Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@22:33:50 GMT

کاهش۳۰۰ تومانی قیمت مرغ در بازار

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۸۰۹۰

کاهش۳۰۰ تومانی قیمت مرغ در بازار

باشگاه خبرنگاران: عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی، با اشاره به اینکه قیمت مرغ نسبت به ابتدای هفته نوسانات منفی داشته است، اظهار کرد: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۷۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان است.

به گفته وی، قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده نسبت به ابتدای هفته ۲۰۰ تومان و مرغ گرم ۳۰۰ تومان کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت ازدیاد عرضه را دلیل اصلی افت قیمت جوجه یکروزه در بازار اعلام کرد و گفت: با توجه به آنکه جوجه ریزی دی در هفته اول اسفند به بازار عرضه می‌شود، از این رو به دلیل رشد ۲۰ درصدی جوجه ریزی نسبت به سال قبل و نبود تقاضا، قیمت مرغ با روند نزولی در بازار روبرو شده است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه جوجه ریزی واحد‌های مرغداری نسبت به سال قبل ۲۰ درصد رشد داشته است، بیان کرد: طی سال‌های گذشته از ابتدای اسفند با کشش بازار مواجه بودیم که متاسفانه این موضوع تاکنون رخ نداده است که این امر در کنار کاهش نسبی تقاضا در اواسط هفته منجر به افت قیمت مرغ شده است.

وی قیمت مرغ در بازار را پیش بینی کرد و افزود: با توجه به شرایط فعلی عرضه و تقاضا پیش بینی می‌شود که روند فعلی قیمت مرغ تا روز چهارشنبه در بازار ادامه یابد و مجدد در اواخر هفته به نرخ ۱۳ هزار تومان می‌رسد.

به گفته حجت، با توجه به حجم تولید و رشد جوجه ریزی نسبت به سال‌های قبل پیش بینی می‌شود که حداکثر قیمت مرغ ۱۴ هزار تومان باشد.

این مقام مسئول درباره اینکه همانند سال قبل احتمال افزایش قیمت مرغ به مرز ۲۰ هزار تومان وجود دارد، بیان کرد: با وجود ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در دی و ۱۴۰ میلیون قطعه در بهمن، دیگر همانند سال گذشته افزایش قیمت نخواهیم داشت و در صورت ازدیاد تقاضا حداکثر قیمت ۱۵ هزار تومان خواهد بود.

حجت قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۹ هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار تومان و مرغ آماده به طبخ ۱۴ هزار تومان اعلام کرد.
التهاب قیمت ذرت در بازار

این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت بازار نهاده‌های دامی گفت: در حال حاضر وضعیت کنجاله سویا مناسب است و در خصوص ذرت با مشکل مواجه هستیم.

به گفته حجت، با توجه به پیک‌مصرف دان در ایام‌پایانی سال، عدم‌ارسال بار برای تولیدکننده موجب شده تا مرغدار چاره‌ای جز تامین نهاده با نرخ‌های بالا از بازار آزاد نداشته باشد.

وی ادامه داد: اگر پشتیبانی امور دام اقدام به توزیع نهاده دامی به مرغداران و مدیریت بازار کند، در شرایطی که بازار به علت تاخیر در حمل و نقل با کمبود روبروست، مرغداران مجبور به تامین نهاده از بازار آزاد نیستند.

حجت قیمت هر کیلو ذرت برای مرغدار را یک هزار و ۷۰۰ تومان و کنجاله سویا ۲ هزار و ۵۵۰ تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که در بازار آزاد هر کیلو ذرت با نرخ یک هزار و ۹۰۰ تومان عرضه می‌شود.
نیازی به عرضه مرغ منجمد نداریم

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه نیازی به عرضه مرغ منجمد در بازار نداریم، اظهار کرد: اگر پشتیبانی امور دام بخواهد مرغ‌های ذخیره شده در سردخانه‌ها را در بازار شب عید تزریق کند، این امر با توجه به حجم تولید تیر خلاصی برای صنعت مرغداری کشور محسوب می‌شود چرا که مرغ گرم به میزان کافی وجود دارد و قیمت‌های فعلی این موضوع را نشان می‌دهد.

وی در پایان تصریح کرد: اگر قیمت مرغ در ایام‌پایانی سال و بازار شب عید به بالای ۱۶ هزار تومان‌برسد، شرکت پشتیبانی امور دام به منظور حمایت از تولیدکننده باید اقدام به عرضه مرغ منجمد در بازار کند، در غیر این صورت بر زیان تولیدکننده افزوده می‌شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: قیمت مرغ مرغ منجمد بازار هزار تومان جوجه ریزی قیمت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۸۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش عجیب نرخ اجاره در شهر‌های جدید

درحالی حدود یک‌ماه به آغاز فصل جابجایی در بازار اجاره مسکن باقی‌مانده که این بازار در برخی شهر‌های جدید کشور در وضعیت نابسامانی به سر می‌برد و نرخ‌ها به‌شدت افزایش یافته است.

به گزارش خبرآنلاین، آخرین گزارش بانک مرکزی از بازار مسکن (مربوط به اسفند ۱۴۰۲) نشان می‌دهد اجاره‌بها مسکن در شهر تهران و کل مناطق شهری نسبت به اسفندماه سال ۱۴۰۱ به ترتیب ۴۴.۵ و ۵۱.۶ درصد افزایش یافته است. این میزان افزایش در حالی صورت گرفته که به‌طور معمول آخرین ماه سال جابجایی‌ها در بازار اجاره مسکن به حداقل می‌رسد.

در این بین با وجود آن‌که حدود یک‌ماه به آغاز فصل جابجایی‌ها در این بازار فرصت مانده که در برخی شهر‌های جدید افزایش عجیب نرخ اجاره‌بها شروع شده است. در شهر جدید پرند که سال گذشته مترو آن پس از سال‌ها وعده و وعید افتتاح شد، برخی مالکان واحد‌های خود را با قیمت‌های چندین برابری نسبت به سال گذشته آگهی کرده‌اند.

یکی از مستاجران که حدود دو هفته‌ای است در فاز ۶ شهر جدید پرند به دنبال آپارتمانی برای اجاره است به تسنیم می‌گوید: هفته آخر فروردین امسال یک واحد ۸۷ متری در فاز ۶ پرند با پول پیش ۵۰ میلیون و اجاره ماهانه ۶ میلیون تومانی (رهن کامل ۲۵۰ میلیون تومان) عرضه می‌شد.

وی ادامه داد: این در حالی است که طی دو هفته اخیر رهن و اجاره آپارتمانی با همین ویژگی به‌طور مداوم در حال افزایش است. بر این اساس یک واحد مسکونی با همین مشخصات با ودیعه ۲۰۰ میلیون تومانی و اجارخ ماهانه ۲ میلیون تومانی (رهن کامل ۲۸۰ میلیون تومان) فایل شده است.

به گفته وی، در پروژه کیسون که واحد‌های آن همچنان در حال تحویل است، واحد‌های مسکن مهر با ودیعه حدود ۷۰ میلیون تومانی و اجاره ماهانه ۷ میلیون تومانی عرضه می‌شود. به عبارت دیگر با رهن کامل ۳۰۳ میلیون تومانی!

وی بیان کرد: در فاز پنج ۵ یعنی جایی که پروژه‌های کم کیفیت‌تر و بدون امکانات است یک واحد ۸۵ متری با ودیعه ۵۰ تومانی و اجاره ۵ میلیون تومانی عرضه شده است.

بررسی آگهی‌ها اجاره در شهر جدید پرند نشان می‌دهد مالک یک واحد مسکونی ۱۰۵ متری در فاز یک آنرا با رهن ۶۵۰ میلیون تومانی عرضه کرده است. همچنن رهن یک واحد ۸۰ متری ۲۸۰ میلیون تومان، آپارتمان ۸۰ فاز ۵ با رهن ۷۰ میلیونی و اجاره ۳.۵ میلیون تومانی، واحد ۸۰ متری فاز یک با رهن ۳۵۰ میلیون تومانی و آپارتمان ۸۳ متری با رهن ۲۰۰ و اجاره ۴ میلیون تومانی فایل شده است.

دیگر خبرها

  • تغییر شدید قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت سمند، دنا، رانا، کوییک و شاهین + جدول
  • سرک دلار به کانال ۶۰
  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک، دنا و تارا + جدول
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ ریزش شدید قیمت‌ها در بازار
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ مثقال در کانال ۱۴ میلیونی بسته شد
  • پیش بینی قیمت دلار ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / خواب کاهش دلار تعبیر می‌شود؟
  • بازار طلا از خواب خوش صعود، می‌پرد؟
  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهر‌های جدید
  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهرهای جدید
  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهرهای جدید/ رقم‌های اجاره در پرند چه تغییری کرد؟