Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه خبری روزنامه جمهوریت چاپ بیروت دوشنبه شب با اعلام این خبر نوشت: هیات صندوق در پایان سفر دو روزه ی خود به لبنان و دیدار با مقام های این کشور، پیشنهاد طرح و برنامه با توجه به مشکلات و  موضوع های زیر را مطرح کرد:

-- افزایش کسری در بودجه دولت و روش یافتن راه ‌حل برای این مساله.

-- کاهش بدهی عمومی و سود بدهی ها و روش کنترل آن.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

-- کسری در میزان پرداخت ها (حساب‌های خارجی) و روش کنترل آن.

-- وضعیت بخش بانکی پس از بحران اخیر و گزینه‌های برخورد با این مسأله.  

جمهوریت نوشت: دولت لبنان طرح و برنامه ی مالی خود را ظرف یک ‌هفته تا ۱۰ روز آینده تهیه و به صندوق بین‌المللی پول ارایه خواهد کرد تا نظر این سازمان بین‌المللی ‌را در مورد این طرح بداند.

روزنامه الاخبار» چاپ بیروت در این خصوص نوشت: جنبش های شیعی حزب‌الله و امل تصمیم گرفته اند که زیر بار توصیه‌های «از پیش تهیه شده»  صندوق بین‌المللی پول نروند اما با شنیدن  مشورت های این صندوق مخالفت نیستند.

این روزنامه افزود: موضع این ۲ جنبش در این موضوع، فقط به‌ دلایل سیاسی نیست، بلکه آنها می‌دانند  که طرح‌ها و راه‌حل های صندوق بین‌المللی پول، روشن و مشخص است. این صندوق قبل از این که به حل ریشه ای بحران توجه کند، درخواست خواهد کرد مالیات جدیدی تصویب شود، حقوق کارمندان دولت کاهش یابد و نظام حقوق بازنشستگی و بیمه دولتی کم شود.

الاخبار نوشت: تمام این پیشنهادها و درخواست ها، طبقه فقیر جامعه لبنان را فقیرتر خواهد کرد، بدون این که اصل بحران که نظام (سیستم) بانکی است را حل کند.

«به ‌نظر این ۲ جنبش راه ‌حل‌های صندوق بین‌المللی پول، لبنان را به قبول برخی گزینه‌های سیاسی وادار خواهد کرد که این کشور همیشه در مقابل چنین گزینه‌هایی مقاومت کرده است».      

الاخبار افزود: علاوه بر جلسات هماهنگی میان نمایندگان حزب‌الله و جنبش امل برای بررسی وضعیت مالی لبنان، تشکیل کمیته سه‌ جانبه با حضور نمایندگانی از این ۲ جنبش و نیز جریان آزاد ملی تشکیل خواهد شد تا اقدام های لازم برای حل بحران سوخت و قطعی برق را بررسی کند و موضع یکسانی از طرف این سه جریان اعلام شود.  

«نبیه بری» رییس مجلس لبنان در جلسه دیشب خود با هیات صندوق بین‌المللی پول به ریاست «مارتین سریزولا»  گفت:  لبنان به انجام دادن اصلاحات ریشه‌ای مورد نیاز پایبند است تا ضامن موفقیت تلاش‌ها برای نجات لبنان و باز گشت اعتماد جامعه جهانی به آن شود.

هیات یاد شده دوشنبه شب پس از آخرین جلسه با کمیته دارایی و بودجه مجلس و بررسی مسائل مالی و اصلاحات در بودجه، بیروت را ترک کرد.

برچسب‌ها حزب الله لبنان صندوق بین‌المللی پول نبیه بری دولت لبنان پروندهٔ خبری اعتراض‌های مردمی در لبنان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حزب الله لبنان صندوق بین المللی پول نبیه بری دولت لبنان حزب الله لبنان صندوق بین المللی پول نبیه بری دولت لبنان صندوق بین المللی پول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۸۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور‌های آمریکای جنوبی خواستار بازداشت سران رژیم صهیونیستی شدند

سران کشور‌ها و دولت‌های عضو ائتلاف بولیواری برای خلق‌های قاره آمریکا موسوم به آلبا خواستار راه حلی جامع و عادلانه برای مسئله فلسطین شدند.

براساس گزارش المیادین، در جریان بیست و سومین اجلاس سران اتحاد آلبا و برنامه همکاری فنی در کاخ میرافلورس در کاراکاس پایتخت ونزوئلا، این بلوک منطقه‌ای بیانیه مشترکی در چارچوب روز جهانی چندجانبه گرایی و دیپلماسی صلح صادر کرد.

 این بیانیه خواستار راه‌حلی جامع، عادلانه و پایدار برای مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی از طریق گفتگو بر اساس تشکیل دو کشور شد. آلبا خواستار این شد که به فلسطین اجازه داده شود تا از حق تعیین سرنوشت خود به عنوان یک کشور مستقل با قدس شرقی به عنوان پایتخت آن، در مرز‌های قبل از ۱۹۶۷، و تضمین حق بازگشت پناهندگان، استفاده کند. 

در این بیانیه از جامعه بین‌المللی خواسته شده است که برای آتش‌بس فوری در نوار غزه و توقف اقدامات نسل‌کشی، جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت علیه فلسطینی‌ها که نقض اصول منشور ملل متحد، قوانین بین‌المللی و بشردوستانه است، اقدام کند. 

اعضای این اتحادیه حمایت خود را از عضویت فوری فلسطین در سازمان ملل متحد، به عنوان اقدامی عادلانه و ضروری که به حمایت از حقوق مشروع مردم فلسطین کمک می‌کند، ابراز کردند.

شرکت کنندگان همچنین خواستار پاسخگویی و دستگیری اعضای رژیم صهیونیستی و حامیان آن شدند، زیرا آنها مسئول جنایات ارتکابی علیه فلسطینی‌ها مطابق با قوانین بین المللی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست « آشتی ملی » موافقت کرد
  • حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی» موافقت کرد
  • پاسخ موشکی حزب‌الله به حمله صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان لبنانی
  • کشور‌های آمریکای جنوبی خواستار بازداشت سران رژیم صهیونیستی شدند
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان
  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد
  • ایران خواستار اشتراک دانش، فناوری و حمایت مالی کشور‌ها در بهبود حوزه‌های آبخیزداری مناطق خشک و نیمه‌خشک
  • لیبرمن خواستار کناره گیری نتانیاهو از نخست وزیری رژیم صهیونیستی شد
  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد
  • سازمان ملل خواستار تحقیق بین المللی درباره گور‌های جمعی شد