Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، تی کشیدن یکی از رایج‌ترین کار‌ها برای نظافت کف هر ساختمانی است. برای این کار از ابزار‌های خاصی استفاده می‌شود که کیفیت آن‌ها تاثیر زیادی در نتیجه کار خواهد داشت. هرگاه احساس کردید کف زمین چرب و چسبناک شده است یعنی باید تی کشیدن را شروع کنید.

پیش از هر چیز باید تمامی ابزار روی کف زمین مانند میز و صندلی و … را به اتاق دیگری منتقل کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر گونه وسیله‌ای در اتاق که قصد گردگیری یا تمیز کردن آن را دارید باید پیش از شزوع تی کشیدن تمیز شده باشد تا پس از اتمام کار دیگر آلودگی و گرد و خاکی روی زمین ننشیند.

تمیز کردن پیشخوان‌ها یا سطح میز‌ها نیز باید پیش از شروع تی کشیدن انجام شود. نکته مهم دیگر جلوگیری از ورود افراد دیگر، کودکان و حیوانات خانگی به اتاق مورد نظر در حین کار است.

جالب است بدانید کف زمین از جمله محیط‌هایی است که ارتباط مستقیم با سلامت انسان دارد! این به دلیل تماسی است که روزانه ساعت‌هایی که بیدار هستیم با زمین داریم. اگر شما به نظافت خانه و محیط اطرافتان خیلی اهمیت می‌دهید، بی‌شک بر خلاف اکثریت که به جارو کردن سطح زمین بسنده می‌کنند، تمایل به تمیز کردن بیشتر زمین‌ها دارید. تی کشیدن باعث از بین بردن جرم و کثیفی‌هایی است که قطعا با جارو پاک نمی‌شود.

مراحل تی کشیدن زمین

جارو کشیدن زمین

اولین کاری که باید انجام دهید جارو کردن کف زمین است. جارو کشیدن تمامی گرد و غبار روی سطح را از بین می‌برد و تی کشیدن روی کف زمین جارو نشده نتیجه کار شما را خراب خواهد کرد. تی کشیدن روی کف زمینی که جارو نشده تنها موجب انتقال کثیفی، گرد وخاک و مو در تمام کف اتاق شده و کار بیهوده است.

استفاده از شوینده‌ها

دومین مرحله برای تی کشیدن کف اتاق تهیه محلولی از شوینده مورد نظر است و برای این کار مقداری از شوینده مورد نظر را در یک سطل آب گرم حل کنید. آب سطل باید به اندازه‌ای باشد که بتوان تی را به طور کامل در آن فرو برد، اما آب نیز از آن سرریز نشود. شوینده را به اندازه‌ای بریزید که آب کف داشته باشد، اما نیازی به زیاده روی در مصرف شونیده نیست. شوینده غلیظ و زیاد می‌تواند به سطح و کف اتاق آسیب بزند. شوینده مختلفی برای این کار مناسب است و حتی می‌توانید از ماده‌ی شوینده‌ی ماشین ظرفشویی نیز برای این کار استفاده کنید.

تی کشیدن را شروع کنید

ابدا تی را درون سطل حاوی ماده شوینده فرو کنید و اجازه بدهید که کاملا خیس شود. بعضی اوقات یک تی خشک و سفت شده کمی زمان می‌خواهد تا نرم شود. گاهی باید برای این کار زمان بیشتری گذاشت تا تی کاملا خیس و مرطوب شود. تی کشیدن را از یک کنج اتاق شروع کنید. بهتر است تی را در طول محیط بکشید و هنگام انجام این کار فشاری نسبی به تی وارد کنید. وقتی یک قسمت را تمیز کردید تی را دوباره در سطل فرو کرده و خیس کنید. تی را بچلانید و تمیز کردن بخش دیگری از اتاق را انجام دهید. این کار را آنقدر ادامه دهید تا تمام سطح زمین تمیز شود. اگر تی شما چوب طرح دار است بهتر است حرکت تی به صورت ۸ انگلیسی انجام شود. اگر تی کشیدن اتاق تمام شد و کف زمین همچنان کثیف بود باید کار را مجددا انجام دهید تا کف زمین برق بیفتد.

نکاتی که بعد از تی کشیدن باید رعایت کنید

بر روی بخش‌های که تازه تی کشیده و تمیز کرده‌اید به هیچ وجه راه نروید. وقتی کف زمین هنوز خیس است راه رفتن شما موجب آلوده شدن مجدد آن و چسبیدن آلودگی‌ها و گرد و خاک کف کفش یا دمپایی شما بر روی زمین می‌شود. اگر مجبور شدید روی قسمت‌های تازه شسته شده راه بروید حتما تی را پشت سرتان بکشید تا رد پایتان روی کف زمین نماند.

برای خشک شدن کف اتاق عجله نکنید و اجازه بدهید تا به طور طبیعی خشک شود. برای خشک شدن سریعتر کف زمین می‌توانید در‌ها و پنجره‌ها را باز کنید. تنها در صورتی زمین را دستی خشک کنید که رگه‌هایی از چرک روی زمین مانده باشد.

بعد از اینکه کف اتاق کاملا خشک شد می‌توانید همه وسایل اتاق را برگردانده و در جای خود قرار دهید. در نهایت تی را در جای مناسبی آویزان کنید تا آب آن چکیده و کاملا خشک شود. از باقی گذاشتن تی در سطل خودداری کنید، زیرا این کار موجب پوسیدن تی و بدبو شدن آن می‌شود.

برای چلاندن تی و خارج کردن آب آن بهتر است آن را به مکان دیگری مانند توالت ببرید تا تمام آلودگی‌ها یا مواد جامد موجود در تی در آن تخلیه شود. در نهایت پیش از آویزان کردن تی آن را یک بار دیگر با آب بشویید تا به خوبی تمیز شود. حالا تی را چلانده و در گوشه‌ای بگذارید تا آب آن کاملا خارج شود.

نوع تی که برای این کار انتخاب می‌کنید نیز بسایر مهم است. اندازه استاندارد تی به مساحت خانه شما بستگی دارد. بدنه تی باید محکم باشد تا پس از سنگین شدن در اثر جذب آب و مواد آبی مقاومت کافی داشته باشد.

تی کشیدن قسمت‌های باریک خانه مانند راهرو‌ها و ورودی‌ها باید از پایین شروع شده و سپس در قسمت وسط انجام شود.

تی‌های مختلفی در بازار موجود است. تی‌های رشته‌ای ساخته شده از فیبر طبیعی یکی از بهترین انواع تی موجود است. برای محیط‌های کوچک تی‌های اسفنجی انتخاب بهتری خواهند بود.

برای راحت‌تر کردن زمان تی کشی می‌توانید با پخش موسیقی، هیجان و سرعت بهتری به کار خود بدهید. در این صورت تی کشیدن برای شما بیشتر یک تفریح خواهد بود تا یک کار سخت.

بری اینکه کمتر نیاز به نظافت و تی کشیدن کف اتاق داشته باشید توصیه می‌کنیم در قسمت‌های ورودی و خروجی خانه پادری پهن کنید. پادری‌ها تا حد زیادی مانع از ورود گرد و غبار به بخش‌های داخلی خانه می‌شود. عدم پوشیدن کفش در خانه نیز تاثیر زیادی در نظافت کفپوش‌ها خواهد داشت.

به هیچ وجه تی را با دستانتان نچلانید. تی شی بسیار کثیف و آلوده‌ای است که علاوه بر آلوده کرن دست شما ممکن است ذرات تیز مانند تکه‌های کوچک شیشه شکسته را به خود چسبانده باشد و در نتیجه موجب آسیب زدن به پوست شما شود. برای این کار می‌توانید از سطل‌های مخصوص چلاندن تی استفاده کنید.

برای تی کشیدن کف زمین از شونیده‌های اسیدی مانند سرکه استفاده نکنید. شوینده‌های اسیدی به کفپوش‌های سنگی مانند سنگ مرمر، گرانیت و ورقه‌های سنگی آسیب می‌زنند. از تی کشیدن چوب‌های سخت در حال پوسیدن نیز خودداری کنید.

طرز استفاده از تی چرخشی


تی‌های چرخشی آسان‌ترین روش برای تمیز کردن کف زمین هستند

بعضی از سطل‌ها دارای یک سبد همراه هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید آب اضافه‌ی تی را به راحتی بگیرید. برخی از آن‌ها دارای یک پدال هستند که بدون دخالت دست و با نیروی پدال سبد را به چرخش انداخته و آب اضافی را می‌گیرد و روند تی کشیدن را بهبود می‌بخشد. اگر سبد شما هیچ کدام از این ویژگی‌ها را ندارد، می‌توانید به سادگی از دستان خود برای این گرفتن آب تی استفاده کنید. این مراحل را تا زمانی که کل کف تمیز باشد، تکرار کنید

اجازه دهید کف زمین کاملا خشک شود. روی سطح مرطوب قدم بر ندارید. وقتی که سطح زمین هنوز مرطوب است، قدم زدن روی آن باعث لکه افتادن روی آن می‌شود و کار شما را دو برابر می‌کند. در صورت امکان، از طریق باز کردن پنجره‌ها و یا روشن کردن کولر یا پنکه در اتاق، فرایند خشک کردن را تسریع کنید. تی و سطل را به طور کامل بشورید. شستن آن‌ها کار شما را برای استفاده‌های بعدی از تی و سطل راحت می‌کند. بعد از همان مراحل، دوباره کف دست را بپوشانید، اما این بار فقط از آب پاک استفاده کنید.

تی کشیدن پارکت:


هنگام تمیز کردن پارکت بسیار دقت کنید

با استفاده از یک تی خشک می‌توانید در صورتی که آب یا مایعات بر روی سطح آن ریخته شده باشد، سطح آنرا به خوبی خشک کنید. به یاد داشته باشید که باقی ماندن رطوبت بر روی سطح و یا درز‌های کناره‌های پارکت به مرور زمان به آن آسیب می‌زند؛ بنابراین با توجه به حساسیت کفپوش‌های چوبی به رطوبت و یا مایعات، بهتر است همیشه آن‌ها را تا جای ممکن خشک نگه دارید. با این کار تا حد زیادی به افزایش ماندگاری و دوام پارکت کمک خواهید کرد.

نکات مهم در تی کشیدن پارکت و لمینت:

کف‌های لمینت باید به صورت منظم جارو یا جارو برقی کشیده شوند. استفاده از پارچه نم دار مناسب است، اما هرگز کف را در آب نخیسانید. اگر چه آن‌ها مقاوم در برابر آب طراحی شده‌اند. بیشتر چیز‌هایی که روی لمینت ریخته می‌شوند می‌توانند با پاک کننده‌های خانگی پاک شوند اما، اگر لکه متعلق به رژ لب، جوهر یا ماژیک دائمی است از استون استفاده کنید. هرگز از پد تمیزکاری برای پاک کردن لکه‌ها از روی کف‌های لمینت استفاده نکنید و لکه مایعات را هر چه زودتر پاک کنید.

منبع: کاویاب

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ترفند خانه داری تمیز کردن خانه خانه تکانی استفاده کنید برای این کار روی کف زمین تی کشیدن تمیز کردن روی سطح کف اتاق بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۹۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشیدن ضامن نارنجک در بالای جدول/ جدال های مثلث جذاب لیگ فوتبال

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار های هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت با انجام ۷ بازی پیگیری می شود و در مهم ترین دیدار های این هفته، تیم های پرسپولیس - سپاهان و تراکتور - استقلال تهران رو در روی هم قرار می گیرند.

هوادار - صنعت نفت

تیم های هوادار و صنعت نفت که در نیمه دوم جدول قرار دارند باید در ورزشگاه شهید دستگردی رو در روی هم قرار گیرند. صنعت نفت در انتهای جدول قرار دارد و اگر نتواند از این بازی امتیاز کسب کند شانس خیلی کمی برای بقا در لیگ برتر خواهد داشت. در طرف مقابل تیم هوادار با پیکان برای در جدول رده بندی رقابت تنگاتنگی دارد و اگر از این بازی امتیاز از دست دهد ممکن است جایگاه خود را از دست دهد.

در جدول هوادار ۲۵ و صنعت نفت ۱۶ امتیازی هستند و به ترتیب در رده های یازدهم و شانزدهم قرار گرفته اند. دیدار رفت این دو تیم با نتیجه دو بر صفر به سود هوادار به پایان رسید و در ۵ دیداری که این دو تیم در تاریخ رقابت های لیگ برتر داشته اند، دو پیروزی از آن هوادار بوده و ۳ بار هم صنعت نفت موفق به کسب ۳ امتیاز بازی شده و این دو تیم تاکنون بازی خود را با نتیجه تساوی به اتمام نرسانده اند.

این بازی از ساعت ۱۷ آغاز خواهد شد.

تراکتور - استقلال

هدایت تیم تراکتور پس از جدایی «پاکو خمز» بر عهده حمید مطهری سپرده شده و این تیم در اولین حضور خود روی نیمکت تراکتور موفق شد با ذوب آهن را در جام حذفی شکست دهد. مطهری امروز در یکی از مهم ترین دیدار های دوران مربیگری خود رو در روی استقلال قرار خواهد گرفت و اگر بتواند این بازی را با پیروزی پشت سر بگذارد ضمن حفظ امید برای کسب سهمیه آسیایی جایگاه خود را در بین هواداران این تیم محبوب خواهد کرد.

استقلال تهران برای این بازی «رافائل سیلوا» را قطعا در خط دفاع نخواهد داشت و سایر بازیکنان می توانند تیم جواد نکونام را همراهی کنند. استقلال در رقابت تنگاتنگ با پرسپولیس برای کسب عنوان قهرمانی است و اگر در این بازی امتیاز از دست دهد ممکن است صدر جدول را به رقیب همیشگی خود واگذار کنند.

این بازی از ساعت ۱۷ و در ورزشگاه یادگار امام تبریز به مصاف هم می روند.

مس رفسنجان - گل گهر سیرجان

در دربی کرمان، دو تیم مس و گل گهر در ورزشگاه شهدای مس رو در روی هم قرار می گیرند. مس با هدایت محرم نویدکیا هیچ دیداری را در نیم فصل دوم واگذار نکرده است و به دنبال حفظ رکورد خود است. گل گهر که در هفته های اخیر نتایج قابل قبولی به دست نیاورده بود، در جام حذفی توانست برابر فجرسپاسی شیراز به برتری دست یابد تا بازیکنان این تیم با روحیه ای مضاعف گام به دربی کرمان بگذارند.

دیدار رفت این دو تیم با نتیجه دو بر صفر به سود گل گهر خاتمه یافت و تنها پیروزی مس برابر گل گهر به تاریخ ۶ اسفند ۱۳۹۷ و در چهارچوب رقابت های لیگ دسته اول برمی گردد و از آن زمان تاکنون این تیم نتوانسته به پیروزی برابر گل گهر دست یابد. این بازی از ساعت ۱۷:۴۵ برگزار خواهد شد.

ذوب آهن - نساجی

تیم ذوب آهن بر خلاف نیم فصل اول نتوانسته انتظارات هواداران را برآورده سازد و شکست های زیادی را در دیدار های اخیر خود متحمل شده است. ذوب آهن در جام حذفی نیز برابر تراکتور و در ضربات پنالتی شکست خورد و حذف شد تا شاگردان ربیعی تنها شانس خود برای کسب سهمیه آسیایی را از دست دهند. نساجی نیز شرایط خوبی را در این فصل تجربه نکرده و با ۱۹ امتیاز در مکان پانزدهم جدول قرار دارد. شاگردان ساکت الهامی برای فاصله از مکان سقوط به دسته پایین تر باید در این بازی خارج از خانه پیروز شوند. با تدبیر مدیران باشگاه نساجی نیز تعدادی از هواداران این تیم راهی اصفهان شده اند تا تیم خود را تشویق کنند. دیدار رفت دو تیم با نتیجه دو بر یک به سود ذوب آهن به پایان رسید و نساجی چی ها به فکر انتقام دیدار رفت در این بازی هستند.

این بازی از ساعت ۱۸ و در ورزشگاه فولادشهر برگزار می شود.

استقلال خوزستان - ملوان

تیم استقلال خوزستان با هدایت سید سیروس پورموسوی در نیم فصل دوم به مراتب امتیازات بیشتری را نسبت به نیم فصل اول کسب کرده و خود را از منطقه سقوط نجات داده است. استقلال همچنان خطر سقوط به دسته پایین تر را حس می کند و در دیدار های باقی مانده تا پایان لیگ باید امتیازهای لازم را کسب کند. تیم ملوان هم یکی از بهترین فصول خود در لیگ برتر را تجربه می کند و شاگردان مهدی تارتار با غلبه بر سایپا در جام حذفی با انگیزه بالایی رو در روی استقلال قرار می گیرند. ملوان همچنان شانس کسب سهمیه آسیایی در لیگ برتر را دارد و شاگردان تارتار برای کسب پیروزی در این بازی خارج از خانه کار سختی را خواهند داشت. دیدار رفت این دو تیم با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید.

این بازی در ورزشگاه غدیر اهواز و از ساعت ۱۸:۱۵ برگزار می شود.

آلومینیوم - فولاد

سید مجتبی حسینی و شاگردانش پس از پیروزی شیرینی که برابر پرسپولیس در جام حذفی به دست آوردند در یک بازی خانگی دیگر امروز باید رو در روی فولاد خوستان قرار گیرد. فولاد همانند دیگر تیم های جنوبی لیگ برتر، شرایط خوبی در جدول ندارد و اگر روند نتایج ضعیف این تیم ادامه دار باشد، فولاد به دسته پایین تر سقوط خواهد کرد. این تیم در حال حاضر و با ۲۱ امتیاز در رده سیزدهم جدول قرار دارد.

آلومینیوم نیز از تیم های بالای جدولی در لیگ فاصله گرفته است و با ۳۰ امتیاز در رده دهم جدول قرار دارد. بازی رفت دو تیم با نتیجه یک بر صفر به سود فولاد به پایان رسید. این دیدار از ساعت ۱۸:۱۵ و در ورزشگاه امام خمینی (ره) برگزار می شود.

پرسپولیس - سپاهان

در مهم ترین بازی این هفته تیم های پرسپولیس و سپاهان که به ترتیب با ۵۲ و ۴۵ امتیاز در رده های دوم و سوم جدول قرار گرفته اند در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می روند. علیرضا بیرانوند دروازه بان پرسپولیس به دلیل مصدومیت در این بازی حضور ندارد و سرخ ها بار دیگر باید چهارچوب دروازه خود را به امیررضا رفیعی واگذار کنند. پرسپولیس که هفته گذشته شکست تلخی را برابر آلومینیوم در جام حذفی متحمل شد، امید به کسب بهترین عنوان در لیگ برتر دارد.

تیم سپاهان هم برای این بازی محمد دانشگر مدافع خود را به دلیل مصدومیت نخواهد داشت و رضا اسدی و فرشاد احمدزاده هم نمی توانند از ابتدا در ترکیب زردپوشان قرار گیرند. دانیال اسماعیلی فر از پرسپولیس نیز به دلیل محرومیت قادر به همراهی تیمش نیست. بازی رفت دو تیم با نتیجه یک بر صفر به سود سپاهان به پایان رسید و شاگردان «اوسمار ویه‌را» شانس انتقام شکست دیدار رفت را دارند.

این بازی از ساعت ۱۹:۳۰ و در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می شود.

کد خبر 6093198

دیگر خبرها

  • اعلام ترکیب تراکتور برای پایین کشیدن استقلال
  • نکاتی برای یافتن حلقه ازدواج مناسب از سایت زر
  • کشیدن ضامن نارنجک در بالای جدول/ جدال های مثلث جذاب لیگ فوتبال
  • ببینید | تصاویر تلخ از وضعیت اسفناک و درد کشیدن یک اسب در نقش جهان اصفهان
  • (ویدئو) به خاک و خون کشیدن نمازگزاران شیعه در حکومت طالبان
  • سرک کشیدن در موبایل همسر باعث قتل شد!
  • برای ثبت شرکت خدماتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
  • سرک کشیدن در موبایل همسر باعث قتل شد
  • آیا پاسپورت برای آیلتس لازم است؟ نکاتی که باید بدانید!
  • اعضای شورای شهر اصفهان سال گذشته روی چه موضوعاتی بیشتر تمرکز داشتند؟