Web Analytics Made Easy - Statcounter

سونا نانوتک (Sona Nanotech) یک شرکت کانادایی فعال در حوزه داروسازی است. این شرکت اعلام کرد که در حال انجام آزمایش روی فناوری تشخیص سریع ویروس کرونا است.

ویروس کرونا اولین بار اواخر دسامبر سال ۲۰۲۰ در شهر ووهان، استان هوبی چین گزارش شد. از آن زمان تاکنون بیش از ۴۰ هزار مورد ابتلا به این بیماری گزارش شده که نرخ مرگ و میر ناشی از این بیماری در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شرکت سونا نانوتک اقدام به توسعه فناوری برای شناسایی سریع این بیماری کرده است. آنچه که این شرکت توسعه داده براساس فناوری جریان جانبی است. پس از کامل شدن، این فناوری می‌تواند در مدت ۵ تا ۱۵ دقیقه بیماری کرونا را تشخیص دهد. پیش‌بینی می‌شود که هزینه این تست کمتر از ۵۰ دلار باشد. در حال حاضر، هیچ آزمایشی جریان جانبی برای تشخیص ویروس کرونا وجود ندارد.

سونا نانوتک دارای فناوری نانومیله است که از آن در یک پلتفورم تست جریان جانبی یک بار مصرف استفاده می‌کنند. این فناوری شبیه به تست‌های بارداری بوده که حتی افراد آموزش ندیده نیز می‌توانند از آن بدون تجهیزات آزمایشگاهی خاصی استفاده کنند. این تست می‌تواند برای غربالگری استفاده شود.

در حال حاضر، برای تشخیص ویروس کرونا باید از فناوری مبتنی بر PCR استفاده کرد که هزینه‌ای در حدود ۲۰۰ دلار برای هر تست دارد که معمولا بین ۲ تا ۴ ساعت تشخیص آن زمان نیاز دارد. برای انجام این تست، به تجهیزات آزمایشگاهی ویژه و تکنسین ماهر نیاز است.

در مقایسه با روش PCR، این فناوری جدید شرکت سونا نانوتک با هزینه کمتر و در مدت ۵ تا ۱۵ دقیقه نتیجه را مشخص می‌کند.

دارن رولز، مدیرعامل شرکت سونا نانوتک می‌گوید: آزمایش‌های غربالگری ابزار مهمی برای کنترل شیوع بیماری‌ها در مقیاس‌های بزرگ هستند که هزینه زیادی را به دولت‌ها تحمیل می‌کنند. با استفاده از این فناوری می‌توان به سرعت افراد مبتلا را تشخیص داد و در نتیجه تیم پزشکی می‌توانند منابع خود را روی این دسته از بیماران متمرکز کنند.

سونا نانوتک در حال گفتگو با چند شرکت و سازمان است تا بتواند این فناوری را توسعه داده و انتظار می‌رود طی روز‌های آتی درباره دستاورد‌های این آزمایش‌های گزارش‌هایی منتشر شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر علم و فناوری کانادا کرونا ویروس کرونا تشخیص کرونا فناوری نانو شرکت داروسازی ویروس کرونا سونا نانوتک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۷۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بیش از ۲۰۰ شرکت تولیدکننده و دانش بنیان در کنگره ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی

به گزارش انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران، شهروز همتی دبیر علمی پانزدهمین کنگره بین المللی و بیست و یکمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران در حاشیه برگزاری این کنگره اظهار کرد: کنگره امسال از تاریخ ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت ماه در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود که در این کنگره، ۲۵ محور علمی وجود دارد و ۴۵کارگاه آموزشی برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این کنگره و در بخش نمایشگاهی، بیش از ۲۰۰ شرکت تولید کننده و دانش بنیان حضور دارند .

همتی بیان کرد: هرسال کنگره یک رویکرد اصلی دارد ودر سنوات گذشته رویکرد اصلی کنگره کرونا  هوش مصنوعی بوده است، اما امسال نقش ومحوری کنگره، نقش آزمایشگاه‌ها در نظام سلامت است.

وی ادامه داد: مطالب علمی در کارگاه‌ها براساس نیازسنجی‌ها ارائه می‌شود و پیش بینی می‌شود ۸ هزار نفر از کنگره امسال بازدید کنند و ۳۵۰۰ نفر تاکنون در بخش علمی ثبت نام کرده اند که نسبت به سال گذشته افزایش مخاطب شاهد هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • تولید نخ‌های آنتی باکتریال با استفاده از نانو ذرات روی در یزد
  • انسان‌ها سوگیری یادگیری ماشینی را بیشتر از سوگیری خود تشخیص می‌دهند
  • حضور صد‌ها شرکت تولیدی و دانش بنیان در همایش ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • آزمایشگاه ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • تولید کیت‌های استخراج DNA و RNA با قیمتی بسیار پایین‌تر از نمونه خارجی
  • حضور بیش از ۲۰۰ شرکت تولیدکننده و دانش بنیان در کنگره ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • آزمایشگاه های بالینی پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • دستگاه غربالگری سرطان سینه با قیمت کمتر ساخته شد
  • راهکارهایی برای کمتر گرسنه شدن