Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@07:30:39 GMT

تلخ و تاریک اما وسوسه‌کننده

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۹۷۱۳

تلخ و تاریک اما وسوسه‌کننده

پنجمین روز از هفتادمین دوره فستیوال بین‌المللی فیلم برلین با پخش فیلم خبرساز کائه تانو گوتاردو و مارکو دوترا برزیلی به نام «تمامی مرده‌ها» یک بار دیگر تم تیره و دراماتیک اکثر آثار قسمت مسابقه خود را به رخ کشید.

این فیلم دراماتیک که به عنوان محصول مشترک برزیل و فرانسه در این قسمت شرکت داده شده، سرشار از اتفاقات مهلکی است که می‌تواند قوام هر خانواده‌ای را در سطح جهان ویران کند و فقط همیاری انسان‌ها آن را منتفی می‌سازد و امید را به مسیر زندگی باز می‌گرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بازی‌های بسیار خوب ماووسی تولانی، کلاریسا کیسته و کارولینا بیانچی در نقش‌های اصلی این درام چشمگیر که به زبان برزیلی – پرتغالی ساخته شده، هیأت ژوری «برلیناله 2020» را هم به تحسین این فیلم واداشت و بخصوص کارپر مندونکا فیلیو، عضو برزیلی این هیأت در یک حرکت جانبدارانه آشکار از اثر هنری هموطنانش، «تمامی مرده‌ها» را شایسته دریافت خرس طلایی که مهمترین جایزه فستیوال برلین است، دانست.
در دل اروپای ناامن
روز دوشنبه «Undine» فیلم جدید کریستین پتزولد آلمانی که نماینده و امید اول کشور میزبان «برلیناله» برای تصاحب جایزه فوق است، برای بار دوم و سوم در این فستیوال به نمایش درآمد و یک بار دیگر با مضامین خطر و دراماتیک عمیق‌اش سوهانی بر اعصاب بینندگانی کشید که از یک اروپای ناامن سیر شده و در جست‌وجوی صلح و آرامش‌اند. «Undine» چهارمین فیلمی است که پتزولد در یک بازه زمانی 17 ساله در قسمت مسابقه فستیوال برلین دارد و علیرغم تازگی‌اش از یک افسانه کهن یونانی الهام گرفته شده و وامدار قصه‌های اساطیری اما به روز شده توسط پتزولد و دستیاران او است. «فرانکفورتر آلگماینه» یکی از مطرح‌ترین نشریات آلمان روز دوشنبه درباره پخش این فیلم در برلیناله نوشت: «پتزولد یک بار دیگر انگشت روی نقاط حساس اجتماعی گذاشت و داستانی را شرح داد که با تم تراژیک یونانی‌اش انسان‌ها را به اندیشیدن وا می‌دارد و اسباب نگرانی عمیق می‌شود.»
امیدهای اندک یک اثر کوچک سوئیسی
«برلیناله 2020» درحالی به اواسط راه خود رسیده و جوایزش را یکشنبه شب آینده اهدا می‌کند که هنوز هیچ پدیده غریبی در میان 18 فیلم بخش مسابقه پیدا نشده است. «خواهر کوچک من» هم که فیلمی سوئیسی و یک کار درام تازه از استفانی چائوت و ورونیک ریموند و همراه با بازی نینا هاس، لارسی ایدینگر، ینس البینوس و البته مارتی کیلر پرتجربه و سوئیسی در نقش‌‌های اصلی است، با دو مرتبه پخش در صبح و عصر روز دوشنبه گره خاصی را نگشود. دو کارگردان این فیلم در پایان پخش آن متذکر شدند که قصدشان نه لزوماً تصاحب خرس طلایی بلکه فریاد کردن لیاقت سینمای سوئیس است که کمتر به آن پرداخته شده است. شاید برلیناله با سوابق طولانی‌اش در تجلیل از فیلم‌های کوچک اما بلندپرواز امیدهایی را در دل سازندگان این فیلم هم ایجاد کرده باشد اما «خواهر کوچک من» که به زبان آلمانی و به تبع آن برای مردم آلمان یک کار آشنا و مأنوسی است، کمبودهایی برای پرواز به سمت یک پیروزی بزرگ دارد.‌‌

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۹۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژاپن برق خورشیدی را از فضا تامین می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، ماموریت مذکور بخشی از پروژه ای به نام OHISAMA (خورشید در زبان ژاپنی) به حساب می آید که در ۲۰۲۵ میلادی پرتاب می شود.

کیوچی ایجیچی، مشاور در انستیتو تحقیقات سیستم های فضایی ژاپن جزییاتی درباره برنامه های کشور جهت ساخت یک واحد برق خورشیدی فضایی کوچک را اعلام کرده است. این واحد به طور بی سیم انرژی دریافتی را از مدار پایین زمین منتقل می کند. او در این باره گفت: یک ماهواره کوچک با حدود ۱۸۰ کیلوگرم وزن حدود یک کیلووات برق را از ارتفاع ۴۰۰ کیلومتری زمین انتقال می دهد.

البته مقیاس آزمایش برنامه ریزی شده هیچ شباهتی به اندازه تجاری نخواهد داشت اما در هر حال گامی در جهت پیشرفت به حساب می آید. به عنوان مثال یک کیلووات برق می تواند ابزارهای کوچک خانه مانند ماشین ظرفشویی را به مدت یک ساعت روشن نگه دارد.

به گفته ایجیچی فضاپیمای مذکور از یک پنل فتوولتائیک ۲متر مربعی برای شارژ باتری استفاده می کند. انرژی ذخیره شده در باتری به امواج مایکروویو تبدیل و به آنتنی روی زمین فرستاده می شود.

با توجه به این واقعیت که ماهواره مذکور بسیار سریع و با سرعت حدود ۲۸ هزار کیلومتر برساعت حرکت می کند، آنتن روی زمین باید در مسافت حداقل ۴۰ کیلومتر گسترده شود. چنین آنتن هایی باید در فاصله ۵ کیلومتری یکدیگر قرار داده شوند تا میزان انرژی کافی منتقل شود.

محققان هم اکنون به طور موفقیت آمیز انتقال انرژی خورشیدی به زمین را از یک منبع ثابت نشان داده اند. آنها تصمیم دارند فرایند انتقال انرژی از هواپیما را در ماه دسامبر اجرا کنند.

کد خبر 6086216 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • چه شد که مغز و هیکل انسان امروزی انقدر کوچک شد؟!
  • کشف شگفت‌انگیز دانشمندان: این سیارک تکه‌ای از ماه است!
  • جهان ما ممکن است در نهایت دوباره به بیگ‌بنگ‌ برگردد و نابود شود
  • اگر فضا پر از ستاره است پس چرا اینقدر تاریک است؟!
  • رقابت دو بازی ایرانی برای کسب جایزه فستیوال ۲۰۲۴ بازی سال منا
  • «لان» به هشتمین فستیوال فیلم‌های وحشت پان می رود
  • فانوسی در شب‌های تاریک؛ یوونتوس به فینال کوپا ایتالیا صعود کرد
  • رونمایی از کوچک‌ترین مدل هوش مصنوعی مایکروسافت
  • تردستی با دست های کوچک
  • ژاپن برق خورشیدی را از فضا تامین می‌کند