Web Analytics Made Easy - Statcounter

مالک و پایه گذار وبگاه افشاگر ویکی لیکس امروز دوشنبه در دادگاهی در انگلیس حضور یافته است تا با درخواست استرداد دولت ایالات متحده مقابله کند. ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، جولیان آسانژ 48 ساله مالک و موسس وبگاه ویکی لیکس در جلسه امروز دادگاهی در انگلیس شرکت کرده تا با درخواست دولت آمریکا برای استرداد وی به ایالات متحده مقابله کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی متهم به هک کردن رایانه‌های دولت آمریکا و نقض قوانین جاسوسی این کشور است.

دولت آمریکا مدعی است که آسانژ یک دشمن خطرناک برای ایالات متحده بوده و به امنیت غرب لطمه وارد کرده است.

ولی طرفداران آسانژ او را قهرمانی می‌دانند که در مقابل دولت آمریکا ایستاده است. آسانژ گفته است که درخواست استرداد وی به آمریکا با انگیزه‌های سیاسی است و از سوی کسانی مطرح شده که افشاگری‌هایش به ضرر آنها تمام شده است.

پیشنهاد مشروط ترامپ برای بخشش آسانژ

حدود 10 سال از افشای اسناد و اطلاعات محرمانه دولت آمریکا توسط وبگاه ویکی لیکس گذشته است. وی از سوی دولت آمریکا به خاطر 18 مورد اتهام از جمله هک کردن رایانه‌های دولتی و نقض قوانین جاسوسی، تحت تعقیب قرار گرفته است.

جنیفر رابینسون وکیل مدافع آسانژ در جلسه دادگاه گفت: پرونده آسانژ می‌تواند منجر به مجرمانه شناختن فعالیت‌هایی شود که برای روزنامه نگاری تحقیقی مهم و لازم است و اقدامات و فعالیت‌های آسانژ موجب افشا شدن بی‌سابقه اقدامات آمریکا در جنگ عراق و افغانستان شده است.

وی افزود: ما درباره قتل‌های هولناک و شواهد جنایت جنگی صحبت می‌کنیم. اینها اسناد و مدارک قابل توجهی برای کسانی است که به دنبال پاسخگو کردن دولت‌ها به خاطر سوء استفاده از قدرت هستند.

ویکی لیکس با انتشار صدها سند محرمانه دولت آمریکا موجب خشم مقام‌های واشنگتن شده است.

انتهای پیام/

R1036247/P36446/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار آمریکا دولت آمریکا ویکی لیکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۳۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین درخواست دولت برای رفع فیلتر گوگل پلی

به گزارش صدای ایران، عیسی زارع پور در حاشیه جلسه این هفته هیئت دولت درباره آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی با بیان اینکه برای بار سوم این موضوع را در گروه تعیین مصادیق مجرمانه مطرح کردیم، گفت: امیدوارم در جلسه آتی، دوستان همراهی کنند و بررسی کنند تا از گوگل پلی رفع فیلتر شود.


وی همچنین ادامه داد: ۷ میلیون خانوار راحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته اند و هدف گذاری ما ۱۴ میلیون خانوار است.
وزیر ارتباطات همچنین گفت: این کارگروه  تعیین مصادیق مجرمانه ۱۲ عضو دارای حق رای  دارد که وزارت ارتباطات یک عضو است و دولت در کل ۶ رای دارد. اکثریت با دولت نیست و باید تصمیم جمعی گرفته شود.


وی ادامه داد: امسال برنامه ریزی برای ساخت و پرتاب ماهواره داریم. ظرف یکی دو ماه آینده رونمایی و پرتاب ماهواره اتفاق خواهد افتاد.

دیگر خبرها

  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه، دست ایران
  • کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • سه سال انتظار برای ارشاد مدیران
  • ویکی فقه؛ دانشنامه‌ای در حوزه علوم اسلامی
  • توافق ایران و چند کشور برای استرداد متهمان تحت تعقیب
  • عزم تیک‌تاک برای مقابله با فشار دولت آمریکا
  • سومین درخواست دولت برای رفع فیلتر گوگل پلی