Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-06@16:45:23 GMT

شایع ترین علامت بیماری کرونا ویروس را بشناسید

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۹۷۳۲

خرداد : متخصص کودکان و فوق تخصص عفونی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به تجربه کشور چین در تشخیص بیماری کرونا ویروس گفت: شایع ترین علامت این نوع بیماری در ابتدا تب، و بعد از آن کوفتگی و خستگی به عنوان علامت ظاهری و بالینی در افراد است اما در مجموع درگیری ریه سبب مرگ افراد ناشی از این بیماری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر "علی حسینی نسب" شامگاه دوشنبه پنجم اسفندماه در جمع خبرنگاران درباره ویژگی های ویروس کرونا تصریح کرد: ویروس های سرماخوردگی، تعدادشان بسیار زیاد است که در این میان دومین علت سرماخوردگی در دنیا، ویروس کرونا است.
به گزارش خرداد به نقل از ایسنا،وی با تاکید براینکه اصل ویروس کرونا، ویروسی جدیدی نیست اما تغییرات صورت گرفته در این ویروس، رفتار جدیدی را از خودش نشان داده است تصریح کرد: همین دلیل تغییر ژنتیک در این نوع ویروس و ناشناخته بودن رفتار آن سبب شده در بین مردم کل دنیا رعب و وحشت ایجاد کند.
این فوق تخصص عفونی با تاکید بر اینکه کرونا ویروس، مرگ و میری بیشتری نسبت به سایر ویروس های دیگر در این زمینه، ندارد اما همه گیری این ویروس زیاد است اظهار کرد: ویروس سارس و مرس نیز از نوع ویروس کرونا هستند اما اپیدمی این نوع ویروس ها کمتر و در نتیجه کنترل آنها بیشتر بوده و سرایت آنها نیز کمتر خواهد بود اما باید عنوان کرد که مرگ و میر آنفلوانزا نسبت به کرونا ویروس بیشتر است.
حسینی نسب با اشاره به اینکه کرونا جدید، ویروس با رفتاری جدید است که درمان و واکسن خاصی برای آن وجود ندارد افزود: بیشتر مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در افرادی با بیماری های زمینه ای و یا افراد مسن است که به دلیل آنکه فرم شدیدی از این نوع بیماری در این افراد ایجاد می شود، سیستم دفاعی و بدنی آنها در برابر این نوع ویروس مقاوم نبوده و باعث اختلال در سیستم تنفسی و ریوی این افراد می شود.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه در مجموع سیستم دفاعی و ایمنی بدن انسان ها در برابر ویروس ها رفتار خاص خود را دارد و حتی ممکن است افرادی با سن پایین تر نتوانند دفاع مناسبی در برابر این ویروس داشته باشند افزود: ژنتیک بدن انسان ها با یکدیگر متفاوت است و مبارزه درون بیماری هر شخص با هر شخصی متفاوت است.
وی با اشاره به تجربه کشور چین در تشخیص این نوع بیماری گفت: شایع ترین علامت این نوع بیماری در ابتدا تب، و بعد از آن کوفتگی و خستگی به عنوان علامت ظاهری و بالینی در افراد است اما در مجموع درگیری ریه سبب مرگ افراد ناشی از این بیماری خواهد شد.
حسینی نسب با بیان اینکه در کودمان خیلی علامت بالینی بارزی نمایان نمی شود تصریح کرد: ممکن است در کودکان نیز این بیماری شایع شود اما مرگ و میر ناشی از این بیماری در سنین کودکی تاکنون در دنیا گزارش نشده است.
این فوق تخصص عفونی با اشاره به فصل زمستان و شیوع بیماری های تنفسی در جامعه اظهار کرد: با توجه به اینکه فصل زمستان است تعداد ویروس های سرماخوردگی نیز زیاد است و علائم این ویروس ها نیز بیشتر شبیه هم هستند اما در مجموع برای تشخیص علامت این نوع بیماری پزشکان، به دنبال یک علامت جدید در فرد بیمار هستند که اغلب نیز درگیری ریوی بوده که در اغلب موارد دیده شده است.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: در نیمه شمالی کشور این بیماری اپیدمی پیدا کرده و احتمال شیوع این بیماری در استان کرمان نیز وجود دارد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود درباره راه های پشگیری از ابتلا به این ویروس گفت: کرونا، یک ویروس است و راههای پیشگیری از ویروس ها نیز مشترک بود. کرونا مثل آنفلوآنزا از طریق قطرات بزرگ منتقل می شود به همین دلیل در این شرایط توصیه می شود که افراد با یکدیگر محدوده فاصله یک متری از هم را رعایت کنند.
حسینی نسب با بیان اینکه دوره نهفتگی این ویروس (از زمان ورود به بدن تا ایجاد علائم بالینی) بین سه روز تا دو هفته ظول خواهد کشید افزود: خیلی از ویروس ها از جمله آنفلوآنزا دوره نهفتگی این چنینی دارند که در این دوره نیز امکان انتقال به افراد دیگر به جزء دو روز آخر این دوران وجود ندارد.
این فوق تخصص عفونی درباره استفاده از ماسک نیز گفت: استفاده از ماسک های فیلتردار به هیچ عنوان برای افراد عمومی در جامعه لزومی ندارد و تنها پزشکان و مراقبت کنندگان از بیماران باید از این نوع ماسک استفاده کنند زیرا ویروس در هوا پخش نمی شود و در فضا وجود ندارد. این نوع ویروس در سطوح قرار دارد که به همه توصیه می شود مرتب شست و شوی سطوح و دست ها باید صورت گیرد.
وی با بیان اینکه این ویروس حتی ماندگاری زیادی نیز در سطوح ندارد تصریح کرد: این ماندگاری نیز بستگی به شرایط آب و هوایی هر منطقه دارد که با توجعه به شرایط آب و هوایی استان کرمان، این ویروس روی سطوح خیلی ماندگاری ندارد و امیدواریم با افزایش دمای هوا در سطح کشور، اپیدمی این ویروس نیز کاهش و قطع شود. برچسب ها: کرونا

منبع: خرداد

کلیدواژه: کرونا فوق تخصص عفونی نوع بیماری نوع ویروس کرونا ویروس ویروس کرونا حسینی نسب ویروس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۹۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پویش سلامت دهان و دندان از امروز

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، زهرا سید معلمی، اظهار داشت: هدف از این پویش اطلاع رسانی و آموزش در خصوص اهمیت نقش سلامت دهان و دندان در سلامت همه جانبه و سلامت عمومی افراد است. بین سلامت دهان ودندان و سلامت جسمی رابطه مشخصی وجود دارد و برخی از بیماری های دهان و دندان می تواند تاثیراتی در بیماری های دیگر داشته باشند و همینطور برخی بیماری های جسمی نیز می تواند برای دهان ودندان مشکلاتی ایجاد کند.

وی با بیان این که مصرف دخانیات (سیگار، قلیان و سیگار الکترونیکی) از مهم ‌ترین عوامل در ایجاد سرطان دهان بوده و سلامت مغز و قلب با سلامت دهان و دندان در ارتباط است، افزود: بیماری های شدید لثه و دیابت رابطه دو طرفه دارند و هر کدام از آن ها می تواند باعث تشدید بیماری دیگر شود، بنابراین توجه به سلامت دهان و دندان بسیار مهم است. البته خونریزی لثه‌ها در مسواک زدن نباید باعث ترک مسواک زدن شود.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با بیان این که این پویش در روز اول به عنوان «دهان دریچه سلامت» به ارتباط این بیماری ها می پردازد و توجه مردم را به سلامت دهان و دندان معطوف و متمرکز می کند، ادامه داد: در روز دوم نیز شعار «سلامت دهان و دندان؛ سلامت کودک» را خواهیم داشت.

دکتر سیدمعلمی اضافه کرد: در این روز با حضور در مدارس و آموزش به دانش آموزان و معاینات دهان و دندان بچه ها، افزایش آگاهی نسبت به سلامت دهان و دندان را در مدارس و دانش آموزان انجام می شود تا اگر یک دانش آموز به اقدامات بهداشتی، درمانی نیاز داشت به مراکز جامع سلامت جهت دریافت خدمت معرفی شود.

وی بیان کرد: در روز سوم پویش هدف ما بر اهمیت دادن به سلامت دهان و دندان از دیدگاه نهادهای مردمی و سایر نهادهای دولتی متمرکز خواهد بود. در این روز به تبیین نقش سایر نهادها و افراد در بحث سلامت دهان ودندان پرداخته می شود که چه کمک هایی می توانند در این زمینه ایفا کنند. در کل هدف پویش سلامت دهان و دندان، آگاهی بخشی و حساس سازی مردم، جامعه و مسئولان در رابطه با اهمیت سلامت دهان و دندان است.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت در پایان با بیان این که خدمات اساسی و مهم دندانپزشکی در مراکز بهداشت برای همگان در دسترس است، گفت: خدمت رایگان دندانپزشکی در مراکز بهداشت در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر به افراد ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان از امروز
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • حقایق مهم و جذاب درباره سلامتی بدن
  • سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • فشار خون عامل مرگ سالانه ۱۰ میلیون نفر در جهان
  • علل شایع پیری زودرس پوست صورت