Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@04:27:49 GMT

شیوع و ماندگاری، دو خطر ویروس کرونا

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۵۶۰۶

شیوع و ماندگاری، دو خطر ویروس کرونا

ایسنا/خوزستان معاون توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه تعدادی بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌ها بستری هستند، گفت: تنها خطر ویروس کرونا این است که شیوع آن بالا است و در مدت زمان کوتاهی افراد زیادی را مبتلا می‌کند و ماندگاری نیز آن روی سطوح زیاد است.

دکتر حاتم بوستانی در نشست خبری امروز دوشنبه (۵ اسفندماه) که با موضوع کروناویروس در دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد، در خصوص قطعی آب و نبود مایع دستشویی در برخی مدارس خوزستان اظهار کرد: آن چیزی که امروز جامعه ما به آن نیاز دارد، ماسک یا حتی مایع دستشویی نیست؛ بلکه مهم‌ترین نیاز جامعه امروز ما آرامش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: مشکل ما در خوزستان کرونا نیست، بلکه امنیت روانی است. اگر جامعه اعتماد خود را به دستگاه‌های دولتی از دست بدهند، این آرامش ایجاد نخواهد شد و ما ابزاری برای احیای اعتماد عمومی نداریم.

بوستانی گفت: اینکه مدارس آب ندارند یا مایع دستشویی ندارند، دانشگاه علوم پزشکی باید پاسخگو باشد؟ دانشگاه علوم پزشکی اهواز، هم در دوره ریاست قبلی و هم ریاست فعلی، چندین پرونده برای مسئولین آبفا تشکیل داده است و تحت فشارهای سنگین عقب‌نشینی نکرده است.

وی بیان کرد: کروناویروس در کودکان زیر ۱۰ سال به میزان ۲ درصد وجود دارد و شیوع این ویروس در این گروه سنی بسیار کم است.

معاون توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: اکنون مشکل کرونا در خوزستان مطلقا وجود این ویروس نیست زیرا هنوز مورد مثبتی در خوزستان گزارش نشده است بلکه مشکل ما امنیت روانی است.

وی گفت: در حال حاضر تنها تعدادی بیمار، مشکوک به ابتلا به کروناویروس بوده‌اند که در بیمارستان هستند.

بوستانی افزود: ۲ درصد افراد مبتلا به کروناویروس که بیماری زمینه‌ای یا سن بالایی داشته باشند، فوت می‌کنند. تنها خطر ویروس کرونا این است که شیوع آن بالا است و در مدت زمان کوتاهی افراد زیادی را مبتلا می‌کند و ماندگاری نیز آن روی سطوح زیاد است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۵۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد: هیچیک از کارکنان این مرکز غیرقانونی، تخصص پزشکی نداشتند.

با پیگیری و تلاش کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه و همکاری دادستانی و پلیس اماکن، پس از طی مراحل قانونی، پلمب انجام شده و مدارک موجود به مقامات قضائی و همچنین دفتر حقوقی دانشگاه ارائه شد.

یکی از وظایف حوزه معاونت درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی حفظ سلامت آحاد جامعه است و برخورد با مراکز غیرمجاز و مداخله گر در امور درمانی در حوزه پزشکی با جدیت در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 6093902

دیگر خبرها

  • حمله مسلحانه به خودروی پزشکان در خوزستان
  • فوت پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • ۲ مصدوم در حادثه انفجار گاز در اهواز
  • زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد
  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • ۵ مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور آبادان به اهواز
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز