Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به آغاز مبارزه با آفت ملخ در استان‌ها گفت: برای مقابله با آفت ملخ صحرایی ۲۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است. ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، علیمراد سرافرازی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه هجوم ملخ‌های صحرایی نسبت به سال قبل افزایش یافته است اظهار داشت: اراضی آلوده به ملخ‌های صحرایی امسال نسبت به سال قبل افزایش دارد و برای مقابله با این بحران نیازمند مشارکت همگانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه  برای مبارزه با  ملخ‌های صحرایی سازمان حفظ نباتات هیچ محدودیتی ندارد گفت: در این راستا سم  مورد نیاز تامین شده‌ و مبارزه زمینی و هوایی در دستور کار قرار گرفته است.

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به اینکه به اندازه کافی سوخت و سم در اختیار جهاد کشاورزی استان‌ها قرار گرفته‌ است  گفت: با توجه به امکانات پشتیبانی که وجود دارد انتظار می‌رود  مشکلی در مبارزه با ملخ‌ها وجود نداشته باشد.

سرافرازی مبارزه از مقابله با ملخ‌های صحرایی در سطح  یک میلیون هکتار اراضی  خبرداد و خاطرنشان کرد: سال گذشته مقابله با ملخ صحرایی در سطح 750 هزار هکتار انجام شد که امسال این میزان به یک میلیون هکتار  افزایش یافته است.

وی با اشاره به آغاز عملیات مبارزه با ملخ صحرایی در سطح 8 هزار هکتار  تصریح کرد:اکنون مبازه با آفت  ملخ در 8 هزار هکتار در استان‌های درگیر از جمله خوزستان، بوشهر و هرمزگان انجام شده‌ است.

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور مسیر حرکت جمعیت ملخ‌ها را  در جهت مسیر باد دانست و بیان کرد:  در صورتی که مبارزه با ملخ‌های صحرایی در استان‌های جنوبی به قوت انجام نشود احتمال نفوذ آنها به استان‌های شمالی‌تر و آلوده شدن استان‌های بیشتری در کشور وجود دارد.

سرافرازی  با بیان اینکه  ملخ‌ها تاکنون خسارتی به محصولات زراعی و باغی در مناطق درگیر وارد نکرده‌اند افزود: تلاش می‌شود با همکاری همه  نهادها و دستگاه‌ها ذیربط از هجوم ملخ‌های صحرایی به مزارع و باغ‌ها جلوگیری شود.

وی به اختصاص اعتبارات لازم برای مقابله با ملخ صحرایی پرداخت  وگفت: برای مقابله با آفت ملخ صحرایی 20 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته که در اختیار 10 استان درگیر با آفت ملخ قرار گرفته است.

مبارزه با آفت ملخ در سطح 300 هزار هکتار اراضی استان بوشهر‌ امکانات دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر برای مقابله با ملخ‌های صحرایی بسیج شد آفت ملخ‌های صحرایی کشاورزی استان بوشهر را تهدید می‌کند

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور افزود: امسال آفت ملخ صحرایی درمنطقه سیریک و جاسک استان هرمزگان از مناطق تابستان گذران هند و پاکستان وارد کشور شده‌ و  عملیات مبارزه با آنها در حال انجام است.

انتهای پیام/190/ح

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برای مقابله ملخ های صحرایی مقابله با ملخ ملخ صحرایی هزار هکتار آفت ملخ ملخ ها استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۳۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،محمد هادی‌زاده گفت: پروژه‌های مصوب جهاد کشاورزی در سال 1402با اعتبار 19 میلیارد و 150 میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای اجرا می شودمدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد تصریح کرد: تملک دارایی سرمایه‌ای در واقع ساخت فضاهای جدیدی است که در آینده تبدیل به سرمایه‌های ملی می‌شوند و منابع تازه‌ای برای دولت‌ها فراهم می‌آورند.

هادی‌زاده افزود: پروژه‌های پیشنهادی جهاد کشاورزی در کمیته برنامه ریزی این شهرستان، شامل احداث سردهنه زراعی، ایستگاه پمپاژ، شن ریزی جاده دسترسی بین مزارع، لایروبی آببندان و کانالهای لاینینگ انتقال آب است.

وی گفت: تاکنون 108 میلیارد و 275 میلیون ریال از این اعتبارات تخصیص یافت و تعدادی از پروژه‌ها به ‌بهره برداری رسید و تعدادی نیز در مرحله انعقاد قراداد و انتخاب پیمانکار برای اجرا است.

دیگر خبرها

  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد
  • ۹۷۶ میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی واریز شد
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • تخصیص ۴۳۵ میلیارد برای اجرای طرح‌های آبی استان قزوین
  • تخصیص اعتبار برای مسکن نیرو‌های مسلح
  • تخصیص یک میلیارد ریال اعتبار برای ساخت آسمان نمای دیجیتال
  • سطح مبارزه علیه ملخ های بومی به ۲۷ هزارهکتار رسید
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان در طرح راه‌های روستایی بوشهر
  • تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد
  • تخصیص ۸ میلیارد تومان به مرکز تحقیقات فسیل مراغه