Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،محمد حیدری فرماندار ویژه خرمشهر در جلسه  شورای سلامت که با هدف بررسی راهکارهای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا تشکیل شد با بیان اینکه از چند هفته گذشته اقدامات پیشگیرانه و مقابله با این بیماری در وزارت علوم انجام شده است، گفت: آنچه در این فضا خیلی مهم به نظر می رسد ایجاد جو روانی آرام و پرهیز از ترس و واهمه است که در این میان باید با اطلاع رسانی دقیق و به هنگام و درست در سطح وزارتخانه، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور در خصوص اقدامات، برنامه ها و پیام های بهداشتی و مراقبتی عمل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: مهم این است که مردم اصول بهداشتی مانند شست‌وشوی مداوم دست ها و استفاده از ماسک را هنگام بیماری رعایت کنند.

 فرماندار ویژه خرمشهر با اشاره به تجهیز مناسب مرکز بهداشت و اطلاع‌رسانی برای خدمت رسانی به مراجعین و کمک گرفتن از نهادهای مختلف و مرتبط تاکید کرد: اکنون ظرفیت خوبی در مراکز درمانی وبهداشتی وجود دارد که در شرایط عادی و خاص می تواند با سرعت و کیفیت خدمات ارائه کند.

حیدری افزود: در این راستا آموزش‌های مورد نیاز به مردم ارائه می‌شود و با اقدامات بهداشتی، می‌توان با این بیماری مقابله کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان  از تمامی اصحاب رسانه به ویژه صدا و سیما خواست تا در مسیر آموزش همگانی برای پیشگیری از شیوع این بیماری تلاش کنند و در این زمینه با دانشگاه علوم پزشکی آبادان همکاری تنگاتنگ داشته باشند.

حیدری با اشاره به وجود شرایط فعلی در کشور بر اتخاد تمهیدات لازم، در کنترل و پیشگیری از این ویروس، تاکید کرد و گفت:مردم نگران نباشند، به خصوص اینکه شدت کشندگی ویروس کرونا از آنفلوانزایی که پاییز امسال آن را کنترل کردیم، کمتر است.

او افزود: این ویروس شاخص وعیار خوبی است که علم پزشکی برای تامین سلامت مردم گام هایی بردارد و تراز علم پزشکی ، تجهیزات  و دارو در کشور مورد سنجش قراربگیرد.

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: ما باید مدیریت افکارعمومی را در دست بگیریم و با اطلاع رسانی درست و متناسب با درک مردم تدابیر پیشگیرانه انجام شود.

حیدری بر مشارکت مردم در نظام درمانی تاکید کرد و افزود: یک ارتباط تنگانگ وهدفمند با مردم برقرار کنید ما هرچقدر قدرت پیش بینی داشته باشیم توانایی پیشگیری هم داریمو لازمه این پیشگیری ، خود مراقبتی مردم است.

او با اشاره به توصیه هایی که وزارت بهداشت و آموزش پزشکی  در این زمینه دارند گفت: خودمراقبتی بسیار مهم است و خوشبختانه نیاز به درمان و داروی خاصی وجود ندارد وکافی است  توصیه هایی که وزارت بهداشت اعلام می کند توسط مردم رعایت شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهربا بیان اینکه اکیپ های بهداشتی درمرز شلمچه مستقر و فعال هستند، ادامه داد:مسئولین پایانه مرزی حتما کنترلها ونظارت های بهداشتی را در مرز شلمچه افزایش دهند و اکیپ هایی که ازگذشته مستقر بوده اند همچنان به فعالیت وغربالگری خود ادامه دهند.

حیدری افزود: پزشکان و متخصصین ما علم و توانایی  مقابله با این ویروس را دارند و مراکز درمانی ما با همه امکانات و تجهیزات آمادگی لازم را دارند.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا شهرستان خرمشهر دانشکده علوم پزشکی اقدامات بهداشتی فرماندار ویژه خرمشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۳۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب در جنوب این استان امدادرسانی شدند.

سید محمد مهدی سجادی در گفت وگو با ایسنا، افزود: حضور چشمگیر نیروهای جوان و با تجربه هلال احمر نقش برجسته‌ای در کاهش آلام و مشکلات مردم صبور جنوب سیستان و بلوچستان ایفا کرده است.

وی بیان کرد: از ۲۸ فروردین ماه تاکنون ۱۳ شهرستان سیستان و بلوچستان تحت تاثیر سامانه بارشی قرار گرفتند که بیشترین امدادرسانی در شهرستان کنارک انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: در این بین نیروهای جوان و با تجربه هلال احمر بار دیگر در کنار مردم سیل‌زده حضور یافتند و به ۵۷ هزار و ۱۰۱ نفر متأثر امدادرسانی کردند و برای ۳۸ هزار و ۳۴ نفر اسکان اضطراری انجام گرفت.

وی تصریح کرد: پنج هزار و ۷۳۳ کیلوگرم نایلون، چهار هزار و ۷۵۷ تخته موکت و ۱۰ هزار و ۶۸۷ بسته غذایی و دیگر اقلام زیستی توسط ۲ بالگرد هلال احمر در بین متأثرین توزیع شده است.

سجادی بیان کرد: ۱۱۱تیم عملیاتی متشکل ۵۲۴ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

وی از هموطنان خواست، از تردد و توقف در مسیرها، جاده‌ها و بستر رودخانه‌ ها خودداری کنند و در صورت بروز هرگونه حادثه با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد