Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@16:11:48 GMT

توضیحات هواپیمایی ماهان درباره پرواز‌ها به چین

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۸۹۷۶

توضیحات هواپیمایی ماهان درباره پرواز‌ها به چین

هواپیمایی ماهان در پستی اینستاگرامی برای تنویر افکار عمومی آورده است: پرواز‌های برنامه‌ای شرکت هواپیمایی ماهان که پیش از این ۱۲ پرواز هفتگی بود از روز شنبه ۱۲ بهمن‌ماه برابر با اول فوریه ۲۰۲۰ بنا بر نظر هیأت دولت تا اطلاع ثانوی متوقف شده و رزرو بلیت هم‌اکنون در مسیر‌های چین تا آخر ماه فوریۀ سال ۲۰۲۰ متوقف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظر به اینکه براساس مصوبه روز یکشنبه ۱۳ بهمن ۹۸ برابر با ۲ فوریۀ ۲۰۲۰ هیأت دولت، این شرکت طبق مجوز‌های صادر شده توسط سازمان هواپیمایی کشوری ایران مجاز به انجام پرواز‌های باری به مقصد چین شده است، از آن تاریخ تاکنون دو پرواز باری به مقصد پکن و دو پرواز باری به مقصد شانگ‌های انجام داده که محموله آن بار صنایع کشور و کمک‌های بشر دوستانه جمهوری اسلامی ایران به چین بابت کنترل بحران ویروس کرونا بوده است.

در این مدت بر اساس مصوبه هیأت دولت و مجوز سازمان هواپیمایی کشوری ایران ۴ پرواز مسافری از تاریخ ۱۲ بهمن تا ۱۶ بهمن برابر اوّل فوریه تا پنجم فوریۀ ۲۰۲۰ به مقاصد پکن، شانگهای، گوانگجو و شنزن انجام شده برای انتقال مسافران چینی این شرکت حاضر در ایران و سایر کشور‌ها و ایرانی‌های حاضر در چین با نظارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رعایت دستورالعمل‌های مربوط انجام شده است. همچنین یک پرواز به مقصد «ووهان» در تاریخ ۴ فوریه برابر با ۱۵ بهمن ۹۸ برای انتقال دانشجویان ایرانی بر اساس درخواست دولت جمهوری اسلامی ایران انجام گرفته است.

اکنون این شرکت پرواز برنامه‌ای مسافربری به مقصد چین ندارد و برقراری احتمالی مجدد پرواز‌های مذکور مبتنی بر مجوز سازمان هواپیمایی کشوری اطلاع رسانی خواهد شد؛ از این رو در توقف پرواز‌های مورد بحث هیچ گونه تاخیری صورت نگرفته است.

در این مدت پرواز‌های ترانزیت به دلیل منع سفر اتباع چین توسط دولت چین از مبدأ شهر‌های چین نیز متوقف شده است؛ مسافران ایرانی و چینی‌های منتقل شده به ایران و چین تا تاریخ ۵ فوریۀ ۲۰۲۰ قبل از بروز بحران شیوع ویروس کرونا بلیت‌های ماهان را در اختیار داشتند که باید به مقاصد خود انتقال پیدا می‌کردند که با توجه به مصوبه هیات دولت این امر صورت گرفت و خارج از این چارچوب انتقال مسافری صورت نگرفته است.

تمامی دستور العمل‌های سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت جهت گندزدایی از بار و هواپیما و نحوۀ رفتار خدمۀ پروازی قبل، حین و پس از پرواز بر اساس بالاترین استاندارد‌های ابلاغی و با نظارت وزارت مذکور انجام گرفته و می‌گیرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ایران و چین ویروس کرونا پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۸۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ سورتی پرواز بالگرد امداد هلال احمر در جنوب سیستان و بلوچستان انجام شد

 سید محمد مهدی سجادی در بازدید از مناطق درگیر سیلاب سیستان و بلوچستان گفت: از ۲۸ فروردین تا چهارم اردیبهشت ماه در پی وقوع سیل در جنوب استان تاکنون به ۵۰ هزار و ۷۱۵ نفر در قالب ۱۱ هزار و ۱۸۶ خانوار آسیب دیده امدادرسانی شده است.

وی افزود: ۵۲۴ امدادگر و نجاتگر هلال احمر در فعالیت‌های امدادی جنوب این استان مشارکت داشته‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان بیان کرد: ۶۸۹ تخته چادر، ۳۳ هزار و ۲۸۷ تخته موکت و پنج هزار و ۹۵۵ تخته پتو به همراه اقلام خوراکی در بین خانواده‌های متأثر از سیل توزیع شده است.

سجادی از هموطنان خواست از تردد و توقف در مسیرها، جاده‌ها و بستر رودخانه‌ ها خودداری کنند و در صورت بروز هرگونه حادثه با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان را ببینید
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • پرواز مشهد به تهران با ۵۰۰ دقیقه تاخیر انجام شد
  • فناوری‌های وارسی پروازی در فرودگاه گرگان انجام شد
  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده
  • هزار و ۵۰۰ نفر عازم سرزمین وحی شدند
  • آمادگی هما برای انجام پرواز حج عمره از فرودگاه بندرعباس
  • ۲۰۰ سورتی پرواز بالگرد امداد هلال احمر در جنوب سیستان و بلوچستان انجام شد