Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@20:48:19 GMT

مرگ غم انگیز ۲ کارگر هنگام لایروبی اگو در مشهد

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۷۵۳۲

مرگ غم انگیز ۲ کارگر هنگام لایروبی اگو در مشهد

رئیس ایستگاه ۱۰ و ۳ آتش‌نشانی مشهد از مرگ غم‌انگیز دو کارگر شاغل در یک شرکت پیمانکاری، به‌دلیل گاز گرفتگی هنگام لایروبی کانال جمع‌آوری و هدایت فاضلاب(سیستم اگو) در بولوار بعثت این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی وامور فرهنگی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد، سر آتشیار حسن نجمی گفت: امروز دوشنبه پنجم اسفند ماه ۹۸ با اعلام به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی مبنی بر وقوع گرفتار شدن ۲ کارگر شاغل در یک شرکت پیمانکاری طرف قرارداد با شرکت آب و فاضلاب در درون تأسیسات زیرزمینی جمع‌آوری و هدایت شبکه فاضلاب(سیستم اگو) ستاد فرماندهی با توجه به‌حساسیت موضوع، بلافاصله گروه نجات و امداد ایستگاه شماره ۳ را به‌محل حادثه در خیابان ناصر خسرو اعزام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ایستگاه ۱۰ و ۳ آتش‌نشانی مشهد ادامه داد: با حضور نجاتگران در محل مشخص شد ۲ کارگر میانسال ، حین لایروبی کانال جمع آوری فاضلاب (سیستم اگو) به دلیل گازگرفتگی درعمق منهول کانال دچار مسمومیت شدید شده و از هوش رفته بودند که بلافاصله امدادگران آتش‌نشانی با استفاده از تجهیزات ویژه اقدام به تزریق هوا به داخل منهول فاضلاب کرده و همزمان این دو کارگر را با تجهیزات خاص به بیرون از کانال منتقل کردند.

وی افزود: پس از انتقال این افراد به سطح زمین و معاینه این ۲ نفر توسط تکنسین‌های اورژانس حاضر در صحنه، فوت این افراد به‌دلیل مسمومیت شدید تأیید شد و با حضور عوامل انتظامی در محل، بررسی‌ها در خصوص علت اصلی این حادثه آغاز شد.

نجمی خاطرنشان کرد: با توجه به دهانه با قطر کم این نوع کانال‌ها و وجود گازهای سمی داخل منهول و کانال فاضلاب(سیستم اگو) تنفس افراد بدون تجهیزات حفاظت فردی، حتی در مدتی کوتاه بسیار خطرناک بوده و به مرگ منتهی می‌شود و یکی فرضیه‌های احتمالی که منجر به این حادثه غم‌انگیز برای این ۲ کارگر شده، رعایت نکردن اصول ایمنی و ورود بدون تجهیزات حفاظت فردی به داخل این کانال فاضلاب می‌تواند باشد، بنابراین توصیه می‌گردد در هیچ شرایطی افراد فاقد تخصص و تجهیزات لازم حفاظت فردی، داخل این‌گونه کانال‌ها نشوند و در صورت بروز هر گونه حادثه در اسرع وقت با تلفن ۱۲۵ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/ 70051

منبع: فارس

کلیدواژه: مشهد مرگ کارگر آتش نشانی ۲ کارگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۷۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقاط حادثه خیز رودخانه های مازندران شناسایی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد موسوی صبح پنجشنبه در حاشیه بازدید طرح ساماندهی رودخانه بابلک سوادک. ه با بیان این‌که لایروبی رودخانه‌های مازندران بر اساس اولویت و با شناسایی نقاط حادثه‌خیز در حال انجام است، اظهار کرد: انباشت رسوبات سیلاب سال‌های اخیر در بستر جاری و آبرو رودخانه بابلک در محدوده بالادست روستای امامکلا از توابع دهستان لفور شهرستان سوادکوه شمالی، این محدوده از رودخانه را به یکی از نقاط حادثه‌ساز در زمان طغیان رودخانه و جاری شدن سیلاب تبدیل کرده بود که با لایروبی و ساماندهی به موقع از بروز خسارت ناشی از سیل در هفته جاری جلوگیری شد.

وی افزود: در این نقطه حادثه‌خیز چند بار شاهد طغیان رودخانه و خارج شدن سیلاب از مسیر اصلی بودیم که به جاده دسترسی و تأسیسات مجاور رودخانه خسارت می‌زد و بخشی از روستا نیز دچار آبگرفتگی می‌شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: پیش از بارندگی‌های اخیر اجرای عملیات خروج مصالح رودخانه‌ای مازاد، لایروبی و ساماندهی رودخانه در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای قرار گرفت و با استفاده از ظرفیت تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ (تهاتر مصالح) و بخش خصوصی، بخش‌هایی از مسیر رودخانه ساماندهی و امکان عبور جریان سیلاب ایجاد شد.

به گفته موسوی با انجام این اقدامات جریان سیلاب روزهای ۳ و ۴ اردیبهشت بدون انحراف در بستر رودخانه جاری شد و خسارتی به جاده دسترسی روستایی و اماکن گردشگری حاشیه رودخانه وارد نکرد.

وی تصریح کرد: در صورت همکاری بیشتر منابع طبیعی برای قطع و جمع‌آوری درختان موجود در بستر جریانی رودخانه، عملیات لایروبی با سرعت بیشتری انجام می‌شود و با افزایش عرض آبگذری رودخانه، بستر بابلک سیلاب‌های بزرگ‌تری را هم عبور خواهد داد که در نهایت باعث کاهش خسارات احتمالی در سیلاب‌های آینده خواهد شد.

کد خبر 6088314

دیگر خبرها

  • مرگ دو کارمند سازمان آب و برق در حادثه سقوط مینی‌بوس به دره
  • خواص شگفت انگیز خرما برای درمان بیماری‌ها و سلامتی بدن (فیلم)
  • فرونشست عمیق زمین در تقاطع کلاهدوز و قاضی طباطبایی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
  • لزوم لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا
  • ضرورت لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا
  • نقاط حادثه خیز رودخانه های مازندران شناسایی می شود
  • مشکلات کانال‌های آبیاری و زهکشی نخیلات آبپخش پیگیری می شود
  • آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد
  • آتش سوزی انبار لوازم خودرو در بلوار توس اطفا شد
  • ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد