Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-05@21:53:58 GMT

واکنش هوایی همسایگان

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۰۱۶۸

واکنش هوایی همسایگان

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، البته پیش از این کشور ترکیه اعلام کرده بود، در ازای صدور برگه سلامت، مسافران ایرانی امکان ورود به این کشور را دارند، اما روز یکشنبه وزارت بهداشت این کشور تصمیم گرفت که فعلاً مسافران ایرانی را پذیرش نکند.

تأیید لغو پروازهای 4 کشور

رضا جعفرزاده، رئیس روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌و‌گو با «ایران» با تأیید لغو پروازهای ایران به چهار کشور گفت: مسافران ایرانی در این کشورها نباید نگران بازگشت به ایران باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت‌های هواپیمایی ایرانی‌ به صورت یک سر خالی بدون مسافر به ترکیه و احتمالاً کشورهای دیگر پرواز می‌کنند تا مسافران ایرانی را به کشور برگردانند. پذیرش پروازهای ایرانی در فرودگاه‌های ترکیه فقط جهت انتقال مسافران ایرانی از ترکیه به ایران است.

رئیس روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: این تصمیم ارتباطی به سازمان هواپیمایی کشورها ندارد و وزارت بهداشت ترکیه، عراق، گرجستان و کویت برای حفظ سلامت شهروندان این تصمیم را گرفته‌اند. این اقدام تبعاتی برای مسافران ایرانی دارد، اما مسئولان بهداشتی برای حل مشکلات در حال رایزنی و مذاکره هستند.

مشکل مسافران ایرانی

اما مشکل اصلی پروازهای ترانزیتی از ایران به ترکیه برای انتقال مسافران به مقصدهای دیگر است. آیدا، مسافر ایرانی که روز جمعه آینده قصد پرواز به آلمان با شرکت ترکیش ایرلاین را دارد، به «ایران» گفت: هیچ اطلاعاتی از طرف این شرکت به ما داده نشده که آیا پرواز ما روز جمعه از ایران به ترکیه و سپس به آلمان انجام می‌شود یا خیر؟ چندبار با شرکت تماس گرفته‌ایم اما آنها پاسخ نمی‌دهند. این مشکل بسیاری از مسافران ایرانی است. مشکل دیگر این است که در صورت لغو پرواز مسافران چگونه می‌توانند پول بلیت خود را پس بگیرند؟ رئیس روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری البته تأکید دارد که شرکت‌ها براساس قوانین و مقررات بین‌المللی موظف هستند بعد از لغو یک‌طرفه پروازها، پول بلیت را به مسافران برگردانند.اما به نظر نمی‌رسد این مشکل براحتی قابل حل باشد. یکی از مسافرانی که برای 9 بهمن ماه با شرکت اوکراینی برای پرواز به کانادا بلیت تهیه کرده بودند، پس از لغو پروازهای این شرکت از ایران هنوز پول بلیت به آنها بازگردانده نشده است.

چارترهای یک‌طرفه

شرکت ترکیش ایرلاینز اعلام کرده پروازهای خالی از ترکیه به مقصد ایران را برای بازگرداندن شهروندان ترک انجام می‌دهد، اما این شرکت توضیح نداده که شهروندان ایرانی که قصد پرواز با این ایرلاین به مقصدهای دیگر دارند را نیز به ترکیه منتقل می‌کند یا خیر؟ رئیس روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشور نیز در این خصوص اظهار بی‌اطلاعی کرد. به گفته جعفرزاده بهتر است مسافران خود با شرکت‌هایی که پرواز را لغو کرده‌اند تماس بگیرند تا از جزئیات آن اطلاع پیدا کنند.

قرنطینه مسافران در قطر

از سوی دیگر همزمان با شیوع ویروس کرونا در کره جنوبی و ایران، شرکت هواپیمایی قطر ایرویز روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد تمامی مسافرانی را که از این دو کشور به قطر سفر کرده و وارد آن می‌شوند به مدت ۱۴ روز قرنطینه خواهد کرد. این ایرلاین قطری خاطرنشان کرده که این اقدام را تنها به منظور جلوگیری از شیوع و انتشار ویروس کرونا در این کشور انجام خواهد داد و مسافران بعد از انجام تست و آزمایش‌های مربوطه، مرخص خواهند شد. بیشترین مبتلایان به این ویروس به جز چین، در کشورهای کره جنوبی، ایران و ایتالیا گزارش و اعلام شده است.

لبنان مسافران را معاینه کرد

همچنین یک فروند هواپیمای مسافربری ایران ایر که روز گذشته در فرودگاه بیروت به زمین نشست، توسط تیم ویژه پزشکی لبنان همه اعضای کادر پروازی و مسافران با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، آزمایش و معاینه شدند. درون هواپیما در فرودگاه یاد شده برگه (فرم) مخصوص وضعیت و مشخصات مسافران توزیع و آزمایش الکترونیکی آنان از طریق دستگاه «ترموسکان» انجام شد تا مشخص شود دمای بدن مسافران ایرانی و لبنانی از ۳۷ درجه بالاتر نیست.

وزیر بهداشت لبنان روز شنبه گفت: تاکنون تصمیم به تعلیق پروازهای ورودی و خروجی لبنان گرفته نشده و این تصمیم و اقدام در حیطه اختیارات هیأت وزیران لبنان است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: فرودگاه مسافران ایرانی لغو پرواز ها کرونا کرونا در ایران مسافران ایرانی لغو پرواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۰۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیگر مشهور ترکیه مدرسه کودکی‌اش را با خاک یکسان کرد ؛ همیشه من را می‌زدند (+عکس)

همشهری آنلاین نوشت: چاغلار ارطغرل  بازیگر ترکیه‌ای که به خاطر بازی در نقش «کرم» در سریال «عشق تجملاتی» به شهرت رسیده است، به شیوه‌ای عجیب از معلمان و مدرسه ابتدایی خود انتقام گرفت که واکنش متفاوت کاربران ایرانی را به دنبال داشت.

 چاغلار در این پست اینستاگرامی که تصویری از خود در مقابل ویرانه‌هاست گفت که مدرسه ابتدایی خود را که قبلاً در کودکی در آن تحصیل کرده بود، خریده و آن را به تلافی معلمانی که او را در دوران تحصیلش در کودکی مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند، با خاک یکسان کرده است.

چاغلار گفت که هر وقت مدرسه را می‌دید، به یاد رنج‌های دوران دبستان می‌افتاد که معلمانش او را کتک می‌زدند. پس ساختمان مدرسه را خرید و تخریب کرد و گفت: معلمان همیشه من را می‌زدند.

 

واکنش کاربران ایرانی به این اقدام جنجالی چاغلار ارطغرل:

* رضا توئیت زد: واقعا دمت گرم عالی بود وقتی برخورد تند و خشن با دانش آموزان میکنین منتظر جوابش هم باشین حتی چند سال بعد!

* نگار اما در مخالفت با این حرکت بازیگر مشهور ترک گفت: هر چقدر هم که اذیت شده باشه حق نداره مدرسه رو تخریب کنه گناه بچه های دیگه چیه؟؟؟؟؟

* محمد هم در اظهارنظری کوتاه می‌گوید: واقعا چیزی ندارم بگم چاغلار ارطغرل حق داره اما خب انتقام به این شیوه خیلی جالب نیست.

* مشکات اما در دفاع از این چهره هنری ترکیه نوشت: خوب کاری کرد تا عبرت بگیرن بچه های مردم به باد کتک نگیرن. نسل دهه شصت ایرانی هم باید الگو بگیره!!!!!!

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حضور بازیگران تُرک در سینمای ایران سریال سازی ترکیه ؛ از عربستان سعودی تا اسپانیا مست عشق : روایتی متفاوت از عشق با حضور ستارگان دو کشور (+عکس)

دیگر خبرها

  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • معرفی پایانه های اتوبوسرانی تهران
  • آیا مست عشق پای ستارگان ترکیه‌ای را به سینمای ایران باز می‌کند؟
  • موشک‌های ایرانی کشورهای عربی را بر سر عقل آورد؟ / اخراج محترمانه ارتش امریکا از خاک امارات +فیلم و تصاویر
  • بازیگر مشهور ترکیه مدرسه کودکی‌اش را با خاک یکسان کرد ؛ همیشه من را می‌زدند (+عکس)
  • سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی
  • اولین خلبان بازرگانی ایرانی؛ کاپیتان داریوش تیمسار
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است؛ عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • همکاری شرکت هواپیمای اتحاد امارات با کام‌ایر افغانستان
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیرو‌های روسی به پایگاه نظامی نیامی