Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@13:08:52 GMT

قیمت گوشت گوسفندی از مرز 100هزار تومان گذشت

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۸۷۶۰

قیمت گوشت گوسفندی از مرز 100هزار تومان گذشت

همشهری نوشت: رشد تولید داخل و واردات انواع گوشت گوسفندی و گوساله در حالی است که نرخ خرده‌فروشی این محصول در بازار مصرف در حال افزایش است. به گزارش همشهری، بررسی قیمت خرده‌فروشی هر کیلوگرم گوشت شقه گوسفندی در بازار حاکی از عبور نرخ این فرآورده از مرز 100هزار تومان است و مسئولان، رشد قاچاق دام زنده را عامل این گرانی قلمداد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از افزایش ۱۰هزارتومانی قیمت این نوع گوشت در بازار مصرف خبر داد و گفت: خروج دام از مرزهای غربی کشور و بارندگی‌های اخیر دلیل این رشد قیمت بوده است. علی‌اصغر ملکی افزود: شرایط بازار گوشت طی یکی دو هفته اخیر متلاطم بوده و طی حدود ۱۰روز گذشته قیمت هر کیلوگرم شقه بدون دنبه خرید مغازه‌دار از ۸۲هزارتومان به ۹۲هزارتومان رسیده که با احتساب سود ۱۰درصدی خرده‌فروشی به مصرف‌کنندگان عرضه می‌شود و قیمت مصرف‌کننده این ماده پروتئینی را به ۱۰۱هزار و ۲۰۰تومان افزایش داده است. او افزود: بخشی از دام کشور از مرزهای غربی (بانه) به‌صورت غیرقانونی خارج می‌شود که این مسئله را رصد و به مسئولان مرتبط به ‌صورت تلفنی یا مکتوب اعلام کرده‌ایم و آنها نیز قول رسیدگی داده‌اند. با توقف قاچاق، بازار متعادل می‌شود.



      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۸۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سیدمرتضی قریشی گفت: گشت نظارتی بهداشتی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی هسته کلانشهر اهواز با حضور ارگان‌های از قبیل؛ فرمانداری، تعزیرات حکومتی، پلیس نظارت بر اماکن، بازرسی اصناف، صمت، جهاد کشاورزی شهرستان اهواز آغاز گردید.

وی افزود: در این گشت مشترک بیش از ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی شامل: قطعات گوشت تازه بدلیل تغییرات ارگانولپتیک،  گوشت قرمز حاصل از کشتار غیرمجاز و گوشت چرخ شده با سنگدان مرغ  از چرخه مصرف انسانی خارج گردید.

قریشی ادامه داد: در این بازدید‌های مشترک ۴ واحد متخلف بهداشتی به مراجع قضایی ارجاع معرفی و دستور پلمب ۲ واحد متخلف صادر شده است.

رئیس اداره دامپزشکی اهواز اضافه کرد: امیدواریم با تلاش‌های صورت گرفته، مواد خام دامی با سطح کیفی بهداشتی مطلوبی به دست مصرف کنندگان برسد و مردم با اطمینان خاطر نسبت به خریداری و مصرف محصولات مذکور اقدام کنند.

قریشی در پایان به شهروندان توصیه کرد: از خرید هرگونه گوشت، مرغ خام و فرآورده خام دامی در خارج از بسته بندی‌های مجاز خودداری نموده و در صورت مشاهده این اقلام مراتب را سریعا به اداره دامپزشکی اهواز اطلاع رسانی کنند.

دیگر خبرها

  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • قیمت مرغ در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • معدوم سازی ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در اهواز
  • قیمت گوشت قرمز امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • مصرف ماهانه شکر به ۲۴۰ هزار تن رسید