Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@20:57:58 GMT

نظام آموزشی نیازمحور شود

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۵۰۳۳

نظام آموزشی نیازمحور شود

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای با نقد مدرک گرایی در کشور گفت: نظام آموزش رسمی باید نیاز محور حرکت کند تا زمینه ساز مهارت آفرینی و اشتغال باشد‌.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خانه ملت، علی اوسط هاشمی، معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور  با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گزارشی از اقدامات انجام شده در این سازمان  در حوزه مهارت آموزی به رییس مجلس تقدیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت آموزش و توسعه مهارت در کشور گفت: کار سازمان آموزش فنی و حرفه ای مؤثر است و آموزش دیدگان شما به سرعت جذب بازار کار می شوند.

دکتر لاریجانی در ادامه با اشاره به مدرک گرایی در کشور گفت: نظام آموزش رسمی باید نیاز محور حرکت کند تا  زمینه ساز  مهارت آفرینی و  اشتغال باشد‌.

علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در ابتدای این دیدار  به ظرفیت های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از جمله تعداد 600 کارگاه آموزشی ثابت دولتی، 5800 مربی و  11 هزار و 700 آموزشگاه آزاد اشاره کرد و افزود: پیشنهاد داریم در طرح طبقه بندی مشاغل، مهارت داشتن افراد به عنوان یک امتیاز دیده شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به تدوین سند مهارت در 22 استان کشور با توجه به ظرفیت های هر استان اشاره کرد و گفت: اختصاص مبلغی از محل هدفمندی یارانه ها برای آموزش مهارت به دریافت کنندگان بیمه بیکاری می تواند فاصله زمانی شاغل شدن بیکاران را کوتاه نماید./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: رییس مجلس علی لاریجانی علی لاریجانی لاریجانی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۵۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش‌های مرتبط با آبزیان در استان بوشهر گسترش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی تنگستانی ظهر چهارشنبه در حاشیه دوره آموزشی ممیزی رسمی از مراکز فرآوری آبزیان در بوشهر اظهار کرد: توسعه برنامه‌های آموزشی را به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار داریم.

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر گفت: سازمان دامپزشکی کشور طی برنامه‌هایی مدون قصد دارد با تجهیز تیم‌های ممیزی در استان‌ها روند تولید و فعالیت‌های اقتصادی را تسریع داده و با رفع موانع در جهت پیشبرد اهداف جهش تولید پیشگام باشد.

تنگستانی افزود: با توجه به پتانسیل استان بوشهر در زمینه آبزی پروری و تعدد کارگاه‌های فرآوری این آمادگی را داریم در برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی در این زمینه در خدمت همکاران باشیم.

دوره آموزشی ممیزی رسمی از مراکز فرآوری آبزیان با حضور مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور و همچنین کارشناسان دفتر نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی کشور و استان‌های گلستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خوزستان به میزبانی استان بوشهر آغاز شد.

کد خبر 6087566

دیگر خبرها

  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • پیشنهاد تغییر نام دانشگاه «فنی حرفه‌ای» به «مهارت» قابل پیگیری است
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • آموزش‌های مرتبط با آبزیان در استان بوشهر گسترش می‌یابد
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • حسینی: تغییر نام دانشگاه از فنی حرفه‌ای به دانشگاه ملی مهارت پیشنهادی موجه و قابل پیگیری است
  • تلاش اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای در جهت تحقق شعار «ارزش‌مدار، کارآفرین و ثروت‌ساز» باشد/ تغییر نام دانشگاه از فنی حرفه‌ای به دانشگاه ملی مهارت پیشنهادی موجه و قابل پیگیری است
  • وعده صادق یک نمونه از نتایج ملموس «ما می توانیم» بود