Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد تمام دانشکده علوم تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی درباره راه حلی موثر برای عدم ابتلا به ویروس کرونا توضیح داد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پروین میرمیران استاد تمام دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در برنامه رادیویی «صبح و گفتگو» درباره رعایت‌های غذایی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: علم تغذیه اصولاً در پیشگیری از بیماری‌ها به کار می‌رود و هدف اصلی از این رشته هم ارتقای سلامت جمعیت هشتاد میلیون نفری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر اینکه ما باید از الگوی تغذیه‌ای سالم تبعیت کنیم و به موقع و به اندازه غذا بخوریم، افزود: استفاده از سبزیجات و میوه‌های غنی از ویتامین C و پروتئین‌ها توصیه می‌شود تا بدن ما رطوبت و آب کافی داشته باشد و در برابر بیماری‌ها مقاوم شود.

استاد تمام دانشکده علوم تغذیه مطرح کرد: کسانی که در معرض خطر ابتلا به این ویروس نیستند، سیستم ایمنی قوی دارند و سبک زندگی آن‌ها از قبل سالم بوده است. این افراد بیشتر از سایر گروه‌ها در برابر گروه‌ها در برابر بیماری مقاومند.
میرمیران استفاده از میوه و سبزیجات پخته در کنار غذا و جایگزین نشاسته‌های ساده را ضروری خواند و گفت: مردم لبنیات کم چرب و منابع غذایی امگا ۳ و آجیل‌های خام و مواد دارای ویتامین E و استفاده از روغن زیتون را در برنامه غذایی خود بگنجانند.

استاد تمام دانشکده علوم تغذیه در پایان تأکید کرد: مردم به هیچ عنوان از فست فود استفاده نکنند؛ چرا که سیستم ایمنی و بدن را در برابر بیماری‌های عفونی و ویروس‌ها تضعیف می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی سیستم ایمنی بدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۳۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت

رئیس دانشکده علوم پزشکی خوی گفت: با صدور مجوزهای جدید تاسیس، تعداد داروخانه‌ها در شهرستان خوی به بیش از دو برابر افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، صبح امروز _جمعه، هفتم اردیبهشت_ معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی با همراهی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خوی از انبار دارویی این شهرستان بازدید به عمل آوردند.

حسین حبیب‌زاده در این بازدید اظهار کرد: طی دو سال گذشته به ۳۰ داروخانه جدید مجوز تأسیس صادر شده است.

وی افزود: با صدور مجوزهای جدید شمار داروخانه‌های این شهرستان از ۲۸ به ۵۸ داروخانه رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خوی گفت: با افزایش دو برابری تعداد داروخانه‌های خوی روند توزیع و تأمین دارو در شهرستان به استانداردها و شاخص‌های لازم نزدیک شد.

حبیب‌زاده ادامه داد: در این مدت همچنین با راه‌اندازی یک داروخانه شبانه‌روزی جدید تعداد داروخانه‌های شبانه‌روزی شهرستان نیز به ۹ داروخانه رسیده است.

کد خبر 748035

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند