Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@17:05:55 GMT

ذخایر و فرآورده‌های خونی مازندران رو به کاهش است

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۵۹۸۱

ذخایر و فرآورده‌های خونی مازندران رو به کاهش است

مدیرکل انتقال خون مازندران با اشاره سردتر شدن هوا و کاهش اقبال مردم برای اهدای خون گفت: ذخایر و فرآورده‌های خونی مازندران رو به کاهش است. ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

اسماعیل پوریانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ساری اظهار داشت: به‌دنبال سردتر شدن هوا و پیش‌بینی کاهش ذخایر خون و فرآورده‌های آن در استان از مردم مازندران دعوت می‌شود برای اهدای خون و فرآورده‌های آن درمراکز انتقال خون مازندران حضور یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کاهش مراجعه اهداکنندگان خون به دلیل سرمای  اخیر و رواج بیماری کرونا، افزود: ذخایر خون و فرآورده‌های خون رو به کاهش است. از دارندگان همه گروه‌های خونی به ویژه افرادی که داری گروه خون A+،O+ و گروه‌های منفی خون هستند تقاضا داریم به مراکز انتقال خون استان مراجعه کنند و با اهدای یک واحد خون جان سه بیمار را  از مرگ حتمی نجات بخشند.  

مدیرکل انتقال خون مازندران به بیماری شایع کرونا ویروس در استان اشاره کرد و افزود: جای نگرانی نیست و خطر بیماری کرونا در مقایسه با بیماری‌هایی مثل  مرس و سارس که در سال 2002 و 2012 در کشور چین و عربستان وجود داشته خیلی کمتر است و مردم می‌توانند با رعایت کردن نکات بهداشتی لازم از جمله شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون و یا پاک کننده‌های الکلی‌، استفاده از دستمال کاغذی هنگام سرفه و یا عطسه، استفاده از ماسک‌های فیلتردار و یا یکبار مصرف، دست ندادن در برابر این ویروس از خود محافظت کنند.  

روستای "رمچاه" رکورددار اهدا خون در جزیره قشمگیلان| ترویج فرهنگ اهدا خون ضمانت‌کننده سلامت جامعه استپایگاه ثابت اهدا خون در شهرستان بشرویه احداث شود

وی بیان کرد: انتقال خون مازندران دارای کادر پزشکی مجرب و آموزش دیده بوده که کاملا داوطلبان اهدای خون را  تحت معاینه قرار می دهدو در صورت دارابودن شرایط لازم برای اهدای خون از داوطلبان خونگیری به عمل می آید؛ بنابراین جای هیچگونه نگرانی  نیست.

پوریانی با بیان اینکه همه پایگاه‌های انتقال خون در شهرستان‌های ساری، آمل، بابل، تنکابن، چالوس، رامسر، نور، بهشهر، قائم‌شهر پذیرای داوطلبان  اهدای خون  هستند، گفت: پایگاه گلوگاه فقط چهارشنبه‌ها و جویبار دوشنبه و چهارشنبه‌ها فعال است.

مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: در یازده ماهه امسال 157 هزار و 295 داوطلب به مراکز انتقال خون مازندران مراجعه کردند که از این تعدا 121 هزار و 379 اهداکننده مرفق به اهدای خون شدند  که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کمی رشد را نشان می دهد.

وی تاکید کرد: مازندران به دلیل دارابودن بیش از چهار هزار بیمار خاص اعم از تالاسمی، هموفیلی، سرطانی و دیالیزی و وجود شش مرکز جراحی قلب باز، تصادفات جاده ای یکی از پرمصرف ترین استان در زمینه خون و فرآورده‌های آن در کشور است.

انتهای پیام/ 681/ح

R41358/P/S6,74/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتقال خون مازندران خون و فرآورده اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۵۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۱۲ دستگاه دوربرگردان در محور‌های مواصلاتی مازندران

یاسر ابراهیمی معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: با توجه به نقش دوربرگردان در ارتقای ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات جاده‌ای ۱۲ دستگاه دوربرگردان در محور‌های پر تصادف استان در حال احداث می‌باشد.

او افزود: احداث دوربرگردان در محور‌های (محمود آباد- نور، شماره ۳ کمربندی تنکابن، ساری فرح آباد) آکند (هلال کلا آمل-بابل، تیله نو بهشهر-گلوگاه، کلوده آمل-محمود آباد، دریا پشته رامسر، انارور رویان -نوشهر، هشت تیکه گلوگاه، هریس رامسر، قلعه کش آمل –بابل، حمید آباد ساری-فرح آباد) در حال اجراست که بخش زیادی از این پروژه‌ها رو به اتمام است.

ابراهیمی گفت: تبدیل بریدگی‌ها در جاده‌ها به دوربرگردان‌های استاندارد راهکاری مناسب برای کاهش نقاط پرحادثه در جاده‌های استان است.

او افزود: با استفاده از دوربرگردان تصادفات احتمالی حذف می‌شوند، زیرا وسایل نقلیه در یک جهت و با سرعت کم حرکت می‌کنند.

ابراهیمی با اشاره به شرایط بومی و قرارگیری روستا‌ها و مراکز جمعیتی و کشتزار‌ها در حاشیه راه‌ها، گفت: وجود شهر‌ها و روستا‌های متعدد در امتداد جاده‌های بین شهری عاملی است که، بنا به ضرورت، باعث ایجاد سرعت گیرها، تقاطع‌ها و بریدگی‌های متعددی در طول جاده‌های استان می‌شود که استاندارد نبودن این بریدگی‌ها و تقاطع‌های جاده‌ای درصد ایمنی مسیر را کاهش می‌دهد.

معاون فنی و راه‌های روستایی استان افزود: برای هریک از این دوربرگردان‌ها به طور میانگین ۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات ملی و استانی هزینه می‌شود.

او گفت:فراهم آوردن ایمنی لازم در جاده‌ها نوعی سرمایه گذاری است که برای پیشگیری از وقوع سوانح و حفظ سلامت مردم انجام می‌شود.

ابراهیمی ابراز امیدواری کرد بخشی از این پروژه‌های مهم و ضروری تا اواخر امسال به بهره برداری برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • انتقال ۱۰۰ واحد ضایعاتی مجوزدار به شهرک صنعتی خیرآباد
  • ثبت ۱۲۰۳ بیمار تالاسمی با درجات مختلف در استان اصفهان
  • انتقال ۱۰۰ واحد ضایعاتی دارای مجوز به شهرک صنعتی خیرآباد
  • اهدای بیش از ۲ میلیون واحد خون در سال گذشته
  • اهدای بیش از ۲ میلیون واحد خون در سال ۱۴۰۲
  • نیاز روزانه به ۱۵۰۰ اهداکننده خون در تهران
  • نیاز روزانه به ۱۵۰۰ اهداکننده خون در تهران / ثبت اطلاعات گروه‌های خونی نادر برای مواقع ضروری
  • احداث ۱۲ دستگاه دوربرگردان در محور‌های مواصلاتی مازندران
  • مصرف این چهار مکمل را بعد از ۴۰ سالگی جدی بگیرید
  • اشتباه قند خونی درباره دیابت