Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@16:31:07 GMT

پیشگیری از کرونا با کاهش ترددها

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۵۶۴۶

پیشگیری از کرونا با کاهش ترددها

 دکتر سیدحسن اینانلو  روز  در حاشیه نشست با خبرنگاران با بیان اینکه نتایج آزمایش از ورود این بیماری به البرز حکایت دارد ، گفت : با  توجه به نزدیکی البرز به  تهران، قم و یا ارتباط با گیلان این انتظار می رفت،  که در البرز نیز مواردی از ابتلا مشاهده شود.

وی بیان داشت : در جلسات شورای امنیت و یا پدافتد غیرعامل استان البرز دوباره  بر تعطیلی دانشگاه ها، مدارس، آموزشگاه ها، هر گونه تجمعات از جمله کنگره ها، سینماها، همایش ها، کنسرت ها و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. تاکید داریم؛  زیرا تجمعات می تواند موجب انتقال ویروس کرونا شود و با لغو تجمعات باید تماس افراد با یکدیگر را محدود کنیم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی البرز  با تاکید بر اینکه  مردم باید در خانه بمانند و خودمراقبتی کنند تا از خطر ابتلا به ویروس کرونا دور بمانند، گفت: رعایت بهداشت فردی در این مورد بسیار مهم است.

اینانلو تاکید کرد: ما تنها موارد مشکوکی را در بیمارستان ها بستری می کنیم‌ که علائمی مانند پایین آمدن غلظت خون، سطح اکسیژن و یا مشکلات ریوی و تنفسی دارند.

علائم کرونا ویروس 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار داشت : تب شدید و سرفه های خشک از علائم مهم  ویروس کرونا است و  مردم در صورت مشاهده علائمی مانند نشانه های  سرماخوردگی در خانه بمانند و مصرف مایعات گرم، استفاده از ماسک و تعویض به موقع آن را داشته باشند.
 
وی تاکید کرد: بیماران مبتلا  به ویروس کرونا د در بخش ایزوله بیمارستان های استان قرنطینه می شوند، رفت و آمد به بخش هایی که آنها هستند ممنوع خواهد شد. گرم شدن هوا به یقین تاثیر زیادی در کاهش ماندگاری ویروس کرونا در فضا دارد. قرار است در جلسه ای به ریاست دانشگاه علوم پزشگی با روسای بیمارستان های البرز و جمعی دیگر از کادر درمانی در خصوص مواردی از جمله اینکه یک مرکز درمانی خاص در استان را برای مبتلایان منظور کنیم یا خیر تصمیم گیری می شود اما تا آن زمان هر بیمارستان استان در بخش ایزوله خود نگهداری از مبتلایان احتمالی را خواهد داشت. 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز عنوان کرد: در بحث نماز استفاده از سجاده و مهر شخصی برای کاهش انتقال ویروس کرونا موثر است.

محلول کوچک با خود داشته باشید 

وی تاکید کرد: موبایل های شخصی، عینک، کیف و هر آنچه مردم‌ با خود حمل می کنند باید چندین مرتبه در روز با الکل ضدعفونی شود، هر کسی در جیب خود یک محلول ضدعفونی کننده همراه داشته باشد.

اینانلو گفت: خطر ابتلا به وبروس در کمین همه به ویژه کادر درمان است که با مبتلایان ارتباط بیشتری دارند و بیان کرد: احتمال شیوع این بیماری از طریق تماس با سطوح و ... زیاد است و خطر ابتلا به ویروس کرونا نیز در قیاس با بیماری آنفلوآنزای«اچ یک » است پس راعایت بهداشت فردی ضروری است.
  

برچسب‌ها ویروس کرونا استان البرز پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا استان البرز ویروس کرونا استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۵۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۵ میلیون تردد بین استانی در فروردین ثبت شد؛ رشد ۱۳ درصدی ترددها

به گزارش خبرگزاری مهر، منصور فخاران رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور با اشاره به وضعیت تردد جاده‌های کشور در فروردین‌ماه امسال طبق عملکرد سامانه‌های هوشمند، گفت: فروردین امسال در مجموع ۷۴ میلیون و ۸۳۹ هزار و ۹۹۶ تردد بین‌استانی وسایل نقلیه به ثبت رسید.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور در ادامه تاکید کرد: مجموع تردد بین استانی وسایل نقلیه در فروردین امسال در مقایسه با مدت مشابه ۱۴۰۲ افزایش ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد؛ همچنین متوسط تردد روزانه بین استانی وسایل نقلیه سبک در فروردین ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه پارسال، ۱۳ درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان‌کرد: این آمار نشان‌دهنده افزایش سفرها در فروردین‌ماه سال جاری در مقایسه با پارسال است، البته با توجه به تقارن فروردین سال گذشته با ماه مبارک رمضان است.

به گفته رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور، بیشترین تردد بین استانی در روز ۲۴ فروردین و هم‌زمان با موج بازگشت تعطیلات عید سعید فطر با تردد ۲ میلیون و ۹۴۸ هزار و ۳ وسیله نقلیه ثبت شده است. همچنین کمترین میزان تردد روزانه وسایل نقلیه با یک میلیون و ۹۲۵ هزار و ۷۴۹ تردد، مربوط به‌روز ۱۹ فروردین بوده است.

این مقام مسؤول تاکید کرد: در فروردین‌ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، به ترتیب استان‌های فارس با ۱۹ درصد، خراسان رضوی با ۱۹ درصد و اردبیل با ۱۸ درصد بیشترین افزایش تردد ورود و خروج خودروها را داشته‌اند و در مقابل کمترین میزان افزایش تردد ورود و خروج مربوط به استان‌های قم با یک درصد، چهارمحال و بختیاری با ۲ درصد و کرمان با سه درصد بوده است.

کد خبر 6099441 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ۷۵ میلیون تردد بین استانی در فروردین ثبت شد؛ رشد ۱۳ درصدی ترددها
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی با تغذیه مناسب
  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • اعلام آماده‌باش دستگاه‌های خدماتی البرز در پی اعلام هشدار هواشناسی
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • برگزاری دوازدهمین کنگره کشوری سوختگی