Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از شناسایی نقاط آسیب پذیر در معرض سیل در ۵ استان کشور خبر داد.

حامد سجادی در گفت و گو با ایسنا، در این باره گفت:  طی یکی دو هفته اخیر که سازمان هواشناسی در مورد بارش برف و باران در استان‌های گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی ، زنجان، اردبیل و گلستان هشدار داده بود سازمان امداد و نجات وارد عمل شده و پیش از آن که مواردی رخ دهد نمایندگان این سازمان اقدام به بررسی نقاط آسیب پذیر و مخاطرات کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

که همین امر نیز سبب شد از بسیاری از مشکلات جلوگیری شود.

وی افزود: اخیرا نیز به دنبال اخطاریه سازمان هواشناسی در مورد بارش‌های پیشرو و احتمال جاری شدن سیلاب در پنج استان لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد  اقدامات مشابهی در دستور کار قرار داده و نمایندگان سازمان امداد و نجات را به این استان‌ها اعزام کردیم.

وی با بیان این که وظیفه نمایندگان بررسی و شناسایی نقاط آسیب پذیر  در این استان‌ها، چک کردن وضعیت انبار و تجهیزات امداد ونجات است گفت: در همین راستا نیز با توجه به گزارشی که از سوی این نمایندگان به ما می‌رسد ما اقدام به تجهیز انبارها و تکمیل امکاناتمان می‌کنیم در واقع از طریق شناسایی نقاط آسیب پذیر در برابر سیل توانایی و آمادگی‌مان را در آن نقاط افزایش می‌دهیم تا کمترین خسارت به شهروندان وارد شود.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین از اعلام آماده باش به استان‌های معین خبر داد و اظهار کرد: اگر نمایندگان ما تشخیص دهند که نیاز به استقرار و کمک به استان‌های معین است بیش از وقوع حادثه و بارش‌ها، استان‌های معین را در مناطق در معرض آسیب مستقر خواهیم کرد.

وی با بیان این که در حال حاضر بسیاری از تجهیزات و اقلام امدادی در  پنج استان مذکور و به ویژه لرستان تجهیز و تقویت شده است، گفت: امیدواریم که با آمادگی موجود شاهد کمترین مشکل و خسارت در پی بارش‌های پیبشرو باشیم.

سجادی درباره این که آیا تاکنون مناطقی نیز تخلیه شدند گفت: تاکنون  هیچ گونه دستور تخلیه از سوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر صادر نشده است ضمن این که در مدیریت بحران یک سری اقدامات متولیان مخصوص خود را دارد و هر یک از دستگاه‌ها وظایف خود را انجام می‌دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: برف لرستان هلال احمر هلال احمر سازمان امداد و نجات شناسایی نقاط آسیب پذیر سازمان امداد و نجات استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۵۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق شدن دو تن در رودخانه نازلو چای ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  آتش پاد دوم حسین سرباز رشید در این خصوص اظهار داشت:   پس از دریافت خبر غرق شدن دو نفر در رودخانه نازلو چای، ستاد فرماندهی آتش نشانی ارومیه بلافاصله گروه امداد و نجات ایستگاه شماره شش را به همراه تیم غواصی این سازمان برای جستجوی مفقودین به محل حادثه اعزام کرد.

وی افزود: تیم های تخصصی غواصی و امداد و نجات اعزامی آتش نشانی تا پیدا شدن این دو نفر در محل حادثه حضور خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • غرق شدن دو تن در رودخانه نازلو چای ارومیه
  • دو نفر در رودخانه نازلوچای ارومیه غرق شدند/ آغاز جستجوی غرق‌شدگان توسط تیم غواصی
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل
  • میانگین ۴ دقیقه‌ای رسیدن به محل آتش‌سوزی‌ها در سمنان/ گرفتن ۲۱۴ حیوان موذی در یک سال
  • تعامل مسئله‌محور می‌تواند راه نجات سازمان‌ها و رسانه‌ها باشد
  • عملیاتی شدن دو پلتفرم و یک نردبان اطفاء حریق و امداد و نجات آتش‌نشانی به همت متخصصان مشهدی 
  • ۱۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتگی / امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به بیش از ۱۳۰۰ نفر
  • هیچ دولتی بدون مشارکت مردم توسعه پذیر نیست
  • امدادرسانی به حادثه دیدگان ۷ استان در اثر آبگرفتگی و سیل