Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@14:05:31 GMT

آزمایشگاههای دارای کیت تشخیص کرونا افزایش می یابد

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۶۳۱۰

آزمایشگاههای دارای کیت تشخیص کرونا افزایش می یابد

کیانوش جهانپور روز دوشنبه در پاسخ به پرسش ایرنا افزود: بر اساس نیاز از یک ماه قبل یک آزمایشگاه برای تشخیص کرونا در تهران به عنوان آزمایشگاه مرجع کشور ایجاد شده بود و بعد دو آزمایشگاه دیگر هم در تهران اضافه شد و اکنون سه آزمایشگاه مجهز به کیت تشخیص ویروس کرونای جدید در تهران داریم و به زودی چهار آزمایشگاه هم در شهرستانها به عنوان آزمایشگاه مرجع کووید ۱۹ ایجاد می شود که همگی کیت تشخیصی را در اختیار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگر باز هم نیاز باشد تعداد این آزمایشگاهها افزایش می یابد، کیت آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونای جدید هفته هاست در کشور موجود است و برای دهها مریض استفاده شده است. برای بسیاری از این بیماران نیز جواب منفی بوده است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: در مورد کیفیت این کیت ها هم به رغم شایعات، این کیت متعلق به جایی مثل چین نیست. این کیت تولید یک کشور اروپایی است و از طریق سازمان بهداشت جهانی به ایران تحویل داده شده است. دو هزار کیت تشخیصی دیگر هم جمعه -۳۰ بهمن- توسط نماینده سازمان بهداشت جهانی از انبار این سازمان در دوبی به انستیتو پاستور تحویل شد. باز هم رسما اعلام شده سازمان بهداشت جهانی بر حسب نیاز این کیت را به ایران تحویل می دهد

وی در پاسخ به پرسش ایرنا درباره علت بستن مرز برخی کشورها به روی ایران گفت: به هر حال وقتی که در استان هوبی چین اپیدمی کرونا شکل گرفت ما  هم به عنوان وزارت بهداشت درخواست لغو پروازهای مستقیم را دادیم و عملا ظرف مدت کوتاهی بر خلاف شایعات این اتقاق افتاد.

جهانپور گفت: در چنین شرایطی انتظار داریم کشورهای دیگری که سطح بهداشت و درمان آنها از ایران بسیار نازل تر است به شکل منطقی رفتار کنند برخی از این کشورها حتی سیستم بیماریابی و ثبت و تشخیص بیماران را ندارند و به عدد صفری که جلوی اسم کشورشان در آمار کرونا هست دلخوش نباشند و با اطمینان می گوییم در بسیاری از این کشورها تعداد مبتلایان به ویروس کرونای جدید چهار رقمی و تعداد قربانیانشان دو رقمی است و خودشان نمی دانند، برخی هم که می دانند ممکن است اطلاعات کتمان شود.

آمارها را بدون کتمان اعلام می کنیم

وی افزود: برخی ادعاها هم در این کشورها کاربرد سیاسی دارد و نباید به آنها توجه کرد. بزرگترین هنر نظام سلامت ارائه شفاف بلافلاصله اطلاعات بود که در ایران انجام شد خیلی ها تعجب می کنند که در ایران بر خلاف کشورها اعلام آمارها از فوتی ها شروع شد هر چه که بود صادقانه به مردم اعلام شد و روزانه این اطلاع رسانی ادامه می یابد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت تاکید کرد: آمارهای جعلی برخی افراد ناشناس در توییتر و شبکه های مجازی و ماهواره ای که در خارج از کشور می سازند به هیچ وجه درست نیست. انتظار بیشتری هم از آنها نداریم اما اینکه در داخل کشور یک فرد تقریبا مسئول که باید به مردم شهر خود انگیزه بدهد دست به توئیت بدهد و استرس و هراس ایحاد کند یک مساله لاینحل است.

تعداد مبتلایان بیشتر از موارد شناسایی شده است

جهانپور ادامه داد: البته آمار مبتلایان بیشتر از آماری است که ما داریم و تعداد مبتلایان بیشتر از آن است که ما می شناسیم چرا که بسیاری با علایم خفیف اصلا مراجعه نکرده اند یا اگر مراجعه کرده اند به عنوان آنفلوانزای خفیف عبور کرده اند و حتی شاید تعدادی از آنها بهبود هم پیدا کرده و ما آنها را به عنوان افراد مبتلا نمی شناسیم.

وی گفت: دغدعه ما افرادی است که علایم شدیدتر و نیاز به مراقبت بیشتری دارند و طبعا در بین افرادی که علایم شدید دارند مرگ و میر بیشتر است هر اطلاعاتی که داریم را به مردم اعلام کرده ایم. نه دست به کتمان زده ایم و نه پردازش اطلاعات داشته ایم.

جهانپور درباره اطلاع رسانی به مردم نیز گفت: فعلا سامانه ۱۹۰ برای این کار فعال است اما پاسخگوی مراجعات زیاد مردم نیست به همین علت برای اطلاع رسانی بیشتر به مردم به زودی یک سامانه جدید راه اندازی می شود که تعداد اپراتورهای کافی خواهد داشت تا بتوانند همزمان به تعداد بیشتری از مردم پاسخگو باشند.

برچسب‌ها ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی وزارت بهداشت اطلاع رسانی ویروس کرونا کیت تشخیص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۶۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم وزارت رفاه درباره ادامه طرح کالابرگ / جزئیات برنامه دولت برای تداوم طرح فجرانه

مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ الکترونیک تا هفته آینده خبر داد. 

سیدرضا یحیوی اظهار کرد: برای نحوه اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در مرحله جدید تصمیم‌گیری در سطح دولت صورت خواهد گرفت. در این راستا وزارت رفاه مدل‌هایی طراحی و پیشنهاد می‌دهد که تا هفته آینده در خصوص نحوه اجرای مرحله جدید اطلاع‌رسانی خواهد شد. 

وی افزود: بنا براین است که تا زمان پایان مرحله اجرای فجرانه، در خصوص اجرای مرحله جدید طرح تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی صورت گیرد؛ چراکه با راه‌اندازی شبکه ملی اعتبار طرح حمایتی تداوم دارد و قطع نمی‌شود.

مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: سیاست دولت حمایت مضاعف از جامعه است که این موضوع در دستور کار است و در حال انجام برنامه‌ریزی‌های جدیدی هستیم که یا طرح فجرانه اجرا خواهد شد و یا مدل جدیدی طراحی می‌کنیم که مردم بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.

منبع: ایسنا

tags # کالا برگ الکترونیک سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • اطلاع‌رسانی به‌موقع به کشاورزان و عشایر در خصوص بارندگی‌ها انجام شود
  • دامداران مراقب احشام خود در بارندگی ها باشند
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • تعداد پایگاه‌های امداد دریایی در استان بوشهر باید افزایش یابد
  • برگه‌های آزمایش الکی!
  • سکوت در ماجرای سنگلج جایز نیست!
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: اسرائیل خاورمیانه را دچار بدترین چرخه خشونت کرده است/ تلاش‌ها برای راه حل دو دولتی باید افزایش یابد
  • خبر مهم وزارت رفاه درباره ادامه طرح کالابرگ / جزئیات برنامه دولت برای تداوم طرح فجرانه
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • مردم ۷۰ درصد هزینه‌های آزمایشگاهی را از جیب پرداخت می‌کنند