Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور کبگانیان، دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور درخصوص جلسه یکصد و بیست و هشتم شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامعه علمی کشور گفت: در رابطه با مسائل مرتبط با سند روابط علمی بین الملل کشور در همکاری‌های علمی وجود دارد. در ابتدا پیش از دستور، بر عدم بزرگنمایی اشاعه ویروس کرونا تاکید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می‌رسد از جنبه فرهنگی این موضوع بیش از حد بزرگ شده است و البته بدیهی است که نکات بهداشتی باید رعایت شود، اما بر این نکته تاکید شد که دستگاه‌های فرهنگی، آموزش و پرورش و به ویژه دانشگاه‌ها از بزرگنمایی موضوع پرهیز کنند.

او با اشاره به دستور اول مبنی بر توصیه جذب دانشجویان خارجی مراکز آموزش عالی، بیان کرد: دانشگاه‌های کشور از طریق وزراتین علوم و بهداشت مسئله‌ای را مطرح کردند که نارضایتی‌های بسیاری به بار آورد از جمله اینکه دانشجویان خارجی برای هر خروج از کشور باید مجوز بگیرند که موضوع بر جذب دانشجوی خارجی تاثیر گذاشته بود مسئله‌ای که به ویژه در این روز‌هایی که کشور درگیر موضوع ویروس کروناست بیشتر نمود پیدا کرده است که خوشبختانه مصوبه‌ای در این زمینه به دست آمد.

کبگانیان ادامه داد: از آنجا که این قانون سال‌ها قبل از انقلاب اسلامی وجود داشته و توسط نیروی انتظامی اجرا می‌شد، لازم بود اصلاح شود. مطالبی که در این جلسه به تصویب رسید این بود که به جای تردد یکبار به چند بار تغییر یافت تا دانشجو بتواند در طول سال‌های تحصیل ویزای مخصوص تردد چندباره را تهیه کند.

او افزود: قانون دیگر این بود که این دانشجویان خارجی در صورت بازگشت به کشور خود، اجازه نداشتند بیش از سه ماه از ایران دور باشند که موجب نارضایتی‌ها و طرح شکایت فراوان شده بود که این مدت به ۶ ماه افزایش یافت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشجویان خارجی دانشجویان خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۸۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۵۰ عضو هیات علمی در دانشگاه شاهد / برخورد با استادی که شکایت دانشجویی داشت

رئیس دانشگاه شاهد گفت: حدود ۵۰ عضو هیات علمی در دانشگاه شاهد در سال تحصیلی جاری جذب شدند.

چلداوی، رئیس دانشگاه شاهد در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به جذب اساتید جدید در این دانشگاه گفت: امسال حدود ۵۰ عضو هیات علمی جدید در دانشگاه شاهد جذب شده و این تعداد برای سال تحصیلی آینده افزایش خواهد یافت.

وی در خصوص نحوه جذب اساتید در این دانشگاه گفت: جذب اساتید در دانشگاه شاهد بر اساس آیین نامه جذب انجام می‌شود و مراحل جذب بر اساس قانون صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا گزارش یا شکایتی از اساتید از سوی دانشجویان صورت گرفته و چه برخوردی در این خصوص انجام شده گفت: از بین ۳۴۴ استادی که در دانشگاه شاهد تدریس می‌کنند، تنها شکایت از یک استاد از سوی دانشجویان داشتیم که این استاد را خودم شخصا خواستم و صبحت کردم که شروع آن هم یکی از دانشجویان بود که این استاد علیه حجاب در کلاس صحبت کرده بود که به این استاد خاطی گفته شد و تذکر لازم دادیم که تاکنون تکرار نشده است.

چلداوی اضافه کرد: شکایت از اساتید در دانشگاه شاهد بسیار معدود است و اگر موردی هم اتفاق بیفتد برخورد لازم صورت می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • دانشجویان خارجی حاضر در تظاهرات از آمریکا اخراج می شوند!
  • ارتقای کیفیت آموزش و پیشرفت علمی با جذب دانشجویان بین الملل
  • تحرک بین المللی دانشجویان انتقال فناوری به جهان را تسهیل می‌بخشد
  • حضور ۶۰ ناشر خارجی با ۵۰ هزار عنوان در نمایشگاه کتاب/ بن دانشجویان ۷۰۰ هزار تومان شد
  • سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد؛ تمدید زمان ارسال کد استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی
  • جذب ۵۰ عضو هیات علمی در دانشگاه شاهد / برخورد با استادی که شکایت دانشجویی داشت
  • گرفتن ویزای دانشجویی اروپا چگونه است؟
  • مدت زمان اخذ ویزای توریستی دبی چقدر است؟
  • ارائه خدمات به بیش از ۱۶۰۰ سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین