Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در پایان جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات کشور در جمع خبرنگاران گفت: امروز موضوع بحث این جلسه کرونا و آثار اقتصادی آن بود.

به گزارش خبرآنلاین وی ادامه داد: به هر حال وظیفه دولت و دستگاه‌های اجرایی این است که در هر شرایطی اطمینان پیدا کنیم از تامین، تولید، توزیع و قیمتهای کالاها و هیچ امری نباید موجب به هم زدن شدن این امور شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر کشور خاطرنشان کرد: دستگاه اجرایی در این جلسه حاضر بودند و واحدهای تولیدی و توزیعی اطمینان دادند که در روند خدمات رسانی و قیمت ها مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

وی افزود: هر جا احساس شود که به توزیع  جدید و یا تامین جدید نیاز باشد آمادگی لازم در همه هست خواهش من از همه مردم این است که این مسئله یک مسئله عمومی شده است، بنابراین بدون حضور مردم و تلاش ها و همدلی با مسئولان کنترلش مشکل خواهد بود. 

رحمانی فضلی تصریح کرد: همه مسئولین در حوزه‌های مختلف به ویژه وزارت بهداشت به عنوان متولی اصلی این موضوع دستورالعمل‌های لازم صادر کردندو  اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: در دولت این مسئله وقتی مطرح شد که رییس جمهور همه دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها را مسئول کرد که در خدمت وزارت بهداشت باشند و همه خدمات پشتیبانی و اقدامات لازم را حتماً به صورت مستمر در اختیار وزارت بهداشت قرار دهند. 

وزیر کشور گفت: با توجه به اینکه شبکه و رسانه‌ای خارج از کشور مثل هر موضوع دیگری این موضوع را نیز دستاویز قرار دادند، تا در داخل نا کارآمدی و اختلاف و سردرگمی را به نمایش بگذارند و با ایجاد و تولید برخی از برنامه‌هایی که واقعاً اغلب آنها کذب است مانند همین مکاتبات و نامه‌های که این چند روز در رسانه‌ها منتشر شد که واقعاً حداقل دو مورد مربوط به وزارت کشور و چند مورد مربوط به وزارت بهداشت بود که کذب محض است. 

وی ادامه داد: رسانه های خارج از ایران از شیوه های دروغ پراکنی برجسته سازی و خبرهای تحریف شده استفاده می‌کنند. ما باید در داخل با انسجام،  وحدت همکاری و همیاری هم بتوانیم بر این موضوع غلبه کنیم. وضعیت تعطیلی 

وزیر کشور گفت: گزارشی که امروز وزارت بهداشت داد روند را وقتی ترسیم کردند از نظر وزارت بهداشت با آمار و ارقامی که دارند روند را کنترل شده و مدیریت شده می‌دانند، که امیدواریم این موضوع از حوزه کنترل مدیریت شده به حوزه  کاهشی و نهایتا توقف این امر باشد. 

وزیر کشور خاطر نشان کرد: امروز در خدمت وزارت بهداشت بودیم و بخاطر این تشکیل دادیم که همه دستگاه بتوانند کمک لازم را انجام دهند. 

وی در پاسخ به این سوال که تصمیم وزارت بهداشت در مورد روند تعطیلی ها چیست؟ اظهار داشت: موضوع تعطیلی ها مطرح شد مقرر شد وزارت بهداشت دستور العمل هایی برای تمام استانداری ها و مراکز دستگاه های اجرایی مثل آموزش و پرورش تنظیم و ارسال کند و متناسب با آن عمل شود. چون هر استان مستقلا تصمیم می گرفت این موضوع شاید موجب عدم وحدت رویه در امور می شد قرار شد متولی وزارت بهداشت باشد و رئیس جمهور هم ساختاری را برای این مسأله تشکیل دادند و در آن ساختار کار گروه هایی در نظر گرفتند که اولین جلسه را هم خود رئیس جمهور خواهد گذاشت و در آنجا ابلاغ رسمی به همه دستگاه ها انجام می شود. 

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: عبدالرضا رحمانی فضلی تعطیلی مدارس تعطیلی مدارس کشور صراط وزارت بهداشت وزیر کشور دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۸۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟

نگاهی به بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور که به تازگی به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است، نشان می دهد که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ۱۳.۸۹ درصد، دومین دستگاهی است که بیشترین سهم را از مصارف عمومی دستگاههای اجرایی به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بودجه دستگاه‌های اجرایی کشور حدود سه چهارم از کل بودجه سالانه دولت را به خود اختصاص می‌دهد که بر اساس برآورد‌ها این بخش از لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در مقایسه با قانون بودجه سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۲۹ درصد رشد داشته و به ۲۱۸۳ هزار میلیارد تومان رسیده است.

بودجه دستگاه‌های اجرایی شامل ۷۷ درصد از کل بودجه عمومی کشور است که مجموع بودجه دستگاه‌های اجرایی مختلف در قوای سه گانه و سایر دستگاه‌ها را در بر می‌گیرد به طوری که ۷۸.۸ درصد متعلق به قوه مجریه ۱۷ درصد مربوط به سایر دستگاهها، ۳.۹ درصد قوه قضاییه و ۰.۳ درصد سهم قوه مقننه است.

در این میان نگاهی به سهم قوه مقننه از بودجه دستگاه‌های اجرایی بیانگر آن است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و وزارت آموزش و پرورش به ترتیب بیشترین سهم را از بودجه دستگاه‌های اجرایی دارند و در مجموع بیش از ۴۲ درصد از بودجه دستگاهی را تشکیل می‌دهند.

سهم ۴۸ درصدی وزارت بهداشت از کل اعتبارات اختصاصی

نگاهی به اعتبارات اختصاصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کل اعتبارات اختصاصی دستگاه‌ها نشان می‌دهد که این وزارتخانه سهم ۴۸ درصدی از کل اعتبارات یاد شده را دارد.

در کنار آن باید توجه داشت که وزارتخانه با ۲۶۵ هزار میلیارد تومان اعتبار، پس از وزارت کار بیشترین سهم را از مصارف عمومی دستگاه‌های اجرایی دارد که ۱۳.۸۹ درصد از کل مصارف دولت را در بر می‌گیرد.

در بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور، دولت برای وزارت بهداشت بودجه ۳۹۵ هزار و ۳۵۱ میلیارد تومانی در نظر گرفته است که رشد ۲۷ درصدی نسبت به بودجه امسال دارد؛ از این رقم ۲۴۴ هزار و ۹۴ میلیارد تومان سهم اعتبارات هزینه‌ای و ۲۰ هزار و ۹۵۶ هزار میلیارد تومان سهم اعتبارات سرمایه‌ای است که به ترتیب ۱۷ درصد و ۲۰۷ درصد رشد دارد.

نکته قابل تامل اینکه در لایحه بودجه ۱۳۰ هزار و ۳۰۱ میلیارد تومان درآمد اختصاصی برای این وزارتخانه دیده شده است که نسبت به بودجه سال گذشته ۳۷ درصد رشد را تجربه خواهد کرد.

به نظر می‌رسد افزایش بودجه اعتبارات سرمایه‌ای وزارت بهداشت همسو با برنامه دولت سیزدهم است که قصد دارد در سال پایانی دولت، طرح‌های نیمه تمام حوزه بهداشت و درمان را تکمیل و وارد مدار خدمت رسانی کند چنانچه در دو سال و نیم گذشته توانسته است در مجموع ۱۶ هزار تخت بیمارستانی به ظرفیت کشور اضافه نماید.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در ۲ سال گذشته ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور به بهره‌برداری رسیده است، از افتتاح ۹ هزار تخت دیگر در سالجاری خبر داده است.

یکی از نکات مهم در جداول بودجه دستگاه‌های اجرایی، رشد جهشی بودجه برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی است که ذیل وزارت بهداشت تعریف می‌شوند. طبق لایحه دولت، اعتبارات سرمایه‌ای ۴۴ دانشگاه علوم پزشکی در کشور رشد بیش از ۱۰۰ درصد را در سال جاری تجربه خواهند کرد که از جمله می‌توان به دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی، ایران، تهران، مرکزی، همدان، تربت حیدریه، نیشابور، آذربایجان شرقی، مراغه، بوشهر، لرستان، اهواز، دزفول، گیلان، کرمان، گلستان، هرمزگان اشاره کرد.

علاوه بر این، اعتبارات سرمایه‌ای صندوق رفاه دانشجویان ۱۸۸۳ درصد، سازمان غذا و دارو ۳۳۷ درصد، سازمان انتقال خون ایران ۲۸۶ درصد و انستیتوپاستور ۲۳۰ درصد امسال رشد خواهد داشت که علت افزایش جهشی اعتبارات عمرانی صندوق رفاه، به برنامه وزارت بهداشت به ساخت خوابگاه‌های متاهلی برای دانشجویان باز می‌گردد.

دیگر خبرها

  • کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند
  • فهرست دانشگاه‌های خارج از کشور مورد تایید وزارت بهداشت اعلام شد
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ وضعیت افسردگی در کشور
  • جراحی عجیب پیوند عضو برای اولین بار در کشور
  • معاون رییسی: دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است
  • دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است یا شنبه ها؟ | پاسخ معاون رئیسی
  • وضعیت تعطیلی مدارس فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ (بارش باران) / این شهرها تعطیل شدند
  • قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است/ توزیع در ۸ استان