Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن گفت: سازمان بهداشت جهانی از کاهش سرعت و میانگین تعداد مبتلایان به بیماری ابراز خشنودی کرده است.

به گزارش ایسنا، حمید بعیدی نژاد در کانال تلگرامی خود با اشاره به انتشار ویروس "کرونا جدید" به عنوان مهمترین تحول بهداشت جهانی که در مرکزیت توجه مردم در کشورهای مختلف جهان قرار دارد و در ۲۶ کشور شیوع یافته است به بررسی آخرین تحول مربوط به شیوع و‌ درمان مبتلایان در سطح جهانی پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱- کماکان مرکز شیوع این ویروس چین است که با حدود ۷۸ هزار نفر بیشترین آمار مبتلایان در جهان را داراست. از این میان حدود ۲۶۰۰ نفر فوت شده اند و حدود ۲۵ هزار نفر با بهبودی از بیمارستان مرخص شده اند. ۱۵۰ نفر جدیدا به این ویروس مبتلا شده اند. سازمان بهداشت جهانی از کاهش سرعت و میانگین تعداد مبتلایان به بیماری ابراز خشنودی کرده است.

۲- در ایران ۶۱ نفر به این ویروس مبتلا شده اند که از آن میان ۱۲ نفر فوت کرده اند. منشا بیماری از چین و‌ شیوع با مرکزیت شهر قم تشخیص داده شده است. ایران برای کنترل بیماری برگزاری مراسم عمومی فرهنگی و ورزشی را متوقف نموده و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها را در دستور کار دارد.

۳- تعداد زیادی از کشورهای خاورمیانه و جنوب آسیا مانند پاکستان، کویت، بحرین، عمان، امارات، عراق و عربستان هر یک آمارهای متفاوتی را از مبتلایان ارائه کرده و بسیاری حداقل یک نفر فوتی اعلام کرده اند. افغانستان بیشترین تعداد مبتلایان و فوتی‌ها را اعلام کرده است. سازمان بهداشت جهانی از امکان پخش ویروس در حوزه وسیعی از کشورهای این منطقه نگران است. برخی از کشورهای این منطقه، از یک نظام بهداشتی قوی و فراگیر برای تشخیص و مقابله با بیماری برخوردار نیستند.

۴- کره جنوبی به یکباره با تعداد زیاد مبتلایان روبرو شده است. این تعداد در آخرین لحظه ۸۳۳ نفر اعلام شده است که از این تعداد ۸ نفر فوت کرده اند. این کشور برای کنترل بیماری برنامه‌ها و‌مراسم عمومی ورزشی و اجتماعی و هنری را تعطیل کرده است.

۵-ایتالیا در فاصله کوتاهی به مرکزیت ابتلا به ویروس در اروپا تبدیل شده است. تا امروز در فاصله کوتاهی تعداد مبتلایان به ۲۱۹ نفر رسیده است که ۸ نفر فوت کرده اند. محل ابتلای بیماران در شمال ایتالیا بویژه منطقه لمباردی و شهر میلان بوده است. مردم با ترس و نگرانی به یکباره به فروشگاههای مواد غذایی هجوم برده و قفسه های مواد غذایی را خالی کرده اند. مقامات با اعمال محدودیت در شهرهای کوچک و تعطیلی مراسم عمومی، سعی در کنترل بیماری داشته اند.

ابتلا در چند کشور اروپایی و نگرانی از انتشار ویروس در ایتالیا، زنگ های خطر را در اروپا به صدا در آورده است و کشورهای هم مرز با ایتالیا را به محدود کردن مسافر و حرکت های قطار ترغیب کرده که خود نگرانی ها را افزایش داده است. بر اثر این نگرانی ها، شاخص اقتصادی شرکت های اروپا، ۳/۵ درصد کاهش یافته است.

۶- در آمریکای شمالی هم تعداد مبتلایان رو به افزایش بوده و بویژه این تعداد در آمریکا به یک باره به تعداد ۵۳ نفر رسیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حمید بعیدی نژاد کروناویروس سازمان بهداشت جهانی تعداد مبتلایان شده اند نفر فوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۹۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان جهانی بهداشت: در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد حمله نظامی رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب غزه احتمالا منجر به «حمام خون» خواهد شد.

به گزارش ایسنا، تدروس ادهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: ما به شدت نگران این هستیم که عملیات نظامی گسترده اسرائیل در رفح در جنوب نوار غزه به حمام خون منجر شود و ضعف سیستم بهداشتی در غزه را افزایش دهد.

براساس گزارش المیادین، کشورهای اروپایی، سازمان ملل و آمریکا از رژیم صهیونیستی خواسته‌اند طرح حمله به شهر رفح را کنار بگذارد اما بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم همچنان بر حمله به این شهر به بهانه از بین بردن حماس تاکید دارد.

به گفته ینس لارکه، سخنگوی دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل حمله به رفح علاوه بر تلفات انسانی به منزله یک ضربه قوی به روند کمک رسانی در سرتاسر نوار غزه است چرا که گذرگاه رفح در قلب عملیات بشردوستانه است.

به گفته سازمان جهانی بهداشت، این سازمان و شرکای آن به شکل فوری برای ازسرگیری خدمات پزشکی تلاش می‌کنند اما سیستم پزشکی نمی‌تواند با افزایش مجروحان و شهدا در صورت انجام حمله به رفح تعامل داشته باشد.

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد سه بیمارستانی که در حال حاضر به صورت جزئی فعالیت می‌کنند در صورت حمله به رفح به سرعت از کار می‌افتند و استفاده از بیمارستان اروپایی در غزه نیز ممکن نخواهد بود.

سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد: در صورت وقوع عملیات اسرائیل در جنوب غزه ما مراکز پزشکی جدیدی را در مرکز و شمال غزه و یک بیمارستان میدانی جدید در رفح ایجاد می‌کنیم.

سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد مقادیر زیادی از تجهیزات پزشکی انبار شده در رفح را به یک انبار جدید در نزدیکی شمال غزه منتقل کرده است.

این سازمان خواهان آتش‌بس در غزه برداشتن موانع برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • ۱۰ فایده پیاده روی در سلامت بدن | بهترین زمان پیاده روی چه زمانی است؟
  • درمان جدید بیماری آلزایمر
  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله به رفح
  • سازمان جهانی بهداشت: در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ |برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح منجر به یک فاجعه انسانی می‌شود