس برای فلسطین!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 9 برخورد با دانشجویان معترض به کشتار فلسطینی‌ها در آمریکا وارد فاز تازه‌ای شده است. تصاویری از لشگرکشی گارد مسلح ایالتی تگزاس به محوطه دانشگاه تگزاس آستین و برخورد با دانشجویان معترض به نسل‌کشی اسرائیل را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال ۲۰۱۵
  • لشکرکشی گارد ایالتی تگزاس برای فلسطین!
  • ببینید | لشگرکشی گارد مسلح ایالتی تگزاس به یک دانشگاه؛ در آمریکا چه خبر است؟
  • تولید سالیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن پسماند صنعتی در هرمزگان
  • نتایج اولیه نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • ملت‌های مسلمان، یهودی، مسیحی و بودایی حقوق فلسطینیان را از کشورهای حامی رژیم صهیونیستی مطالبه می‌کنند
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان