Web Analytics Made Easy - Statcounter

عملکرد ضعیف اقتصاد های جهان در سه ماهه اول سال جاری میلادی احتمالاً نتیجه ادامه آسیب‌های وارد شده از جنگ تجاری بین چین و آمریکا بوده و ویروس کرونا فقط همه چیز را بدتر کرده است. ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از سی ان ان، شیوع ویروس کرونا ادامه دارد و نشانه هایی وجود دارد که اقتصاد های برتر دنیا  به به زودی وارد رکود می شوند چون شیوع این ویروس به ضعف قبلی آنها اضافه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژاپن:  سومین اقتصاد بزرگ دنیا در سه ماهه پایانی 2019  پس از از بین رفتن تأثیر افزایش مالیات فروش و یک توفان قدرتمند 1.6 درصد کوچک تر شد. این بزرگترین رکود نسبت به سه ماهه قبل از آن از سال 2014 تا حالا بود.

آلمان:  بزرگترین اقتصاد اروپا درست قبل از شیوع ویروس کرونا به خاطر کاهش فعالیت کارخانه های این کشور راکد شده بود. شاخص حساسیت اقتصادی در آلمان در ماه فوریه به شدت پایین آمده است که نشان دهنده ترس از ضربه خوردن اقتصاد جهان از ویروس کرونا است.

 اتان هریس، اقتصاددان بانک آمریکا به تعداد اقتصادهای کوچکتری که ضربه می خورند هم اشاره کرده است. هنگ کنگ وارد رکود شده و سنگاپور هم به زودی همین سرنوشت را پیدا می کند. تولید ناخالص داخلی در سه ماهه پایانی 2019 در اندونزی به پایین‌ترین حد طی سه سال گذشته رسیده و مالزی کمترین تولید ناخالص داخلی را طی یک دهه گذشته داشت.

زیان روزانه 6 میلیون دلاری خودروسازان جهان از کروناویروس کرونا به سرعت اقتصادهای جهان را از هم جدا می‌کند

 در این بین، موتورهای رشد مثل چین و هند هم در 2019 کند شدند. تمام این موارد نگرانی در مورد توانایی اقتصاد جهان برای مقابله با شوک شیوع ویروس کرونا را افزایش می دهد. هریس می گوید عملکرد ضعیف اقتصاد های جهان در سه ماهه اول سال جاری میلادی احتمالاً نتیجه ادامه آسیب‌های وارد شده از جنگ تجاری بین چین و آمریکا بوده و ویروس کرونا فقط همه چیز را بدتر کرده است.

وی گفت:« بازار سهام جهان پس ار آتش بس بین آمریکا و چین بهبود یافته ولی شرکت های دارای زنجیره های جهانی عرضه هنوز هم بی ثبات هستند».

 حتی آمریکا هم شرایط قدرت‌مند قبلی را ندارد.آی اچ اس مارکیت اعلام کرد بخش خدمات آمریکا در فوریه دچار رکود شده و به پایین‌ترین حد طی 76 ماه گذشته رسیده است. این اولین بار است که این بخش طی 4 سال گذشته راکد می شود.

 انتهای پیام/69

R7586/P1012122/S7,78,85/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اقتصاد بین‌الملل

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اقتصاد بین الملل اقتصاد بین الملل ویروس کرونا سه ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۳۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار اصفهان نباید در معرض تهدید باشد/ موزه فرهنگ و تاریخ نصف جهان برای دنیا جذاب است

شهردار اصفهان گفت: هیئت امنای بازار اصفهان تشکیل شد تا سیستم حل مسائل کامل شود، بنابراین باید مدل مالی آن مشخص شود و تمام سازمان‌ها برای رفع مشکلات تلاش کنند؛ نباید فرایند انجام کار به‌گونه‌ای باشد که بازار به‌عنوان هویت و فرهنگ ما در معرض تهدید باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز_ دوشنبه دهم اردیبهشت _ در نخستین جلسه هم‌اندیشی با هیئت امنای بازار اصفهان اظهار کرد: سال‌های زیادی است که با بعضی مشکلات مواجه هستیم، انتظار از برگزاری این جلسات آن است که خروجی و رضایت عمومی مردم گزارش شود.

وی افزود: هیئت امنای بازار اصفهان تشکیل شد تا سیستم حل مسائل کامل شود، بنابراین باید مدل مالی آن مشخص شود و تمام سازمان‌ها برای رفع این مشکلات تلاش کنند؛ نباید فرایند انجام کار به‌گونه‌ای باشد که بازار به‌عنوان هویت و فرهنگ ما در معرض تهدید باشد.

شهردار اصفهان با اشاره به تأسیس هایپرها و بازارهای جدید در شهر تاکید کرد: با وجود این شرایط، بازار هنوز حرف اول را می‌زند و گردشگران زیادی برای دیدن بازار اصفهان به این شهر می‌آیند، زیرا موزه فرهنگ و تاریخ ما برای همه دنیا جذاب است.

وی با بیان اینکه وظیفه ما است به مدلی برسیم تا بازار زنده بماند و برای رسیدن به این مهم لازم است از مرحله تشریفات گذر کنیم، گفت: بازاریان نیت خیر دارند و درگیر روال اداری، نامه‌نگاری و تشریفات نیستند و لازم است دستگاه‌های اجرایی نیز به دور از تشریفات برای رفع مشکلات بازار تلاش کنند.

قاسم‌زاده تصریح کرد: بازار اصفهان مدت زمان زیادی مستقل بوده و بهتر است هیئت امنای بازار نیز به‌صورت مستقل عمل و منابع خود را تأمین کند، همچنین شهرداری اصفهان مکانی را برای تشکیل محل ویژه منتخبان بازار در نظر خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه بعضی مشکلات بازار اصفهان طی چند ماه اخیر با توجه به برگزاری انتخابات رفع شده است، گفت: امیدواریم به دست هیئت امنا و انجام وظیفه دستگاه‌ها یک گره از مشکلات شهر باز شود و بازار ما دوباره پر رونق و جذاب‌تر از قبل شود.

کد خبر 748613

دیگر خبرها

  • دانشجوی آمریکایی: بزرگترین تهدید جهان اسرائیل و آمریکاست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • بازار اصفهان نباید در معرض تهدید باشد/ موزه فرهنگ و تاریخ نصف جهان برای دنیا جذاب است
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • آگاهی افکار عمومی و حقایقی که جنگ غزه برای دنیا آشکار کرد
  • زریبار؛ بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان، پذیرای گردشگران + فیلم
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • وجدان بیدار دانشگاهیان جهان در مقابل نسل کشی غزه خروشید
  • جنگ در اقتصاد دیجیتال دنیا ؛ تیک تاک در آمریکا می ماند؟